پوشش صوت و اینترنت تلفن همراه روستاییان مازندران با ایجاد و ارتقاء ۲۴ سایت مخابراتی تقویت شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی دولت مردمی سیزدهم و با نصب و ارتقاء ۲۴ سایت مخابراتی، پوشش ارتباط صوت و اینترنت تلفن همراه روستاهای استان در این حوزه تقویت شد.

موبنا – اسماعیل اعزی افزود: دولت سیزدهم در راستای عملی کردن شعار محرومیت‌زدایی و عدالت نصب سایت های مخابراتی جدید و ارتقاء سایت های موجود را در دستور کار قرار داد که با اقدامات انجام شد پوشش صوت و اینترنت ۱۲۳ روستای مازندران تقویت شده است.

وی ادامه داد: تحقق دولت الکترونیک نیازمند توسعه زیرساخت مازندران بود که با تعامل اداره‌کل فناوری و ارتباطات و دیگر ادارات استان اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به این که، دولت سیزدهم اعتبارات خوبی برای ایجاد عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی تخصیص داده است، اضافه کرد: برای این منظور در مدت یکسال فعالیت دولت ۱۴ سایت جدید در حوزه ارتباطات برای پوشش ۳۱ روستای مازندران به بهره برداری رسید که برای ایجاد آنها ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی گفت : تا پایان هفته دولت امسال ۱۰ سایت دیگر برای ترمیم پوشش ارتباطی ۱۶ روستای دیگر در استان به بهره برداری می رسد.

اعزی به دیگر اقدامات صورت گرفته حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در بخش ایجاد فیبرنوری اشاره و تصریح کرد : تاکنون فیبرگذاری به طول بیش از ۳۶۶ کیلومتر با صرف اعتبار ۵۴ میلیارد تومانی درشهرستان های ساری، سوادکوه، بابل و نکا انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد : درسه ماهه نخست امسال ۱۸ سایت برای مناسب سازی پوشش ارتباطی ۵۵ روستای مازندران ایجاد شد و پروژه ارتقای هفت سایت دیگر انجام شد که تا پایان هفته دولت به بهره برداری می رسد که تنها در این بخش ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

اعزی اعلام کرد : همچنین در سفرهای شهرستانی استاندار مازندران ۶ سایت تلفن همراه در شهرستان های نکا، گلوگاه و چالوس با اعتبار یکصد میلیارد تومان مصوب شده است که با ایجاد این طرح ها بخشی از مشکلات ارتباطی در این شهرستان ها برطرف خواهد شد.

یکهزار و ۱۴۲ طرح اقتصادی و عمرانی با هشت هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می شود.
انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور می‌باشند.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا