اولین نسخه آزمایشی اندروید ۱۴ احتمالاً آوریل ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد

با کوتاه‌تر شدن بازه‌های زمانی گوگل برای انتشار نسخه‌های آزمایشی جدید اندروید، احتمال می‌رود اولین نسخه‌ی بتا اندروید ۱۴ در ماه آوریل سال ۲۰۲۳ منتشر شود.

موبنا – نسخه‌ی آزمایشی Android 13 QPR1 از ماه آینده منتشر خواهد شد. اکنون گوگل تغییراتی در برنامه‌ی بتای سیستم‌عامل موبایلی خود اعمال و همچنین جزئیاتی درمورد اندروید ۱۴ و تاریخ احتمالی انتشار اولین نسخه‌ی ازمایشی آن ارائه کرده است.

گوگل می‌گوید:

با انتشار نسخه‌ی عمومی پایدار اندروید ۱۳ در آگوست، دوره‌ی آزمایشی این نسخه به‌پایان رسیده است و نسخه‌ی بتا QPR1 (انتشار سه‌ماهه‌ی پلتفرم) از ماه آینده آغاز خواهد شد.

به‌نوشته‌ی ۹to5Google، هنگامی که به‌روزرسانی عمومی پایدار را روی دستگاه خود نصب کنید، قادر خواهید بود بدون پاک‌کردن داده‌ها از این برنامه خارج شده و در برنامه‌ی ماه سپتامبر حضور داشته باشید. اگر قصد دارد نسخه‌های آزمایشی را همچنان دریافت کنید، کافی است دستگاه خود را در برنامه‌ی بتا اندروید ثبت کنید تا به‌روزرسانی‌های بتا Android 13 QPR1 از ماه سپتامبر برای شما دردسترس قرار گیرند.

گوگل همچنین تعییرات مختلفی در بخش سؤالات متداول برنامه‌ی بتا اندروید اعمال کرده است. به‌عنوان مثال این شرکت دیگر فهرست کاملی از گوشی‌های سری پیکسل را که در اولین بخش پرسش‌های متداول نمایش داده می‌شد، ارائه نمی‌کند. درعوض باید از قسمت شبکه‌ی دستگاه‌های واجد شرایط استفاده کنید. اگر با دستگاه‌های سازگار با برنامه‌ی آزمایشی اندروید وارد حساب کاربری گوگل خود شده باشید، نام آن در صفحه‌‌ی مذکور، نمایش داده خواهد شد.

علاوه‌براین، غول جست‌وجوی اینترنت اعلام کرده که دستگاه‌های کاربران باید نسخه‌ی پایدار عمومی غیر از پیش‌نمایش‌های توسعه‌دهندگان را اجرا کنند تا بتوانند در برنامه‌ی بتا حضور داشته باشند. اگر از نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید استفاده می‌کنید، توصیه‌ی گوگل این است ابتدا دستگاه خود را به نسخه‌های قبلی برگردانده و سپس در برنامه‌ی آزمایشی ثبت‌نام کنید. شایان‌ ذکر است که امکان تغییر سیستم‌عامل از نسخه‌ی توسعه‌دهنده به نسخه‌ی آزمایشی به‌صورت دستی وجود دارد.

گوگل ابتدا گفت که نسخه‌ی بتا Android 13 QPR تا ژوئن ۲۰۲۳ دردسترس قرار خواهد گرفت. اکنون طبق برنامه‌ریزی‌ این شرکت، انتشار به‌روزرسانی‌های این نسخه تا مارس ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت و احتمالاً در این مدت شاهد انتشار حداقل دو نسخه از آن خواهیم بود. به‌روزرسانی‌های بتا Android 13 QPR تا ماه مارس ادامه خواهد یافت و پس از آن شاهد انتشار اولین نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۱۴ خواهیم بود.

گفته می‌شود اولین نسخه‌ی بتا اندروید ۱۴، احتمالاً در ماه آوریل با نسخه‌های UPB برای دستگاه‌های سری پیکسل منتشر خواهد شد. این برنامه‌ی زمانی با برنامه‌ی انتشار اولین نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۱۳ که یک‌ ماه قبل از رویداد I/O امسال انجام شد، مطابقت دارد. پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان این آپدیت نیز احتمالاً در ماه فوریه دردسترس قرار خواهد گرفت.

اگر شماره‌ی ساخت سیستم‌عامل اندروید روی دستگاه شما با UPB، T2B، T1B و TPB شروع می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد درحال استفاده از یک نسخه‌ی بتا هستید. با کوتاه‌تر شدن دوره‌ی انتشار به‌روزرسانی‌های Android 13 QPR، گوگل امسال از اجرای هم‌زمان دو برنامه‌ی آزمایشی جلوگیری خواهد کرد.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا