سامسونگ از حافظه‌های SSD سری ۹۹۰ Pro با سرعت و کارایی فوق‌العاده رونمایی کرد

طبق گفته سامسونگ این حافظه‌ها با عملکرد و سرعت فوق‌العاده خود برای گیمرها، رندرهای سه بعدی و تدوین ویدیوهای ۴K/8K مناسب خواهد بود.

موبنا سامسونگ از جدیدترین مجموعه هاردهای SSD خود تحت عنوان سری Pro 990 رونمایی کرد که ادعا می‌کند از لحاظ تئوری، بالاترین سرعتی که از رابط PCIe 4.0 انتظار می‌رود را ارائه می‌کند. غول فناوری امیدوار است تا این حافظه بهترین عملکرد ممکن را به گیمرها، رندرهای سه بعدی و تدوین ویدیوهای ۴K/8K ارائه کند.

سرعت هاردهای SSD جدید سامسونگ

مهم‌ترین نقطه قوت ۹۹۰ Pro نسبت به نسل قبلی خود سرعت آن است. ۹۹۰ Pro به‌ترتیب دارای سرعت خواندن و نوشتن ۷۴۵۰ مگابایت بر ثانیه و ۶۹۰۰ مگابایت بر ثانیه است و نسل قبلی آن یعنی Pro 980 تا ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن و ۵۱۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن را ارائه می‌کرد.

همچنین طبق گفته سامسونگ، سرعت خواندن و نوشتن تصادفی ۹۹۰ Pro تا ۱۴۰۰K و ۱۵۵۰K عملیات ورودی/خروجی در ثانیه است.

سامسونگ از حافظه‌های SSD سری 990 Pro با سرعت و کارایی فوق‌العاده رونمایی کرد

علاوه بر این، غول‌فناوری کره‌ای ادعا می‌کند که Pro 990 تا ۵۰ درصد نسبت به سری قبلی کارآمدتر خواهد بود. جدیدترین SSDهای سامسونگ دارای یک کنترلر جدید طراحی شده با پوشش نیکل و همچنین برچسب پخش‌کننده حرارت هستند تا عملکرد آن در زمینه مدیریت حرارت قابل قبول باشد. همچنین ۹۹۰ Pro از فناوری Dynamic Thermal Guard سامسونگ بهره می‌برد که به حفظ و بهینه‌سازی دمای درایو کمک می‌کند.

نسخه‌ای از این SSD با هیت سینک نیز وجود دارد که دارای کنترل حرارتی اضافی و همچنین چراغ‌های RGB است که برای کنسول پلی استیشن ۵ سونی مناسب خواهد بود.

سامسونگ از حافظه‌های SSD سری 990 Pro با سرعت و کارایی فوق‌العاده رونمایی کرد

فروش SSDهای Pro 990 سامسونگ از ماه اکتبر آغاز خواهد شد و قیمت پایه آن‌ها برای گزینه ۱ ترابایتی ۱۷۹ دلار و برای گزینه ۲ ترابایتی ۳۰۹ دلار اعلام شده است که احتمالا به نسخه‌های بدون هیت سینک آن اشاره دارد. همچنین یک مدل ۴ ترابایتی در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

همانطور که گفتیم، سامسونگ SSD جدید خود را با بهره‌مندی از فناوری کمی قدیمی‌تر PCIe 4.0 توسعه داده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در آینده، حافظه‌های بهتری با استفاده از فناوری سریع‌تر PCIe 5.0 روانه بازار شوند. قبلا در گزارشی گفته شده بود که این حافظه‌ها احتمالا از سال ۲۰۲۴ راهی بازار می‌شوند.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا