هدست واقعیت مجازی متا حدود ٢ ماه دیگر از راه می‌رسد

فاصله چندانی تا عرضه مدل پیشرفته‌تر هدست واقعیت مجازی متا نداریم.

موبنا متا در کنار تمرکز روی متاورس و موضوعات نزدیک به آن، در حال توسعه چند محصول سخت‌افزاری است. یکی از محصولات سخت‌افزاری مورد انتظار متا، هدست واقعیت مجازی این شرکت محسوب می‌شود. حال در راستای شایعات و اطلاعات فاش شده از این هدست، مارک زاکربرگ بالاخره جزئیات مهمی را از زمان عرضه این محصول ارائه داده است. بنابراین به گفته مدیرعامل متا، این هدست تا دو ماه دیگر عرضه می‌شود.

پیش‌تر گزارش شده بود که کمپانی متا تا سال ۲۰۲۴، چهار هدست واقعیت مجازی جدید را روانه بازار می‌کند. حال به گزارش منبع مرتبط، مارک زاکربرگ صحبت‌های جدیدی را مطرح کرده و بر اساس این صحبت‌ها، می‌توان گفت که تا عرضه هدست VR متا فاصله چندانی نداریم.

هدست واقعیت مجازی بعدی متا به‌زودی از راه می‌رسد

هدست واقعیت مجازی متا حدود ٢ ماه دیگر از راه می‌رسد

به‌تازگی مدیرعامل متا پیرامون هدست VR بعدی متا صحبت کرده و وجود آن را نیز تایید نموده است. او در میانه صحبت‌هایش به ارائه این محصول تا حدود ۲ ماه دیگر نیز اشاره کرد. بنابراین باید منتظر از راه رسیدن این هدست طی کنفرانس سالیانه Connect طی ۲ ماه دیگر باشیم. اسم رمز این هدست احتمالا «Project Cambria» از راه می‌رسد. بر اساس اطلاعات فاش شده، این محصول دارای نام تجاری Meta Quest Pro خواهد بود.

صحبت‌های جدید مارک زاکربرگ در پادکست «جو روگان» مطرح شده‌اند. او در این پادکست از ویژگی‌های مهم هدست VR بعدی متا صحبت کرده و ادعا می‌کند که رنگ تازه‌ای به دنیای مجازی می‌بخشد. زاکربرگ می‌گوید که این هدست می‌تواند حالت‌های صورت و چشم کاربر را تشخیص دهد و اخم، لبخند، عصبانیت و تعجب کاربر را برای دیگر کاربران واقعیت مجازی به تصویر بکشد. متا برای این کار از حسگرهای پیشرفته و کاربردی استفاده کرده است.

متا پیش از این هدست VR خود با نام Quest را روانه بازار کرده بود که قیمتی برابر با ۳۹۹ دلار داشت. با توجه به بهره‌گیری قابلیت‌های پیشرفته‌تر در هدست Meta Quest Pro، می‌توان انتظار افزایش قیمت قابل‌توجهی را داشت. با این حال هنوز از جزئیات دقیق قیمت‌‌گذاری هدست واقعیت مجازی بعدی متا خبری در دسترس نیست.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا