۲ میلیون و ۶۷۹ هزار گذرنامه توسط شرکت ملی پست توزیع شده است

در ۶ ماه نخست امسال، ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار گذرنامه توسط شرکت ملی پست در کشور توزیع شده که ۳۹ درصد از این تعداد، صرفا مربوط به مردادماه است.

موبنا – سعید شریف‌زاده» رییس ستاد اربعین شرکت ملی پست، امروز در نشست خبری شرکت ملی پست با موضوع خدمات شبکه پستی کشور در راهپیمایی اربعین حسینی گفت:امسال نیز به موازات کار سازمان شرکت ملی پست، خدماتی را به زائران حسینی ارائه بدهیم. تشکیل ستاد اربعین کار ابتکاری از سوی مدیرعامل شرکت ملی پست است. وی با ابتکار عمل از ابتدای تیرماه برای تشکیل این ستاد برنامه ریزی کرد و در این مدت کوتاه ۹ جلسه برگزار کردیم.

وی با تاکید بر اینکه این ستاد در استان‌های دیگر نیز تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در ابتدای کار جلساتی را با نهادهایی مانند اداره کل گذرنامه داشتیم و موانعی که احساس می‌شد را با این اداره مورد بررسی قرار دادیم.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در ۵ ماه نخست امسال ۲ میلیون ۶۷۹ هزار گذرنامه صادر شده است و توسط شیفت‌های مختلف به دست مردم رسانده شده است. ۳۹ درصد از این تعداد، فقط مربوط به مرداد ماه است که بدون هیچگونه نقصانی این گذرنامه ها در سراسر کشور توزیع شده است.

شریف زاده تاکید کرد: مرحله بعدی پیش‌بینی نرم افزاری به نام «پست یافته» است تا اسناد مفقودی زائران به دست آن‌ها برسد. برای پیشبرد بهتر این مسئله زمان خروج زائران از مرز، بارکدی در کوله‌شان نصب می‌شود تا از آن طریق هر سند و مدرکی در عراق مفقود شد توسط ۵ پایگاهی که در این کشور برپا شده تحویل گرفته و از طریق «پست یافته» در کمترین مدت به دست صاحبان‌شان رسانده خواهد شد.

وی تاکید کرد: هماهنگی‌هایی نیز با ستاد عتبات عالیات کشور و ستاد بازسازی عتبات عالیات که با مواکب در ارتباط هستند صورت گرفته تا نذورات حسینی را تا نقطه‌های پایانه‌های مرزی کشور عراق ارسال کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست افزود: موکبی برای پذیرایی از زائران در مرز مهران راه‌اندازی شده است تا از زائران پذیرایی کنیم. تاکید ما درشرکت ملی پست این بود که تا حد امکان از کمک‌های مردمی استفاده کنیم، به همین واسطه نیز برای کارکنان این مجموعه نذر خدمت اعلام کردیم تا بتوانند در این مسیر همراهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیرعامل شرکت ملی پست با سفر به عراق و برگزاری جلسات متعدد، موانعی که موجود بود را شناسایی کرده و هماهنگی‌های قابل قبولی را برای برگزاری اربعین به بهترین شکل انجام داده است.

شریف‌زاده افزود: سامانه جدید «پست یافته» امروز رونمایی می‌شود. طبق برنامه‌ریزی منظم، کارکنان ما روزانه صندوق‌هایی که در سطح شهر هستند و مدارک در آن‌ها جمع آوری شده را تخلیه کرده و در سامانه پست یافته به ثبت می‌رسد و هموطنان می‌توانند از طریق این سامانه مدارک مفقود شده خود را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: در این سامانه برنامه‌ریزی صورت گرفته تا تحویل مدارک هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری دریافت کنند. تا پیش از این مدارک صرفا به صورت حضوری به دست افراد می‌رسید. قابلیت جدید این سامانه تغییرات اساسی در شکل ظاهر، درخواست غیرحضوری، ثبت درخواست پیگیری است.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست افزود: طرحی داریم که به واسطه آن مردم می‌توانند نامه‌هایی برای امام حسین (ع) بنویسند تا به شکل رایگان توسط شرکت ملی پست و طی تشریفات خاصی به کربلا ارسال می‌شود تا ارتباط معنوی بین عاشقان حسینی و روح مطهر اباعبدالله حسین (ع) برقرار شود. ممکن است از نویسندگان نامه اجازه بگیریم و بتوانیم برخی از این نامه‌ها را در اختیار صدا و سیما قرار بدهیم یا در فضای رسانه‌ای شرکت ملی پست از آن‌ها رونمایی کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا