چگونه در تمام اپ‌های اندروید از گوگل ترنسلیت استفاده کنیم؟

از گوگل ترنسلیت در تمام اپ‌های گوشی‌های اندرویدی می‌توان استفاده کرد. شما به‌راحتی با انتخاب تکه‌ای از متن و یک ضربه روی صفحه، می‌توانید ترجمه آن را مشاهده کنید.

موبنا – برای استفاده از گوگل ترنسلیت، می‌توانید از اپ یا نسخه وب آن استفاده کنید. این ویژگی گوگل ترنسلیت شکاف زبان را از بین برداشته است؛ زیرا به‌عنوان مثال، می‌توانید با کمک گوگل ترنسلیت در واتساپ مکالمات چندزبانه داشته باشید.

استفاده از گوگل ترنسلیت در تمام اپ‌های اندرویدی

برای ترجمه زبان‌های خارجی به زبان خود لازم نیست به اپ گوگل ترنسلیت مراجعه و متن را در کادر وارد کنید. به‌کمک گزینه‌ Tap to Translate که در تمام اپ‌ها وجود دارد و مانند شورتکات یا اکستنشن است، می‌توانید متن را انتخاب و روی این گزینه کلیک کنید تا متن ترجمه‌شده برایتان به‌نمایش دربیاید. برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید آن را فعال کنید.

فعال‌کردن Tap to Translate

گوگل ترنسلیت را از پلی استور دریافت کنید. اگر از قبل اپ گوگل ترنسلیت در گوشی‌تان وجود دارد، آن را به آخرین نسخه آپدیت کنید. اپ گوگل ترنسلیت را اجرا کنید و به بخش تنظیمات آن وارد شوید.

چگونه در تمام اپ‌های اندروید از گوگل ترنسلیت استفاده کنیم؟

در صفحه تنظیمات، گزینه Tap to Translate را انتخاب کنید.

چگونه در تمام اپ‌های اندروید از گوگل ترنسلیت استفاده کنیم؟

در صفحه بعدی، باید گزینه Enable  را فعال کنید.

استفاده از گوگل ترنسلیت در تمام اپ‌های اندرویدی

هر زمان که احساس کردید دیگر به این گزینه نیازی ندارید یا اگر آیکون شناور گوگل ترنسلیت روی صفحه برایتان ایجاد مزاحمت کرده است، می‌توانید آن را از همین بخش غیرفعال کنید.

استفاده از گوگل ترنسلیت در برنامه‌های اندرویدی

برنامه‌ دلخواهتان را باز و متن مدنظر برای ترجمه را انتخاب و سپس کپی کنید. حال، آیکون گوگل ترنسلیت در سمت راست بالای برنامه نمایش داده خواهد شد. برای ترجمه روی آن ضربه بزنید. با این کار نسخه ترجمه‌شده متن با کمک گوگل ترنسلیت نمایش داده می‌شود.

برای بستن پنجره گوگل ترنسلیت، آن را نگه دارید و به پایین صفحه بکشید. اگر این کار شدنی نبود، گوگل ترنسلیت را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

اکنون می‌توانید جملات و عبارات کامل را بدون صرف وقت برای بازکردن اپ یا وب‌سایت گوگل ترنسلیت، در کمترین زمان و با کمترین تلاش ترجمه کنید. برای این کار فقط کافی است روی آیکون شناور گوگل ترنسلیت ضربه بزنید.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا