مهم‌ترین دلیل تغییرات قیمت در بازار لپ تاپ

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران معتقد است نوسانات ارز مهم‌ترین دلیل برای کاهش و افزایش قیمت‌هاست و مدتی قبل که قیمت ارز در ریل کاهش قرار گرفت، بازار وضعیت نابه‌سامانی پیدا کرد.

موبنا – محمدرضا فرجی تهرانی، درباره آخرین وضعیت بازار لپ تاپ و تبلت اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به رکود بازار، قیمت لپ تاپ پایین است.

وی افزود: مهمترین دلیل برای کاهش و افزایش قیمت‌ها نوسان ارز است؛ مدتی قبل که قیمت ارز در ریل کاهشی قرار گرفت، بازار وضعیت نابه‌سامانی پیدا کرد چرا که با پایین آمدن قیمت دلار، مردم تصور کردند که این روند کاهشی ادامه پیدا خواهد کرد و درصورت خرید در این زمان متضرر خواهند شد. بنابراین خرید خود را به بعد موکول کردند و بدیهی است که این امر موجب رکود بازار می‌شود.

فرجی با بیان اینکه کسادی بازار سبب می‌شود مغازه‌دارها برای گردش مالی و پاس شدن چک‌های خود، کالاها را گاهی به صورت تمام شده و بدون سود و شاید در مقاطعی با ضرر هم بفروشند، تصریح کرد: در حال‌حاضر فروشندگان برای جلوگیری از رکود بازار، در خیلی از مواقع درصد سودی که توسط سازمان حمایت در نظر گرفته شده را هم لحاظ نمی‌کنند و محصولات در پایین‌ترین حد ممکن فروخته می‌شوند. در هر حال در صورتی که در ماه‌های آینده قیمت ارز بالاتر نرود، قیمت کالا ثابت خواهد بود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در ادامه گفت: نکته دیگر این است زمانی که برندها، محصولات جدید خود را در بازار عرضه می‌کنند، مدل‌های قدیمی‌تر با افت قیمت مواجه می‌شوند؛ به طور مثال آخر ماه سپتامبر، یعنی ماه آینده فصل کالایی تعدادی از برندهاست و ممکن است برخی از مدل‌ها دچار کاهش قیمت شوند.

وی همچنین درباره گارانتی تقلبی لپ تاپ‌ها تصریح کرد: خیلی از مردم فکر می‌کنند که اگر کارت گارانتی یک برند زیبا طراحی شده باشد یا برای آن عنوان جذابی انتخاب شود حتماً خدمات خوبی هم ارائه خواهد داد اما الزاماً این طور نیست.

فرجی تأکید کرد: خواهش من این است که اگر مردم قصد خرید کالاهای حوزه فناوری را دارند حتما پیش از مراجعه به بازار لیست گارانتی‌ها و برندهایی که آن گارانتی کننده اجازه ارائه گارانتی برروی آن‌ها را دارد، از روی سایت اتحادیه فناوران چک کنند و بعد با آسودگی خاطر خرید را انجام دهند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: به علاوه در بحث خرید از فروشگاه هم مردم حتما باید مد نظر داشته باشند که فروشگاه مورد نظر پروانه کسب اتحادیه فناوران رایانه تهران را داشته باشد تا درصورت بروز مشکل، پیگیری حقوق مصرف‌کننده امکان پذیر باشد.

او تاکید کرد: همچنین در نظر داشته باشند که برخی از فروشگاه‌ها ممکن است تنها مجوز فروش را دریافت کرده باشند و صرف دیدن پروانه، نباید موجب آن شود که دستگاهی را برای رفع ایراد و تعمیر تحویل ایشان دهند. مردم اگر برای تعمیر دستگاه به فروشگاه مراجعه می‌کنند، تنها باید به فروشگاه‌هایی اعتماد کنند که در ذیل بخش رسته جوازشان عبارت فروش و تعمیر به چشم می‌خورد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا