پروژکتور، لوستر و اسپیکر هوشمند در یک دستگاه

یک پروژکتور هوشمند چندکاره می‌تواند همزمان به عنوان سیستم روشنایی اتاق گرفته تا یک اسپیکر بلوتوثی چندین کار را انجام دهد.

موبنا به گزارش نیو اطلس، برند XGIMI پروژکتورهای هوشمند مختلفی را در طول سال‌های اخیر به بازار معرفی کرده است و همواره کارشناسان از عالی بودن آنها شگفت‌زده شده‌اند. اکنون این شرکت ماه آینده به نمایشگاه IFA ۲۰۲۲ در برلین آلمان می‌رود تا پروژکتور جدید خود موسوم به “مجیک لامپ”(Magic Lamp) به معنی “لامپ جادویی” را در اروپا معرفی کند.

این پروژکتور یک پروژکتور استریم Full HD با یک سیستم صوتی داخلی است که در سقف نصب می‌شود و همزمان به عنوان یک لوستر عمل می‌کند.

بخش نورپردازی “لامپ جادویی” متشکل از ۱۷۶ لامپ LED است که در پشت یک سایه نیمه‌ شفاف قرار گرفته‌اند و گزینه‌های کم‌نور هوشمند و دمای رنگی متفاوت را از طریق یک برنامه همراه ارائه می‌دهند. این لامپ‌ها با گواهینامه‌های استاندارد بدون سوسو زدن و نور آبی کم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که چشم‌ها را اذیت نکنند.

پروژکتور، لوستر و اسپیکر هوشمند در یک دستگاه

اما این پروژکتور، وظیفه اصلی خود یعنی نمایش تصاویر را در حالی که رو به دیوار یا رو به یک صفحه نمایش تعبیه شده باشد، با یک پروژکتور DLP که حول یک موتور نوری جدید ساخته شده است و دارای تراشه ۰.۳۳ اینچی DMD است، انجام می‌دهد. واحد نمایش فول اچ‌دی آن می‌تواند ۱۲۰۰ لومن روشنایی فراهم کند و تصاویری با قطر ۱۲۰ اینچ را از فاصله ۱.۸۶ متری به نمایش درآورد.

قرار گرفتن این پروژکتور روی سقف اتاق، مشکل سایه افتادن اشخاص بر روی تصاویر را تقریبا به صفر می‌رساند. همچنین به لطف مکانیزم تغییر محور ۳۲ درجه‌ای این پروژکتور، کاربران می‌توانند تصاویر را به دلخواه بالا یا پایین بیاورند.

پروژکتور، لوستر و اسپیکر هوشمند در یک دستگاه

“لامپ جادویی” با یک سیستم نمایشگر هوشمند شرکت “مدیا تک” بر روی پردازنده چهار هسته‌ای، گرافیک و موتور اختصاصی هوش مصنوعی همراه با پشتیبانی از چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

صدای آن نیز از طریق دو بلندگوی هشت واتی به اضافه یک ساب ووفر ۱۲ واتی ارائه می‌شود و همچنین از قابلیت‌های Dolby Audio و DTS Virtual X پشتیبانی می‌کند.

این پروژکتور هوشمند می‌تواند به عنوان یک زنگ هشدار سمعی و بصری عمل کند تا شما را صبح‌ها از خواب بیدار کند و همچنین در شب، شما را در خواب آرامی فرو ببرد و به نظر می‌رسد کاربران می‌توانند با آن با یک دستیار دیجیتال نیز تعامل داشته باشند.

پروژکتور، لوستر و اسپیکر هوشمند در یک دستگاه

اگرچه این پروژکتور دارای یک درگاه USB ۲.۰ است، اما این دستگاه برای پخش سرگرمی از طریق Wi-Fi و بلوتوث نیز می‌تواند به عنوان یک بلندگوی بی‌سیم در زمانی که به عنوان لامپ یا پروژکتور استفاده نمی‌شود، عمل کند.

نسل جدید این پروژکتور با قیمت حدود ۱۱۶۵ دلار آمریکا در چین عرضه می‌شود و اکنون این شرکت در ماه آینده این دستگاه را به نمایشگاه IFA ۲۰۲۲ می‌برد تا از عرضه بین‌المللی آن در آینده نه چندان دور بهره ببرد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا