سه قطب مرکز داده در سه استان کشور ایجاد می‌شود

معاون وزیر ارتباطات گفت: یکی از ملزومات شبکه ملی اطلاعات، نگهداری داده و محتوای داخلی در مراکز داده پرظرفیت داخل کشور است و در این راستا ایجاد حداقل سه قطب مرکز داده در سه استان کشور پیش بینی شده است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیرمحمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در سفر به استان فارس و در دیدار با محمدهادی ایمانیه استاندار فارس با اشاره به سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات به عنوان سند بالادستی به جهت توسعه، ساماندهی و ایجاد یکپارچگی در شبکه ملی اطلاعات گفت: یکی از ملزومات شبکه ملی اطلاعات، نگهداری داده و محتوای داخلی در مراکز داده پرظرفیت در داخل کشور است و در این راستا ایجاد حداقل سه قطب مرکز داده در سه استان کشور پیش بینی شده است.

وی رشد ترافیکی و مباحث اقتصادی را از دلایل توجیهی ایجاد قطب مراکز داده عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های مناسب و موقعیت جغرافیایی استان فارس برای تبدیل شدن به هاب منطقه ای جنوب کشور، از امکان سنجی احداث دیتاسنتر ۱۰۰۰ رکی در این استان خبر داد.
لاجوری تامین زمین را مهمترین شاخص مورد نیاز برای احداث دیتاسنتر بیان کرد و از استاندار فارس خواست در این خصوص همکاری لازم با شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گیرد.
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز با بیان اینکه این استان می‌تواند تاثیرگذاری مناسبی در توزیع ظرفیت های ارتباطی کشور داشته باشد برای تعامل و مساعدت لازم جهت اجرای این پروژه ملی قول همکاری داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا