چگونه از خطوط اعتباری یا دائمی همراه اول به سیم‌کارت‌های اعتباری شارژ منتقل کنیم؟

همراه اول امکان انتقال اعتبار بین سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی را فراهم ساخته که در ادامه با روش‌های آن آشنا می‌شویم.

موبنا – مشترکان اعتباری یا دائمی همراه اول می‌توانند با استفاده از سرویس انتقال اعتبار این اپراتور، برای مشترکان اعتباری شارژ انتقال دهند. اینگونه در کنار روش‌های مرسوم تهیه شارژ، می‌توان از طریق سایر خطوط همراه اول نیز خط اعتباری خود را به خصوص در مواقع ضروری، شارژ کرد.

سرویس انتقال اعتبار نیاز به فعالسازی ندارد و به طور پیش فرض برای کلیه مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول فعال است. همچنین کلیه مشترکان فعال سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور می‌توانند از طریق سرویس مذکور، اعتبار دریافت کنند. گفتنی است مشترکان همراه اول برای انتقال شارژ نیاز به رمز ندارند.

مقدار قابل انتقال شارژ در هر تراکنش باید مضربی از ۱۰هزار ریال (۱۰هزار تومان) و بین ۱۰هزار تا ۱۰۰هزار ریال باشد. حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک ماه ۵۰۰هزار ریال (۵۰ هزار تومان) بوده و فارغ از مبلغ اعتبار انتقالی، مدت زمان اعتبار مبلغ انتقال داده شده ۹۰ روز است. یعنی مشترکان اعتباری بایستی اعتبار دریافت شده را طی ۹۰ روز مصرف کنند.

مبلغ منتقل شده سرویس انتقال اعتبار همراه اول، در پایان دوره بر روی قبض مشترک دائمی لحاظ یا در لحظه انتقال از حساب مشترک اعتباری انتقال دهنده کسر می‌شود.

لازم به ذکر است هزینه هر انتقال اعتبار، ۴۰ تومان به‌علاوه ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

اما روش انتقال شارژ بسته به اعتباری یا دائمی بودن سیم کارت متفاوت است که در ادامه با هر دوی آن‌ها آشنا می‌شویم.

انتقال اعتبار از سیم‌کارت دائمی

مشترکان دائمی این اپراتور می‌توانند به ۴ روش، سیم‌کارت‌های اعتباری را شارژ کنند. ساده‌ترین راه برای انتقال شارژ از سیم‌کارت دائمی به اعتباری همراه اول، شماره گیری کد دستوری #۱۴۱*۱۰* است.

کد انتقال شارژ همراه اول

پس از آن بایستی شماره تلفن مقصد را وارد و در نهایت نیز مبلغ انتقال را به ریال و مضربی از ۱۰۰۰۰ درج کنید. پس از انجام موفقیت آمیز انتقال، برای مشترک انتقال دهنده و دریافت کننده اعتبار پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید ارسال می‌شود.

انتقال شارژ همراه اول

مشترکان این اپراتور همچنین با مراجعه به وب سایت یا اپلیکیشن «همراه من» می‌توانند جهت انتقال اعتبار اقدام کنند. برای استفاده از این روش حتما بایستی با استفاده از «رمز دوم» وارد شوید. اگر رمز دوم همراه اول خود را فعال نکرده‌اید، از طریق منوی فعالسازی رمز دوم، نسبت به تکمیل مستندات و دریافت رمز اقدام کنید.

با مراجعه به نسخه وب همراه من، با استفاده از بخش «منو صورتحساب من» کافی است گزینه «انتقال اعتبار» را انتخاب کنید. در نسخه اپلیکیشن نیز کافی است تا روی «آیکون خدمات شارژ» زده و سپس «روی انتقال اعتبار» کلیک کنید.

انتقال اعتبار همراه من

حال در صفحه جدید بایستی رمز دوم خود را وار کنید و سپس می‌توانید جهت انتقال اعتبار به مشترکان دیگر همراه اولی، اقدام کنید.

آن طور که در وبسایت همراه اول نوشته شده است، با ارسال پیامک نیز می‌توان به سایر مشترکان اعتباری، شارژ انتقال داد اما هر چه تلاش کردیم نتوانستیم از این روش جهت انتقال اعتبار اقدام کنیم. طبق توضیحات این سایت، با ارسال پیامک به سرشماره ۸۹۱۱ می‌توان از سرویس انتقال اعتبار استفاده کرد. برای این کار بایستی طبق الگوی تعیین شده، مبلغ انتقال (به ریال) و شماره مقصد را در متن پیامک خود درج کنید.

با درج «مبلغ انتقال(به ریال و مضربی از ۱۰هزار ریال)*شماره مقصد» در متن پیامک و ارسال به سرشماره ۸۹۱۱، انتقال شارژ صورت خواهد گرفت. به طور مثال برای انتقال هزار تومان اعتبار به سیم کارت با شماره ۰۹۱۵۱۱۱۱۱۱۱ کافی است عبارت «۱۰۰۰۰*۰۹۱۵۱۱۱۱۱۱۱» را پیامک کنید.

انتقال شارژ پیامکی

مطابق آنچه که در سایت همراه اول نوشته شده است، پس از ارسال تقاضای انتقال اعتبار از سوی مشترک، سیستم درستی دستور، مبلغ و شماره مقصد را بررسی کرده و پس از آن از مشترک مبدا به صورت پیامکی تاییدیه می‌گیرد. مشترک برای تایید بایستی عدد ۱ را ارسال کند. در صورت تایید توسط مشترک مبدا، انتقال اعتبار صورت گرفته و مشترکان مبدا و مقصد از طریق پیامک از انتقال اعتبار مطلع خواهند شد.

استفاده از این سرویس برای مشترکان دائمی همراه اول، چند شرط دارد. اول اینکه مبلغ انتقال اعتبار به علاوه کارمزد سرویس (۴۰ تومان به‌ علاوه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده) بایستی کمتر از میزان ۶۰ درصد سقف بدهی مجاز مشترک انتقال دهنده اعتبار باشد. همچنین مشترکان دائمی با رسیدن بدهی به ۶۰ درصد ودیعه‌شان، امکان استفاده از این سرویس را تا زمان وصول بدهی از دست می‌دهند.

انتقال شارژ از سیم‌کارت اعتباری همراه اول

مشترکان اعتباری این اپراتور می‌توانند به سه روش، سیم‌کارت‌های اعتباری را شارژ کنند. ساده‌ترین راه برای انتقال شارژ شماره گیری کد دستوری #۱۴۲*۱۰* است.

کد انتقال اعتبار

پس از آن بایستی شماره تلفن مقصد را وارد و در نهایت نیز مبلغ انتقال را به ریال و مضربی از ۱۰۰۰۰ درج کنید. پس از انجام موفقیت آمیز انتقال، برای مشترک انتقال دهنده و دریافت کننده اعتبار پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید ارسال می‌شود.

انتقال شارژ همراه اول

مشترکان این اپراتور همچنین با مراجعه به اپلیکیشن «همراه من» می‌توانند جهت انتقال اعتبار اقدام کنند. گفتنی است امکان استفاده از این خدمت در نسخه وب همراه من وجود ندارد و برای استفاده از این روش حتما بایستی با استفاده از «رمز دوم» وارد شوید. اگر رمز دوم همراه اول خود را فعال نکرده‌اید، از طریق منوی فعالسازی رمز دوم، نسبت به تکمیل مستندات و دریافت رمز اقدام کنید.

در این روش روی «آیکون خدمات شارژ» زده و سپس «روی انتقال اعتبار» کلیک کنید. پس از واردسازی رمز دوم نیز کافی است شماره مقصد و مبلغ انتقال را مشخص و ارسال کنید.

آخرین روش نیز ارسال پیامک به سرشماره ۸۹۱۱ است که دقیقا مشابه روش انتقال اعتبار در سیم‌کارت‌های اعتباری است اما همان طور که اعلام کردیم از این طریق نتوانستیم جهت انتقال اعتبار اقدام کنیم.

توجه داشته باشید مشترکان اعتباری همراه اول بایستی پس از انتقال اعتبار حداقل ۵هزار ریال اعتبار باقیمانده داشته باشند. همچنین مسئولیت انتقال اعتبار به خطوط دیگران، بر عهده ارسال کننده اعتبار است لذا در صورت درج اشتباه شماره مقصد، امکان بازگشت عملیات وجود ندارد.

سوالات متداول کاربران

کارمزد انتقال شارژ همراه اول چقدر است؟

هزینه هر انتقال اعتبار ۴۰ تومان به علاوه ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

آیا شارژ خط به خط محدودیت زمانی دارد؟

بله. مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول بایستی شارژی که به این روش دریافت کرده‌اند را ظرف مدت ۹۰ روز مصرف کنند.

در طول یک ماه چند بار می‌توانیم از سیم‌کارتمان شارژ ارسال کنیم؟

این سرویس تنها سقف ریالی دارد و تعداد عملیات مهم نیست. بنابر اعلام همراه اول شما در هر ماه تنها می‌توانید مجموعا مبلغ ۵۰هزار تومان شارژ برای دیگران بفرستید.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا