هواوی به‌همراه شرکای خود اولین مؤسسه تحقیقاتی متاورس چین را تأسیس کرد

هواوی اخیراً با همکاری دانشگاه فودان و شرکت سازمان دیگر، تلاش‌هایی برای راه‌اندازی اولین مؤسسه‌ی تحقیقاتی متاورس چین انجام داده است.

موبنا –متاورس فناوری نوآورانه و جامعی است که تعامل دنیای مجازی-واقعی را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. منطقه‌ی چین درحال‌حاضر یک مرکز نوآوری مشترک متاورس و تعامل واقعیت مجازی در شانگهای دارد که چند ماه قبل راه‌اندازی شد، اما ایجاد مؤسسه‌ی تحقیقاتی جدید، درواقع گام دیگری در حوزه‌ی متاورس در سطح گسترده‌تر محسوب می‌شود.

با توجه به آنچه اشاره شد، مؤسسه‌ی جدید هواوی، چگونه به‌عنوان اولین نهاد تحقیقاتی متاورس منطقه‌ای شناخته می‌شود؟ این سازمان غیر از تجربه‌ی مجازی، برنامه‌هایی برای تحقیق‌وتوسعه‌ی دولت‌های منطقه‌ای و محلی انجام می‌دهد و به‌همین دلیل از آن به‌عنوان اولین مؤسسه‌ی متاورس در سطح استانی و شهری شانگهای یاد می‌شود.

به‌نوشته‌ی HuaweiCentral، علاوه‌بر هواوی و دانشگاه فودان، شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر نیز به توسعه‌ی مؤسسه‌ی تحقیقاتی متاورس چین کمک کرده‌اند که ازجمله می‌توان به واحد بازی‌های تعاملی Tencent، شرکت بازی‌سازی Epic Games، شرکت China Mobile Migu و دانشگاه‌ پکن، ژجیانگ، Renmin و غیره اشاره کرد.

متاورس و راهکارهای جدید در حوزه‌ی فناوری

متاورس توزیع‌کننده‌ی ادغام راهکارهای مجازی در دنیای واقعی است و فرصت‌های متعددی در بُعد اجتماعی، محتوایی، بازی و سناریوهای رسمی برای افراد به‌ارمغان می‌آورد. توسعه‌دهندگان با فناوری پیشرفته، تکنولوژی‌هایی مثل بلاک چین، برنامه‌های کاربردی اینترنتی و اشکال اجتماعی را برای بهبود این پلتفرم شگفت‌انگیز، ادغام کرده‌اند.

سازمان تحقیقاتی متاورس چین شامل یک کمیته‌ی دانشگاهی خواهد بود که متخصصان ملی و بین‌المللی در آن می‌توانند راهکارهای نوآورانه را در کشور رهبری کرده و آن‌ها را جذب کنند. پروفسور ژائو زینگ، مدیر پایگاه آزمایشی، ریاست این مؤسسه را برعهده خواهد داشت، درحالی‌که مدیران دانشگاه فودان و چین به‌عنوان مشاوران ارشد در آن فعالیت خواهند کرد.

سایر بخش‌های شرکتی در سراسر جهان به‌آهستگی درحال راه‌اندازی فناوری متاورس هستند. از طرف دیگر، این روند، گام جدیدی محسوب می‌شود که به‌تدریج به توسعه اقتصاد دیجیتال و همچنین رفاه کاربران کمک خواهد کرد.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا