پادشاهی بریتانیا کی سقوط می کند؟ وقتی کلاغ ها برج لندن را ترک کنند! (+عکس)

کلاغ های نگهبان تاج و تخت، یک رژیم غذایی حاوی گوشت خام، بیسکوئیت های ویژه پرندگان، تخم مرغ، میوه و سبزیجات و کپسول های روغن ماهی مصرف می کنند.

موبنا برج لندن (The Tower of London) یکی از معروف ترین سازه های پایتخت انگلیس است. کلاغ هایی که در این برج زندگی می کنند، با عنوان “نگهبانان برج” شناخته می شوند. این کلاغ ها اجازه ترک محوطه برج لندن را ندارند زیرا بر اساس افسانه ها اگر این اتفاق رخ دهد، پادشاهی سقوط خواهد کرد. از این رو، همواره حداقل شش کلاغ باید در برج لندن سکونت داشته باشند.

پادشاهی بریتانیا کی سقوط می کند؟ وقتی کلاغ ها برج لندن را ترک کنند! (+عکس)

افسانه کلاغ های برج لندن از کجا سرچشمه می گیرد

بنابر افسانه ها، اگر شش کلاغ ساکن برج لندن این مکان را ترک کنند، تاج و تخت و کشور سقوط خواهد کرد. خود قلعه حدود یک هزار سال قدمت دارد، اما تصور می شود چارلز دوم که در سال های ۱۶۰۰ بر اریکه پادشاهی نشسته بود، نخستین پادشاهی است که بر حضور دائمی کلاغ ها در برج لندن اصرار داشت.

کلاغ های وحشی قرن ها در محوطه برج لندن حضور داشتند. باور بر این است که جان فلمستید ستاره‌شناس دربار پادشاهی چارلز دوم، از مشکلاتی که کلاغ ها در فعالیت رصدخانه در برج سفید ایجاد می کردند، شکایت داشت. در ابتدا، چارلز دوم دستور نابودی کلاغ ها را می دهد، اما خیلی زود به وی تلقین می شود که برج در صورت نابودی کلاغ ها فرو خواهد ریخت و فاجعه ای بزرگ در انتظار پادشاهی خواهد بود.

بر همین اساس، چارلز دوم نظر خود را تغییر داده و اعلام می کند که کلاغ ها باید برای جلوگیری از بروز فاجعه در برج و قلعه نگهداری شوند. بر همین اساس، قدمت اسیر نگه داشتن کلاغ ها به این دوران نسبت داده می شود.

در جنگ جهانی دوم تعداد کلاغ های محافظ به یک عدد کاهش یافته بود و وینستون چرچیل، نخست وزیر وقت بریتانیا، دستور داد تا حداقل شش کلاغ همواره در برج لندن نگهداری شوند.

 امکان اخراج کلاغ ها

حفاظت از ملکه بریتانیا و کشور شغلی جدی است و هر کلاغی که وظایف خود را نادیده گرفته یا رفتار نامناسب داشته باشد می تواند اخراج شود!

به عنوان نمونه، کلاغی به نام جورج پس از ۱۱ سال خدمت و در سال ۱۹۸۶ به واسطه از بین بردن پنج آنتن تلویزیونی در یک هفته و رفتار نامناسب خود از برج لندن اخراج و به کشور ولز تبعید شد.

“هوجین” و “جکی” دو کلاغ دیگری هستند که به واسطه رفتار نامناسب و سرکشی در سال ۱۹۹۶ از برج لندن اخراج شدند.

“بران” کلاغ دیگری بوده است که به واسطه رفتار خشن و تنفر از انسان ها از خدمت در برج لندن اخراج شد. به واسطه رفتارهای خشن، کارمندان برج لقب “بران جانی” را به این پرنده داده بودند.

آیا کلاغی از برج لندن فرار کرده است؟

پاسخ مثبت است، اما این اتفاق به ندرت رخ می دهد. کلاغ ها آزادند تا طی روز در محوطه قلعه پرسه بزنند، اما برای جلوگیری از پرواز آسان آنها، پرهای پرواز یک بال آنها مقداری چیده می شود.

با این وجود، این اقدام مانع پرندگانی نمی شود که برای ترک برج لندن مصمم هستند. به عنوان نمونه، دو کلاغ در سال ۱۸۹۶ برج لندن را ترک کرده و هرگز بازنگشتند. کلاغ دیگری به نام “گریپ”، برج لندن را در سال ۱۹۴۶ و پس از ۱۷ سال خدمت ترک کرد. در سال ۱۹۶۰، کلاغی به نام “گروگ” پس از ۲۱ سال خدمت، برج لندن را برای همیشه ترک کرد.

کلاغ ها چه غذایی می خورند؟

از کلاغ های ساکن در برج لندن به خوبی نگهداری می شود و بر تغذیه و سلامت آنها نظارت دقیقی وجود دارد. آنها یک رژیم غذایی حاوی گوشت خام، بیسکوئیت های ویژه پرندگان، تخم مرغ، میوه و سبزیجات و کپسول های روغن ماهی کاد مصرف می کنند. “نگهبانان برج” مواد مغذی مورد نیاز خود را به میزان کافی دریافت می کنند و بر همین اساس است که ظاهری بسیار سالم دارند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا