توسعه توالت با قابلیت بازیافت فضولات انسانی توسط سامسونگ و بنیاد بیل گیتس

این توالت برای مصارف خانگی ساخته شده و با استفاده از قابلیت‌های زباله‌سوز خود می‌تواند پسماندهای انسانی را بازیافت کند.

موبنا سامسونگ با همکاری بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بعد از چند سال تحقق و توسعه درنهایت نمونه اولیه توالت نوآورانه جدیدی را که می‌تواند فضولات انسانی را بازیافت کند، ساخت. به گفته سامسونگ، در این توالت، مدفوع انسان‌ خشک شده و به خاکستر تبدیل می‌شود و ادرار نیز از طریق یک فرآیند بیولوژیکی تصفیه می‌شود.

این توالت برای مصارف خانگی طراحی شده است و از عملیات حرارتی و پردازش زیستی برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا موجود در پسماندهای انسانی استفاده می‌کند. از آنجایی که برخی کشورها با مشکل کمبود آب مواجه هستند، این توالت آب را تصفیه می‌کند تا بتوان از آن دوباره استفاده کرد.

توسعه توالت با قابلیت بازیافت فضولات انسانی توسط سامسونگ و بنیاد بیل گیتس

همکاری سامسونگ و بیل گیتس برای بهبود زندگی عمومی

همکاری بین غول فناوری مستقر در کره جنوبی و بنیاد خیریه بیل گیتس، هم-بنیانگذار مایکروسافت، به عنوان بخشی از ماموریت این بنیاد تحت عنوان Invent the Toilet Challenge انجام شده که اولین بار سال ۲۰۱۱ آغاز شد و هدف آن توسعه توالت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای است که می‌توانند بدون نیاز به سیستم‌های تصفیه فاضلاب خدمات بهداشتی فراگیر را ارائه کنند. همچنین بیل گیتس چند سال پیش از توالت آینده‌نگرانه دیگری رونمایی کرده بود که بدون نیاز به منبع آب یا سیستم فاضلاب می‌تواند پسماندهای انسانی را به کود تبدیل کند.

در حالی که توالت دغدغه مردم کشورهای توسعه یافته محسوب نمی‌شود، حدود ۳.۶ میلیارد نفر در سراسر جهان به این امکانات دسترسی ندارند. سالانه حدود نیم میلیون کودک زیر پنج سال به دلیل بیماری‌های اسهالی ناشی از دسترسی محدود به آب تمیز و بهداشت جان خود را از دست می‌دهند.

سامسونگ در طول چند سال اخیر، چندین پروژه مسئولیت اجتماعی شرکتی را اعلام کرده است. به‌عنوان مثال این شرکت در رویداد آنپکد اخیر خود اعلام کرد که برای ساخت دستگاه‌های گلکسی از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده استفاده می‌کند. همچنین این شرکت سال گذشته اعلام کرد که با تغییر کاربر گوشی‌های گلکسی دست دوم، از آن‌ها به عنوان دستگاه‌های مراقبت از چشم برای جوامع محروم سراسر جهان استفاده می‌کند.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا