ردپای هکرها در حمله به شرکت‌های انرژی دریای جنوبی چین

تحقیقات یک شرکت امنیت سایبری آمریکایی نشان داد که هکرهای چینی احتمالا شرکتهای انرژی که در دریای جنوبی چین فعالیت می‌کنند و همچنین دولت استرالیا را هدف گرفته‌اند.

موبنا – محققان شرکت “پروف پوینت” (Proofpoint Inc) عملیات فیشینگی را شناسایی کرده‌اند که بیش از یک سال در جریان است و پروژه‌هایی شامل میدان گازی کاساواری و یک مزرعه بادی در تنگه تایوان را هدف گرفته‌ است. این پروژه گازی در آب‌های مالزی است و توسط شرکت “پترولیام ناسیونال بی اچ دی” اداره می‌شود. این شرکت حاضر نشد درباره این گزارش اظهارنظر کند و اعلام کرد بهترین شیوه‌ها را برای حمایت از دارایی‌ها و فعالیت‌هایش دنبال می‌کند.

شرکت “پروف پوینت” اعلام کرد تا حدودی اطمینان دارد که این هک، توسط گروهی به نام TA۴۲۳ انجام شده که در چین مستقر بوده و انگیزه‌اش جاسوسی بوده است.

دولت آمریکا و شرکتهای امنیت سایبری همواره ادعا کرده اند که چین عملیات‌های هک وسیعی را اجرا می‌کند. کریستوفر ری، رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) در ژوییه به شرکتهای غربی هشدار داده بود چین قصد دارد مالکیت معنوی آنها را به سرقت ببرد تا بتواند صنایع کلیدی را تحت سیطره خود قرار دهد. این کشور برنامه هک مجهزی را اداره می‌کند که از مجموع برنامه‌های هر کشور مهم دیگری، بزرگتر است.

چین همیشه این اتهامات را رد و اعلام کرده که قربانی حملات سایبری است و مدعی شده که آمریکا امپراتوری هک است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین مدعی مالکیت بیش از چهار پنجم دریای چین جنوبی است که باعث نارضایتی مالزی، فیلیپین و ویتنام شده است. این دریا مسیر یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای کشتیرانی جهان است و آمریکا برآورد می‌کند که بیش از ۳۰ درصد از نفت دریابرد جهان از این دریا عبور می‌کند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا