سونی اکسپریا ۵ مارک ۴ معرفی شد؛ کوچکتر اما سنگین‌تر و قدرتمندتر

اکسپریا ۵ مارک ۴ به دوربین اصلی سه‌گانه، اسنپدراگون ۸ نسل یک و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است.

موبنا – سونی همانطور که وعده داده بود، برای نمایشگاه IFA 2022 از جدیدترین پرچمدار کامپکت خود رونمایی کرد. سونی اکسپریا ۵ مارک ۴ یا Xperia 5 IV به دوربین قدرتمندی مجهز شده و ژاپنی‌ها برای آن از باتری بزرگتری نسبت به گذشته استفاده کرده‌اند.

گوشی‌های سری اکسپریا ۵ پرچمدارهای کامپکت سونی به حساب می‌آیند و اگرچه با ابعاد مشابه میان اکسپریا ۵ مارک ۳ و مارک ۴ روبه‌رو هستیم، اما مدل جدید ۱ میلی‌متر کوتاه‌تر و باریک‌تر شده است، با این حال وزنش ۴ گرم افزایش داشته است.

سونی اکسپریا 5 مارک 4 معرفی شد؛ کوچکتر اما سنگین‌تر و قدرتمندتر

مشخصات فنی سونی اکسپریا ۵ مارک ۴

این گوشی هوشمند سونی به نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل مجهز شده و ۱۲۰ هرتزی است. به گفته سونی، روشنایی این پنل نسبت به نسل قبلی افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

اگرچه با ابعاد تقریبا یکسان روبه‌رو هستیم، اما سونی توانسته ظرفیت باتری را ۱۰ درصد افزایش دهد و در اکسپریا ۵ مارک ۴ به ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت برساند. این باتری به همراه نمایشگر کوچک، منجر به شارژدهی بالای باتری می‌شود.

این گوشی از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند و طبق وعده سونی، این فناوری باعث شارژ ۵۰ درصد باتری در مدت ۳۰ دقیقه می‌شود. به گفته ژاپنی‌ها، باتری تا ۳ سال سالم باقی می‌ماند و نیازی به تغییر آن نخواهید داشت. البته شارژر را باید خودتان تهیه کنید. این گوشی همچنین برای اولین بار در این سری از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

سونی اکسپریا 5 مارک 4 معرفی شد؛ کوچکتر اما سنگین‌تر و قدرتمندتر

روی پنل پشتی این دستگاه دوربین اصلی سه‌گانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته که سنسور اصلی و تله فوتو آن از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند، هرچند اینبار با زوم اپتیکال ۲.۵ برابری روبه‌رو هستیم که نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. با این حال تمام سنسورها از اصلی گرفته تا اولترا واید قادر به ضبط ویدیوها با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه هستند.

قدرت این گوشی سونی را تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک و نه نسخه پلاس تامین می‌کند که توسط ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود، البته امکان استفاده از کارت حافظه خارجی وجود دارد. علاوه بر این، کاربران به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم دسترسی دارند.

در جدول زیر مشخصات کامل سونی اکسپریا ۵ مارک ۴ را مشاهده می‌کنید:

سونی اکسپریا ۵ مارک ۴
نمایشگر ۶.۱ اینچی ۱۲۰ هرتزی
تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک
رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکلی
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید ۱۲
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
بیومتریک سنسور اثر انگشت

این گوشی سونی از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و روی نمایشگر و پنل پشتی آن گوریلا گلس ویکتوس کشیده شده است.

سونی اکسپریا 5 مارک 4 معرفی شد؛ کوچکتر اما سنگین‌تر و قدرتمندتر

قیمت سونی Xperia 5 IV

این گوشی هوشمند از اواسط ماه جاری میلادی در رنگ‌های سبز، مشکی و Ecru وارد بازار می‌شود. قیمت سونی اکسپریا ۵ مارک ۴ برابر ۱۰۴۹ یورو است.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا