از توالت هوشمند تا بزرگترین تلویزیون OLED جهان!

از یک توالت هوشمند گرفته تا یک لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو و بزرگترین تلویزیون OLED جهان با صفحه نمایش ۹۷ اینچی، علاقه‌مندان به دنیای فناوری بی‌صبرانه منتظر تماشای گجت‌های عجیب و غریب و شگفت انگیز در نمایشگاه “IFA ۲۰۲۲” هستند.

موبنا – در حالی که نمایشگاه “ایفا ۲۰۲۲” قرار است از جمعه همین هفته ۱۱ شهریور در برلین آمان آغاز شود و تا سه‌شنبه ۱۵ شهریور ادامه یابد، نگاهی به برخی از گجت‌های مورد انتظار، عجیب و غریب و شگفت انگیزی که قرار است در این نمایشگاه ببینیم، می‌اندازیم.

نمایشگاه IFA یا “Internationale Funkausstellung” که هر ساله برگزار می‌شود، یکی از نمایشگاه‌های تجاری پیشرو در جهان برای نمایش لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی جدید است که هر ساله در برلین آلمان برگزار می‌شود.

این نمایشگاه امسال از ۲ تا ۶ سپتامبر برگزار می‌شود و اولین رویداد حضوری در مقیاس کامل طی ۳ سال اخیر است که به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برگزار نشد.

بیش از ۱۰۰۰ غرفه‌دار از بیش از ۳۰ کشور، از جمله سامسونگ، ال‌جی، هواوی و نوکیا محصولات خود را به خرده‌فروشان، خریداران و کارشناسان صنعت ارائه خواهند کرد.

 

نمایشگاه ایفا یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های صنعتی در آلمان است. این نمایشگاه یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های الکترونیک و لوازم خانگی است که از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۹ هر ساله برگزار می‌شد، اما این نمایشگاه از سال ۱۹۵۰ طوری برنامه‌ریزی شد که هر دو سال برگزار شود و این روند تا سال ۲۰۰۵ نیز ادامه داشت، اما از سپتامبر همان سال به روند سابق برگشت و هر ساله این نمایشگاه در برلین آلمان برگزار می‌شود.

این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی را در اختیار شرکت‌های مختلف قرار می‌دهد تا آخرین محصولات خود را در معرض دید بازدید کنندگان پر شمار خود قرار دهند. این نمایشگاه به دلیل پوشش گسترده رسانه‌های آلمانی و تبلیغات گسترده توانسته‌ است به یک نمایشگاه بین‌المللی تبدیل شود و به مرور زمان، نوآوران و شرکت‌های بزرگ را به سمت خود جلب کند.

این نمایشگاه از سال ۲۰۱۵ می‌توان گفت بزرگترین نمایشگاه در زمینه فناوری‌ها بوده ‌است، چرا که به عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ نزدیک ۲۴۵ هزار بازدید کننده و ۱۶۴۵ غرفه‌دار داشت.

یکی از غایبان قابل توجه در نمایشگاه امسال، شرکت اپل است و در عوض می‌خواهد محصولات جدید خود از جمله آیفون جدید را در همین ماه سپتامبر معرفی کند.

شرکت “سونی” غول فناوری ژاپن نیز تصمیم گرفته است در IFA ۲۰۲۲ غرفه‌ای نداشته باشد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آنجایی که جهان به ‌شدت به سمت فرصت‌های دیجیتال و آنلاین تغییر کرده است، سونی به روش‌هایی ارتباط برقرار می‌کند که بتواند اخبار هیجان‌انگیز محصولات خود را به مخاطبان گسترده‌تری ارائه دهد.

با این وجود، در این گزارش به معرفی برخی از محصولات شایعه شده و تایید شده که این هفته احتمالا یا قطعا در برلین به نمایش درخواهند آمد، می‌پردازیم.

مورد انتظارترین فناوری‌ها در نمایشگاه برلین ۲۰۲۲ کدامند؟

توالت هوشمند

انتظار می‌رود شرکت سامسونگ نمونه اولیه جدیدی از توالت هوشمند خود را به نمایش بگذارد که با همکاری بنیاد خیریه “بیل و ملیندا گیتس” ساخته شده است.

این توالت که برای مصارف خانگی طراحی شده است، دارای فناوری‌های عملیات حرارتی و پردازش زیستی است که عوامل بیماری‌زا را در فضولات انسانی از بین می‌برد و پس از آن، آنها را برای رها شدن در محیط زیست ایمن می‌سازد.

ضایعات انسانی توسط این توالت هوشمند ابتدا آبگیری و خشک می‌شوند و سپس به خاکستر تبدیل می‌شوند، در حالی که ضایعات مایع از طریق یک فرآیند تصفیه بیولوژیکی تصفیه می‌شوند.

البته سامسونگ هنوز تایید نکرده است که این توالت هوشمند را در IFA ۲۰۲۲  به نمایش خواهد گذاشت.

در حالی که این توالت هوشمند با تمرکز سامسونگ بر سازگاری با محیط زیست مطابقت دارد، “جائه سونگ لی” رئیس بخش لوازم دیجیتال در شرکت سامسونگ می‌گوید که این دستگاه، لوازم هوشمندتر و کارآمدتری را به نمایش خواهد گذاشت که دید ما را برای آینده‌ای پایدار به واقعیت تبدیل خواهد کرد.

مورد انتظارترین فناوری‌ها در نمایشگاه برلین ۲۰۲۲ کدامند؟

بزرگترین تلویزیون OLED جهان

شرکت ال‌جی قبلاً تلویزیون “OLED evo Gallery Edition” مدل ۹۷G۲ که بزرگترین تلویزیون OLED جهان است را معرفی کرده است و اکنون آن را در IFA ۲۰۲۲ به نمایش خواهد گذاشت.

این تلویزیون دارای یک صفحه نمایش فوق العاده ۹۷ اینچی است که ال‌جی می‌گوید تجربه‌های تماشایی فراگیر را در مقیاس بزرگ ارائه می‌کند.

تلویزیون‌های OLED از پیکسل‌های خودروشنایی استفاده می‌کنند که می‌توانند به صورت جداگانه روشن و خاموش شوند تا سیاهی عالی و رنگ‌های فوق‌العاده طبیعی را تولید کنند.

“لئو گبی” تحلیلگر دستگاه‌های الکترونیکی متصل می‌گوید که انتظار دارد IFA ۲۰۲۲ که قبل از جام جهانی فوتبال مردان در قطر برگزار می‌شود، بر روی تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی متمرکز باشد.

هنوز مشخص نیست که مدل عظیم جدید ال‌جی چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت، اگرچه به احتمال فراوان قبل از شروع جام جهانی در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ خواهد بود.

“گبی” می‌گوید: تب جام جهانی همیشه ثابت کرده است که فروش تلویزیون را افزایش می‌دهد.

وی می‌افزاید: ما انتظار زیادی در مورد معرفی محصولات مربوط به واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده نداریم، اما دیدن برخی از هدست‌ها در این نمایشگاه تعجب‌آور نخواهد بود، به خصوص اگر بخواهند با نمایش تجربیات ورزشی همه‌جانبه بر هیجان تماشای فوتبال بیفزایند.

ال‌جی اعلام کرده است که این تلویزیون جدید بخشی از «صف گسترده تلویزیون‌های ممتاز» است که شامل تعداد رو به رشدی از نمایشگرهای فوق‌العاده بزرگ است که برای تجربه‌های به یاد ماندنی تماشا در خانه طراحی شده‌اند.

در این میان، شرکت چینی TCL نیز مجموعه‌ای از اولین‌های خود را از جمله فناوری نمایش تلویزیون‌های QLED Mini با صفحه نمایش بزرگ به نمایش می‌گذارد.

QLED یا نمایشگر نقطه کوانتومی نوع جدیدی از فناوری است که در صفحه‌های نمایش استفاده می‌شود. این فناوری از نقاط کوانتومی یا ذرات ریز ساخته شده است که بر اساس اندازه خود رنگ‌های زنده از خود ساطع می‌کنند.

ال‌جی همچنین قرار است یک مانیتور بازی منحنی را برای تجربه‌های بازی همه‌جانبه و یک تصفیه‌کننده هوای جدید طراحی شده رومیزی که تصفیه هوای ۳۶۰ درجه را ارائه می‌کند، به نمایش بگذارد.

مورد انتظارترین فناوری‌ها در نمایشگاه برلین ۲۰۲۲ کدامند؟

جاکفشی هوشمند

شرکت ال‌جی پیش از این رویداد، دو محصول جدید را به نام‌های “ShoeCase” و “ShoeCare” برای علاقه‌مندان به کفش و کتانی با مجموعه‌ای گسترده معرفی کرده است.

“ShoeCase” یک راه حل نگهداری کم‌جای کفش و کتانی است که از چندین ماژول با روکش‌های شفاف تشکیل شده است و هر کدام برای قرار دادن یک جفت کفش طراحی شده‌اند.

این جاکفشی مدرن برای علاقه‌مندان به کفش و کتانی، راهی برای مشاهده مستقیم کفش‌های مورد علاقه خود فراهم می‌کند و حتی ویژگی‌هایی مانند صفحه گردان ۳۶۰ درجه را نیز ارائه می‌دهد.

در عین حال، فناوری “ShoeCare” از بخار برای جذب رطوبت و کمک به حذف بو از کفش‌ها، چه از چرم، چه جیر یا پلاستیک استفاده می‌کند.

کاربران می‌توانند تا چهار جفت کفش را در “ShoeCare” قرار دهند و در یک چرخه ۳۷ دقیقه‌ای اجازه دهند تا پاکیزه شوند.

جاکفشی “ShoeCare” با ۳۵ دسی‌بل صدا کار می‌کند که صدایی بین یک نجوا و صدای یک کتابخانه آرام دارد که باعث می‌شود مزاحم کار و تمرکز کاربران نشود.

مورد انتظارترین فناوری‌ها در نمایشگاه برلین ۲۰۲۲ کدامند؟

نمایشگر تاشوی لپ‌تاپ

انتظار می‌رود شرکت تایوانی “ایسوس” لپ‌تاپ جدید خود موسوم به “Zenbook ۱۷ Fold OLED” را به نمایش بگذارد که لپ‌تاپی با صفحه‌نمایش لمسی ۱۷.۳ اینچی است که از وسط تا می‌شود.

این شرکت می‌گوید این نمایشگر لمسی OLED تا اندازه جمع و جور ۱۲.۵ اینچی تا می‌شود و حمل آن را با تا شدن به اندازه یک ورقه کاغذ آسان می‌کند.

لپ‌تاپ “Zenbook ۱۷ Fold OLED” برای اولین بار در ماه ژانویه ۲۰۲۲ در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ در لاس‌وگاس رونمایی شد، اما IFA ۲۰۲۲ تقریبا مصادف با تاریخ عرضه این دستگاه در تاریخ ۳۱ اوت(امروز) است.

وب‌سایت شرکت ایسوس یک تایمر شمارش معکوس برای عرضه آن گذاشته است که زمان عرضه، قیمت و سایر جزئیات را نشان می‌دهد.

مورد انتظارترین فناوری‌ها در نمایشگاه برلین ۲۰۲۲ کدامند؟

گوشی‌های هوشمند جدید

سامسونگ از  IFA ۲۰۲۲ به عنوان فرصتی برای نمایش تلفن‌های هوشمند تاشوی جدید خود یعنی “گلکسی Z Fold ۴” و “گلکسی Z Flip ۴” استفاده می‌کند. همچنین در مورد دستگاه‌های دیگری که تاکنون یک راز باقی مانده‌اند، صحبت می‌کند.

این شرکت قرار است کنفرانس مطبوعاتی خود را با عنوان “زندگی هوشمندتر، آینده‌ای پایدار” در روز پنجشنبه برگزار کند که در آن اطلاعات بیشتری را فاش خواهد کرد.

“گبی” می‌گوید که انتظار دارد جدیدترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ که در ۲۶ اوت معرفی شدند، به شکل برجسته در IFA به نمایش درآیند، همچنین سایر محصولات جدید مربوط به بازار نمایشگرهای تاشو می‌توانند به این زمینه ملحق شوند.

وی می‌گوید: نمایشگرهای تاشو و فناوری نمایشگرهای انعطاف‌پذیر می‌توانند موضوعی باشند که کل نمایشگاه را در بر می‌گیرند.

همچنین انتظار می‌رود شرکت “HMD Global” که گوشی‌های نوکیا را تولید می‌کند، چندین گوشی جدید و برخی محصولات اضافی را نیز معرفی کند، اگرچه تصور نمی‌شود که آنها تاشو باشند.

به گفته “گبی”، انتظار می‌رود سایر تولید کنندگان چینی گوشی‌های هوشمند مانند Honor از نمایشگاه IFA به عنوان سکوی پرتاب برای توسعه در بازار اروپا استفاده کنند. گوشی‌های هوشمند معمولاً در IFA نقش غالب ندارند، اما امسال به نظر می‌رسد تعداد زیادی از تولید کنندگان چینی از این نمایشگاه به‌عنوان یک سکوی پرش برای جاه‌طلبی‌های خود در اروپا استفاده کنند.

مورد انتظارترین فناوری‌ها در نمایشگاه برلین ۲۰۲۲ کدامند؟

همچنین شاهد رونمایی و معرفی ایربادها و هدست‌های جدید در IFA خواهیم بود.

شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی هوشمند مانند “رینگ”(Ring) که توسط شرکت آمازون در سال ۲۰۱۸ خریداری شد و همچنین “آرلو”(Arlo)، “فیلیپس هیو”(Philips Hue)، “تادو”(Tado) و ییل”(Yale) حضور خواهند داشت.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا