۲ هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : در یکسال فعالیت دولت سیزدهم ۲ هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

موبنا – عیسی زارع پور در جمع نمازگزاران ساری افزود: تلاش بر این است امسال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به این شبکه ملی متصل شوند.

وی ادامه داد: با فعال شدن درگاه ملی خدمات دولت در حال حاضر ۲۰ درصد خدمات دولت از این درگاه ارایه می شود که تلاش بر این است که تا پایان دولت تمام خدمات دولت از این طریق ارایه شود.

وزیر ارتباطات تشریح کرد : با اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه زیرساختی تلاش بر این است با اجرای فیبر نوری ۸۰ درصد خانوارها از اینترنت با سرعت بالا برخوردار شوند.

زارع پور در ادامه در تشریح دیگر خدمات دولت سیزدهم عنوان کرد: بیمه ۶ میلیون افراد فاقد بیمه، راهبرد تعاملی با کشورهای دیگر در عین عزت و حضور یکصد نماینده کشورها در ایران و سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری از جمله این دستاوردهاست که نتایجه آن را در آینده مردم‌ حس خواهند کرد.

وی گفت: در سال جاری با مدیریت انجام شده و افزایش تولید برق با قطعی مواجه نبودیم.

به گفته زارع پور در حوزه فضایی اتفاقات خوبی رخ داد که پرتاب ماهواره نور ۲ از جمله آن است و تا پایان دولت سیزدهم ماهواره های سنگین به فضا بفرستیم.

وزیر ارتباطات گفت: عقب ماندگی های گذشته را در حال رفع کردن هستیم، تصاویر ماهواره خیام هم دریافت شد که کاربردهای مختلفی از جمله کشاورزی دارد .

زارع‌پور افزود: در یکسال اخیر دولت سیزدهم شبانه روزی برای خدمتگزاری تلاش کرده است تا مشکلات پیچیده حل کند.

وی ادامه داد: دولت به پشتوانه مردم شجاعت انجام کارهای بزرگ را دارد که یکی از آنها یارانه هاست که برکات آن در آینده مشخص می شود.

وی اضافه کرد : سفرهای استانی هیات دولت نشانه روحیه جهادی و کار انقلابی آن است که سفر به همه استان ها داشت آنهم سفر نمایشی نیست.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا