فعالیت «دل» در روسیه متوقف شد

«دل تکنولوژیز» تمام فعالیت های خود در روسیه را متوقف کرده است. این شرکت از اواسط آگوست سال جاری میلادی دفاتر خود در این کشور را تعطیل کرده است.

موبنا – به گزارش رویترز، این شرکت آمریکایی یکی از تامین کنندگان اصلی سرورها در روسیه به حساب می آید. اما از زمانیکه دولت روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد، همراه دیگر شرکت های فناوری، فعالیت های خود در این کشور را محدود کرد.

در ماه فوریه، دل فروش محصول در اوکراین و روسیه را متوقف و اعلام کرد برای اتخاذ گام بعدی، وضعیت را رصد می کند. مایک سیمیناس سخنگوی دل در این باره می گوید: در اواسط آگوست ما تمام دفاتر خود در روسیه را تعطیل و فعالیت در آنجا را متوقف کردیم. البته پیش از آن و در فوریه ۲۰۲۲ میلادی تصمیم گرفتیم تا محصولاتمان را در روسیه، بلاروس و مناطقی از اوکراین (علاوه بر کریمه) نفروشیم و پشتیبانی از آنها (محصولات) را قطع کنیم.

وزیر صنعت روسیه اعلام کرد به بسیاری از محققان و مهندسانی که در واحدهای دل در روسیه کار می کردند شغل های جدیدی پیشنهاد شده است.

CNews، یک نشریه خبری فناوری محور، در هفته گذشته اعلام کرد دل به طور کامل از روسیه خارج می شود و تمام کارمندان محلی خود را اخراج می کند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا