اپل حذف ناچ نمایشگر آیفون ۱۴ پرو را به‌طور غیرمستقیم تأیید کرد

اپل پتنت جدیدی ثبت کرده است که به‌طور غیرمستقیم استفاده از حفره در بالای نمایشگر آیفون ۱۴ را تأیید می‌کند. پرچم‌دار جدید اپل ۱۶ شهریور رونمایی می‌شود.

موبنا –افشاگران ماه‌ها است می‌گویند که اپل قصد دارد در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با ناچ (بریدگی) نمایشگر خداحافظی و آن را با دو حفره جایگزین کند. براساس آنچه ورج می‌نویسد، اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا پتنت جدیدی منتشر کرده است که ظاهراً نحوه‌ی پیاده‌سازی طراحی جدید را در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس نشان می‌دهد.

پتنتی که اپل ثبت کرده به چندین نوع محصول مجهز به دوربین، ساطع‌کننده‌ی نور فروسرخ و قطعه‌ای ویژه با توانایی تغییر مسیر نور فروسرخ اشاره می‌کند. پتنت اپل توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از یک پروژکتور با توانایی تغییر مسیر نور استفاده کرد تا ابعاد کلی این قطعات کاهش پیدا کند و بخش بیشتری از پنل جلویی گوشی به صفحه‌نمایش اختصاص داده شود.

بریدگی بالای نمایشگر آیفون شامل فناوری‌های مختلفی است و برخلاف آنچه شماری از کاربران تصور می‌کنند، صرفاً به دوربین سلفی محدود نمی‌شود. این بریدگی افزون‌بر دوربین سلفی میزبان دوربین فروسرخ، حسگر عمق‌سنج و پروژکتور نقطه‌ای است.

اپل سال گذشته در گوشی‌های سری آیفون ۱۳ توانست ابعاد بریدگی نمایشگر را ۲۰ درصد نسبت‌به قبل کمتر کند. پتنت جدید نشان می‌دهد که اپل به روشی برای کاهش هرچه‌بیشتر ابعاد بریدگی دست پیدا کرده و شاید قصد دارد به‌طور کلی بریدگی را حذف کند.

پتنت اپل با محوریت سیستمی برای کاهش ابعاد ناچ بریدگی نمایشگر آیفون

در نظر داشته باشید انتشار پتنت جدید به دست اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا لزوماً به این معنی نیست که اپل فناوری توصیف‌شده در پتنت را وارد یکی از محصولاتش می‌کند. بااین‌حال اگر نسل جدید آیفون‌های پرو با بریدگی نمایشگر خداحافظی کنند متعجب نخواهیم شد.

مارک گارمن، افشاگر خوش‌سابقه‌ی متمرکز بر اپل چند بار گفته است که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با صفحه‌نمایش مجهز به دو حفره رونمایی می‌شوند. چند روز پیش از عرضه‌ی آیفون ۱۳ به بازار، مینگ‌چی کو، دیگر تحلیلگر خوش‌سابقه، گفت که اپل در آیفون‌های ۲۰۲۲ بریدگی را حذف می‌کند.

گفته می‌شود دو گوشی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس قرار است همچنان دارای بریدگی نمایشگر باشند. در روزهای اخیر شماری از افشاگران تصویر حفره‌ی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس را فاش کرده‌‌اند.

اپل گفته است روز ۱۶ شهریور رویدادی جدید با شعار Far Out برگزار می‌کند. احتمالاً در این رویداد شاهد معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ خواهیم بود. شایعه‌ها می‌گویند که اپل صرفاً در مدل‌های پرو سراغ پردازنده‌ی A16 و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی می‌رود.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا