نسل بعدی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی احتمالا اواخر امسال معرفی خواهند شد

توسعه مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه M2 پرو و M2 مکس به خوبی پیش می‌رود تا شاید اواخر سال معرفی شوند.

موبنا –طبق گزارش‌های منتشر شده، نسل بعدی مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس «به‌خوبی در مرحله توسعه و آزمایش قرار دارند» و همچنان این احتمال وجود دارد که اواخر سال جاری شاهد معرفی آن‌ها باشیم.

«مارک گورمن» از بلومبرگ در خبرنامه «Power On» خود توضیح می‌دهد که اپل قصد دارد مدل‌های جدید مک بوک پرو را «اوایل پاییز امسال» عرضه کند، اما طبق معمول، این احتمال وجود دارد که بازه زمانی آن به دلیل اختلالات زنجیره تامین یا دلایل دیگری به عقب کشیده شود. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر اپل نیز اخیرا گفته بود که تولید انبوه این لپ‌تاپ‌ها در سه ماهه چهارم سال آغاز خواهد شد.

بهبود عملکرد مدل جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

نسل بعدی مک بوک پرو 14 و 16 اینچی احتمالا اواخر امسال معرفی خواهند شددر حالی که اخیرا برخی گزارش‌ها گفته بودند که M2 پرو و مکس ممکن است اولین تراشه‌های ۳ نانومتری اپل باشند، طبق گفته کو، به نظر می‌رسد که این تراشه‌ها همچنان ۵ نانومتری باقی بمانند. البته در مقایسه با تراشه‌های M1 پرو و مکس موجود در مدل‌های فعلی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی، عملکرد آن‌ها با بهبودهایی همراه خواهد بود، زیرا انتظار می‌رود که اپل به جای فرآیند ۵ نانومتری TSMC با نام N5 از فرآیند ۵ نانومتری پیشرفته‌تر به نام N5P استفاده کند.

درست مانند نسخه استاندارد تراشه M2، تراشه‌های M2 پرو و مکس نیز احتمالا در مقایسه با نسل قبلی تعداد هسته‌های پردازشگر گرافیکی (GPU) و قابلیت پشتیبانی از رم (RAM) بیشتری خواهند داشت.

درباره طراحی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ به هیچ تغییری اشاره نشده و با توجه به اینکه این دستگاه‌ها در اکتبر ۲۰۲۱ با طراحی کاملا جدیدی عرضه شدند، جای تعجبی وجود ندارد. در نسخه بازطراحی شده این دستگاه‌ها شاهد بازگشت پورت‌هایی مانند MagSafe و HDMI بودیم، در حالی که برای دوربین ۱۰۸۰p بهبود یافته آن یک ناچ در بالای نمایشگر قرار گرفته بود و حاشیه‌های اطراف نمایشگر نازک‌تر شده بودند.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا