یاماها و معرفی نسل جدید بالگرد فیزر(+عکس)

یاماها امیدوار است این هلیکوپتر ترابری بدون سرنشین به حل مشکلات در زمینه های مختلف مانند حمل بار در مناطق کوهستانی یا دورافتاده کمک کند.

موبنا – شرکت یاماها محصولی به نام فیزر آر جی۲ (FAZER R G2) را معرفی کرده که یک بالگرد صنعتی مجهز به سامانه ناوبری خودکار است. در تلاش برای گسترش قابلیت های هواگردهای بدون سرنشین، یاماها بالگرد جدیدی را با پروانه اصلی بزرگ باز طراحی شده، توانایی حمل بار تا ۵۰ کیلوگرم، و مجهز به یک سامانه پیشران بهبود یافته توسعه داده است.

یاماها امیدوار است این بالگرد ترابری بدون سرنشین به حل مشکلات در زمینه های مختلف مانند حمل بار در مناطق کوهستانی یا دورافتاده کمک کند.

 

افزایش طرفیت حمل بار و کاهش زمان، هزینه و نیروی کار با یاماها فیزر آر جی۲

بالگرد بدون سرنشین یاماها فیزر آر جی۲ دارای یک پروانه اصلی بزرگ جدید با شعاع افزایش یافته ۱.۸ متر و شکل اصلاح شده است که عملکرد خنک کنندگی را بهبود می بخشد. این تغییر افزایش ظرفیت حمل بار به میزان ۱۰ کیلوگرم و بهبود عملکرد پیشرانه را به همراه داشته است.

با بهینه‌سازی حجم باک، استفاده از یک دوربین سبک وزن و یک باتری یون لیتیوم، مجموع ظرفیت حمل بار افزایش ۱۵ درصدی در مقایسه با مدل پیشین را تجربه کرده و بیشینه ظرفیت حمل بار فیزر آر جی۲ به ۵۰ کیلوگرم رسیده است.

ظرفیت حمل بار موثر یکی از عوامل کلیدی است که بیشترین تاثیر را بر بازده عملیات حمل و نقل دارد. بالگرد جدید یاماها موتور برای حمل یک تن (۹۰۷ کیلوگرم) بار به حداقل ۲۰ پرواز نیاز دارد که به کاهش زمان ساخت و ساز، هزینه ها و نیروی کار کمک می کند. مدل های معمول دیگر نیازمند حداقل ۲۹ پرواز برای حمل و نقل این میزان بار هستند.

بالگرد بدون سرنشین فیزر آر جی۲ با ۳۹۰۸ میلیمتر طول، ۷۳۴ میلیمتر پهنا و ۱۲۲۶ میلیمتر ارتفاع به یک پروانه دم با قطر ۵۵۰ میلی متر مجهز شده است. این هلیکوپتر به یک پیشرانه دو سیلندر چهار زمانه که با آب خنک می شود و توانایی تولید ۲۰.۶ کیلووات نیرو را دارد، مجهز شده است. سوخت مورد نیاز آن نیز بنزین است.

کنترل بالگرد صنعتی فیزر آر جی۲ از طریق یک دستگاه کنترل از راه دور اختصاصی با قابلیت های پرواز دستی و خلبان خودکار صورت می گیرد. فرکانس کنترل در حالت کنترل دستی ۷۳ مگاهرتز و در حالت کنترل اتوماتیک ۲.۴ گیگاهرتز است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا