آخرین وضعیت واردات تلفن همراه

رئیس کل گمرک ضمن تشریح آخرین وضعیت واردات تلفن همراه به کشور از تعیین تکلیف خودروهای دپو شده خبر داد.

موبنا – علیرضا مقدسی در نشست خبری، با بیان اینکه برای نخستین مرتبه میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده بیشتر از حقوق ورودی گمرک شده است، اظهار کرد: یکی از دلایل آن این است که حقوق ورودی کالاهای اساسی و دارویی از چهار به یک درصد کاهش یافت.

به گفته وی کشور دارای ۱۳۹ گمرک اصلی و ۲۳۱ مکان استقرار گمرکی است.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه قاچاق کالا در پنج ماه نخست سال جاری ۱۲۳۸ پرونده بوده است، اظهار کرد: ارزش این پرونده‌ها ۲۸ هزار میلیارد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت ۱۴.۵ تن پیش‌ساز مواد مخدر در گمرک ماهی‌رود و دوغارون کشف شده است.

مقدسی همچنین در مورد قاچاق انسان توضیح داد: ۱۶۱ پرونده قاچاق انسان وجود دارد که بر این اساس ۱۲۹۵ نفر کشف شده‌اند که اکثرا از همسایگان شرقی و در مرز بازرگان بوده است.

 

واردات آیفون نداشتیم

مقدسی در مورد اقلام عمده صادراتی و وارداتی توضیح داد: عمده اقلام صادرات پروپان مایع، متانپل، پلی اتیلن، شمش اهن و فولاد و عمده اقلام وارداتی گندم، برنج، ذرت دامی، دانه سویا، گوشی تلفن همراه، شکر تصفیه شده، روغن بوده است.

رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه واردات گوشی در رتبه نخست واردات قرار دارد، گفت: در پنج ماهه نخست واردات آیفون نداشتیم.

مقدسی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد واردات تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار نیز اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۶۶ هزار دستگاه تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار به کشور وارد شده است. البته بحث حقوق ورودی آن‌ها مطرح است.

 

سامسونگ و ال جی در کشور وجود ندارند

مقدسی در ادامه در مورد واردات کالاهای سامسونگ و ال‌جی عنوان کرد: زمانی که کارت‌های بازرگانی متعددی وجود داشت قطعات این کالاها توسط شرکت‌های اقماری  به صورت جداگانه وارد کشور شد. این‌ موضوع مورد بررسی قرار گرفت و طبق مصوبات امکان اعتراض هم وجود داشت.

وی ادامه داد: معاونت حقوقی وقت ریاست جمهوری به وزارت صمت رای داد و پرونده در اختیار آن‌ها است. در حال حاضر سامسونگ و ال‌جی در کشور وجود ندارند.

 

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا