اینستاگرام امکان اشتراک‌گذاری پست‌ از طریق QR کد را فراهم کرد

با وجود قابلیت جدید اینستاگرام کاربران می‌توانند پست‌ها، ویدیوهای ریلز و مکان‌های رو نقشه را از طریق کد QR به اشتراک بگذارند.

موبنا اینستاگرام اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پست‌ها یا ریلزهای تمام افراد را از طریق یک کد QR با دیگران به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، کاربران همچنین می‌توانند از طریق نقشه قابل جستجو این اپلیکیشن، کیوآر کد یک مکان را نیز به اشتراک بگدارند.

ویژگی جدید اینستاگرام تاکنون توسط چندین کاربر از جمله وب‌سایت TechCrunch گزارش شده است و طبق آن‌ها، کاربران می‌توانند از طریق منوی سه نقطه‌ای پست‌ها، ویدیوهای ریلز و مکان‌ها این کیوآر کدها را بسازند. همچنین در وب، کاربران با اضافه کردن «/qr» به URL پست‌ها، می‌توانند یک کد QR ایجاد کنند.

ساخت کیوآر کد برای پست‌های اینستاگرام

باید به این نکته اشاره کرد که اینستاگرام از سال‌ها قبل امکان اشتراک‌گذاری پروفایل‌ها از طریق کیوآر کد را فراهم کرده، اما اکنون برای اولین بار کاربران می‌توانند از چنین گزینه‌ای برای اشتراک‌گذاری پست‌ها استفاده کنند.

سخنگوی شرکت متا به TechCrunch توضیح می‌دهد:

«به‌منظور سهولت در اشتراک‌گذاری محتوای خاص برای افراد و کسب‌‌و‌کارها، اخیرا توانایی ایجاد کیوآر کدها برای پروفایل‌ها، برچسب‌ها، مکان‌ها، ریلزها و موارد دیگر را راه‌اندازی کرده‌ایم.»

در حالی که کاربران معمولا پست‌ها را به‌صورت پیام‌های مستقیم یا URL با دیگران به اشتراک می‌گذارند، استفاده از کیوآر کدها می‌تواند در کمپین‌های بازاریابی و مشخص کردن کسب‌و‌کارها موثر باشد.

البته الساندرو پالوزی، کارشناس اپلیکیشن شناخته شده توییتر قبلا گفته بود که اینستاگرام در حال کار روی قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌ها از طریق کیوآر کد است. هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی در دسترس تمام کاربران قرار گرفته یا خیر و شرکت متا نیز در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

همانطور که Techcrunch اشاره می‌کند، این ویژگی جدید می‌تواند برای کاربرانی که قصد دارند محتوای خود را تبلیغ کنند مفید باشد. به عنوان مثال، یک عکاس می‌تواند از طریق کیوآر کد، عکس‌های خود را به کاربران نمایش دهد و همچنین رستوران‌ها می‌توانند از این طریق عکس‌هایی از مکان خود را پیش از بازدید به مشتریان نمایش دهند.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا