فرانسوی ها با ۱۰۰ یورو خودروی برقی اجاره می کنند

با توجه به عواقب تغییرات آب و هوایی و وقوع چند موج گرما، دولت فرانسه طرحی اعلام کرده شهروندان می توانند با پرداخت ماهانه ۱۰۰ یورو خودروی برقی اجاره کنند.

موبنا – به گزارش انگجت، فرانسه تصمیم دارد یک برنامه یارانه خودروی برقی را افتتاح کند که طی آن افراد می توانند این نوع وسیله نقلیه را با پرداخت ۱۰۰ یورو در ماه اجاره کنند. گابریل آتال وزیر بودجه فرانسه این طرح را طی روزهای گذشته در یک کانال خبری اعلام کرد.

او در این باره گفت: می دانیم که برای بسیاری از مردم فرانسه خودروهای برقی گران هستند. در همین راستا دولت مشغول بررسی راهی است تا هرچه سریع تر برنامه یارانه خودروی برقی را اجرا کند.

طی یک طرح یارانه ای که مشابه قانونی است که در آمریکا اجرا شد، خریداران فرانسوی خودروهای برقی ارزانتر از ۴۷ هزار یورو تا ۶ هزار یورو از این مبلغ را از دولت یارانه می گیرند. مشتریان همچنین می توانند از طرح دیگری استفاده کنند که طی آن در ازای ارائه خودروی بنزینی خود مبلغ مذکور را دریافت کنند. با وجود این طرح های انگیزشی، در ۷ ماه نخست ۲۰۲۲ میلادی همچنان فقط ۱۲ درصد خودروهای فروخته شده در فرانسه برقی بوده اند.

این درحالی است که فرانسه در گسترش استفاده از خودروهای برقی بسیار عقب تر از کشورهای دیگر مانند نروژ است. طبق آمار سال گذشته خودروهای برقی باتری دار و هیبریدی حدود دو سوم اتومبیل های فروخته شده در این کشور را تشکیل داده بودند. یکی از دلایل اصلی استفاده از خودروهای برقی در این کشور اسکاندیناوی آن است که خریداران می توانند از شر مالیات های وضع شده بر اتومبیل های برقی خلاص شوند.

بیانیه آتال در حالی اعلام می شود که پس از ماه ها گرمای شدید در فرانسه، اروپا و جهان با عواقب وخیم تغییرات آب وهوایی روبرو شده اند. پس از وقوع چند موج گرما در ماه های ژوئن و جولای، در اوایل ماه جاری میلادی دمای هوا به ۳۶ درجه سانتیگراد رسید.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا