سرعت اینترنت موبایل طی یک سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته‌ است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: سرعت اینترنت موبایل در یک سال گذشته با افزایش ۱۱ درصدی ‌به ۱۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

موبنا – مراسم افتتاح پروژه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته دولت در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

در این مراسم پروژه های سازمان فناوری اطلاعات ایران شامل بهره برداری عملیاتی از ظرفیت ابریکپارچه توزیع شده سراسری در ۷ استان و همچنین بهره برداری از اپراتورهای خدمات رسان کسب و کار یا PGSB افتتاح شد.

محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به بهره برداری عملیاتی از ظرفیت ابریکپارچه توزیع شده سراسری در ۷ استان، اظهار داشت: افتتاح این پروژه در بهبود سرعت دسترسی کاربران به ابزارهایی مانند نقشه و گیم تاثیر دارد.

وی همچنین درباره بهره برداری از اپراتورهای خدمات رسان کسب و کار یا PGSB، گفت: هدف از ارایه این مجوزها این است که به جای اینکه دولت به صورت مستقیم به کسب و کارها خدمات بدهد، شرکت های خصوصی این خدمات را با کیفیت بیشتر ارایه کنند.

همچنین در این مراسم پروژه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره فاز اول دسترسی اینترنت ثابت مبتنی بر فیبرنوری (FTTX) در شهرهای رشت و یزد افتتاح شد.

صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره این پروژه اظهار داشت: سرعت دسترسی به اینترنت موبایل در یک سال گذشته بیش از ۱۱ درصد شده ‌و به ۱۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی‌گفت: نسبت میزان مصرف اینترنت ثابت و همراه در کشور برعکس رویه جهانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا