خط تولید شاسی بلند باکیفیت مرسدس بنز در آمریکا (+فیلم و عکس)

به گفته مرسدس بنز، خودرو شاسی بلند ئی کیو اس برای عرضه در بازارهای جهانی به صورت انحصاری در آمریکا تولید خواهد شد.

موبنا مرسدس بنز به طور رسمی تولید مدل کاملا جدید و تمام الکتریکی شاسی بلند ئی ‌کیو ‌اس (Mercedes-Benz EQS SUV) را در کارخانه توسکالوسا خود در آلاباما، آمریکا آغاز کرده است. مرسدس بنز از سال ۱۹۹۷ تولید خودروهای شاسی بلند بزرگ خود را در این کارخانه دنبال می کند.

 

 

این نخستین مرسدس-ئی‌ کیو است که در آمریکا ساخته می شود، اما آخرین مدل نخواهد بود و در ادامه سال جاری میلادی تولید شاسی بلند مرسدس بنز ئی‌ کیو ‌ئی در کارخانه توسکالوسا آغاز خواهد شد. تولید مرسدس-مایباخ ئی ‌کیو ‌اس نیز برنامه ریزی شده است.

به گفته مرسدس بنز، خودرو شاسی بلند ئی ‌کیو ‌اس برای عرضه در بازارهای جهانی به صورت انحصاری در آمریکا تولید خواهد شد. همراه با مدل مرسدس بنز ئی ‌کیو‌ ئی، حجم تولید ممکن است از یکصد هزار دستگاه در سال عبور کند که حدود یک سوم ظرفیت تولید کارخانه توسکالوسا است.

باید به این نکته اشاره داشت که نسخه های سدان مرسدس ئی کیو‌ اس و ئی ‌کیو ‌ئی در آلمان تولید می شوند. هر چهار مدل بر اساس پلتفرم معماری خودرو الکتریکی (ئی ‌وی ‌ای) مرسدس بنز تولید می شوند.

تولید خودروهای شاسی بلند ئی ‌کیو ‌اس و ئی ‌کیو ‌ئی با تولید بسته های باتری در کارخانه باتری مرسدس بنز که به تازگی در شهرستان بیب، آلاباما افتتاح شده است، پشتیبانی می شود. این کارخانه تولید باتری جدید که در ماه مارس افتتاح شد، سامانه های باتری را برای خودرو شاسی بلند ئی ‌کیو ‌اس در یک خط تولید تقریبا ۳۰۰ متری با بیش از ۷۰ ایستگاه کاری تولید می کند.

مرسدس بنز قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ تولید خودروهای ئی ‌کیو خود را به هشت مدل در هفت سایت تولیدی در سه قاره جهان افزایش دهد. این فهرست شامل مدل های ئی‌ کیو ‌ای، ئی ‌کیو ‌بی، ئی ‌کیو‌ سی، ئی ‌کیو ‌ئی، ئی‌ کیو ‌ئی شاسی بلند، ئی ‌کیو ‌اس، ئی ‌کیو ‌اس شاسی بلند، و ئی‌ کیو‌ وی می شوند.

نگاهی کوتاه به تاسیسات تولیدی مرسدس بنز در آمریکا

از دهه ۱۹۹۰، مرسدس بنز در مجموع بیش از هفت میلیارد دلار در آلاباما سرمایه گذاری کرده است. از این مقدار، حدود یک میلیارد دلار در کارخانه تولید باتری، مراکز تدارکات و بروزرسانی و ارتقا خط تولید برای ساخت خودروهای الکتریکی هزینه شده است.

در حال حاضر، مرسدس بنز یو. اس. اینترنشنال (ام‌بی‌یواس‌آی) حدود ۴۵۰۰ کارمند دارد و همچنین طی همکاری با تامین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات در منطقه، ضامن تداوم حدود ۱۱ هزار فرصت شغلی دیگر نیز است.

تقریبا دو سوم از محصولات تولیدی سالانه در این کارخانه صادر می شوند که مرسدس بنز یو. اس. اینترنشنال را به یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودرو از آمریکا تبدیل می کند.

نگاهی کوتاه به خودرو شاسی بلند جدید مرسدس بنز ئی کیو اس

مرسدس بنز با معرفی سدان های لوکس ئی کیو اس و ئی کیو ئی وارد عصر جدید و تمام الکتریکی در بخش خودروهای رده بالای بازار شد. مدل شاسی بلند ئی کیو اس بر اساس پلتفرم جدید معرفی شده برای خودروهای الکتریکی مرسدس بنز شکل گرفته است.

مدل شاسی بلند ئی کیو اس فضای زیاد، راحتی و امکانات مختلف را برای حداکثر هفت سرنشین در کابینی لوکس و پیشرفته ارائه می کند. به لطف موتورهای الکتریکی پر قدرت، سامانه چهار چرخ محرک ۴متیک (۴MATIC) و حالت رانندگی هوشمند خارج جاده ای، شاسی بلند ئی کیو اس توانایی عبور از زمین های تا حدی ناهموار را نیز دارد.

تیپ ئی کیو اس ۴۵۰ دارای سامانه محرک محور عقب و میزان نیروی تولیدی آن ۳۵۵ اسب بخار است. تیپ ئی کیو اس ۵۸۰ ۴متیک به سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده و میزان نیروی تولیدی آن برابر با ۵۳۶ اسب بخار گزارش شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا