اکثر سیستم‌های ترمز خودکار خودروهای جهان در تاریکی درست عمل نمی‌کنند

بر اساس بررسی مؤسسه بیمه غیرانتفاعی ایمنی بزرگراه‌ها، بسیاری از سیستم‌های ترمز خودکار که توسط خودروسازان برای جلوگیری از برخورد خودروها با عابران پیاده نصب می‌شوند، در تاریکی به خوبی کار نمی‌کنند.

موبنا – به گزارش رویترز، پژوهش گسترده ای که در آمریکا با حمایت شرکت‌های بیمه صورت گرفته نشان می دهد، ۱۲ خودرو از ۲۳ خودروی سدان، شاسی‌بلند سایز متوسط ​​و وانت‌های مورد ارزیابی، رتبه‌بندی «پایه» را کسب نکرده و گاهی حتی حداقل امتیاز را نیز به دست نیاورده اند، زیرا نتوانسته‌اند در آزمون‌های شبانه به اندازه کافی سرعت حرکت خودرو را برای جلوگیری از برخورد با عابر پیاده کند کنند. حدود سه چهارم مرگ و میر عابران پیاده در شب اتفاق می افتد.

مؤسسه بیمه غیرانتفاعی ایمنی بزرگراه‌ها خودروسازها را ملزم کرده تا مدل‌های تولیدی سال ۲۰۲۳ به بعد را به گونه ای بسازند تا در زمینه تشخیص و شناسایی عابر پیاده در شب، رتبه «برتر» یا «پیشرفته» را کسب کنند.

علت تمرکز بر این موضوع آن است که تلفات ناشی از برخورد افراد پیاده با وسایل نقلیه در بزرگراه های ایالات متحده به شدت افزایش یافته است. بر اساس داده های دولت فدرال آمریکا، تلفات عابران پیاده در سال ۲۰۲۱ به ۷۳۴۲ مورد افزایش یافت که ۱۳ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود. این رقم همچنین ۸۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۰۹ بود.

نکته جالب آن است که هنوز هیچ استاندارد واحدی برای ارزیابی سیستم های ترمز خودکار به منظور تشخیص عابران پیاده در آمریکا وجود ندارد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا