فریبکاری مدیران ارشد توئیتر درباره حساب‌های جعلی رباتیک

سی‌ان‌ان و واشنگتن پست با استناد به افشاگری‌های پیتر زاتکو، رئیس سابق بخش امنیت توئیتر، گزارش دادند که این شرکت قانون‌گذاران فدرال را در مورد نحوه مقابله با هکرها و حساب‌های هرزنامه فرست گمراه کرده است.

موبنا – به گزارش رویترز، زاتکو، که یک هکر مشهور نیز هست و قبلا به عنوان “Mudge” شناخته شده بود در یک شکایت ۸۴ صفحه ای، تصریح کرد توییتر به دروغ ادعا کرده یک برنامه امنیتی قوی دارد. وی افزوده به همکارانش هشدار داده که نیمی از سرورهای شرکت توئیتر قدیمی و آسیب پذیر هستند.

این افشاگری در حالی صورت می گیرد که توییتر درگیر نبرد حقوقی با ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلاست. ثروتمندترین فرد جهان در ماه ژوئیه اعلام کرد در حال پایان دادن به توافق برای خرید توئیتر در قالب یک معامله ۴۴ میلیارد دلاری است. استدلال ماسک آن بود که توئیتر با دروغ گویی در مورد تعداد حساب هایی که توسط ربات ها اداره می شوند شرایط قرارداد را نقض کرده است. قرار است دادگاه در تاریخ ۱۷ اکتبر به این اختلاف نظر رسیدگی کند.

به گزارش واشنگتن پست، شکایت زاتکو در این زمینه ماه گذشته در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و وزارت دادگستری و همچنین کمیسیون تجارت فدرال ثبت شد. این شکایت به کمیته های مرتبط کنگره نیز ارسال شد.

پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی توییتر در واکنش به این موضوع گفت: «ما در حال بررسی ادعاهای منتشر شده هستیم، اما آنچه تاکنون دیده‌ایم یک روایت نادرست و مملو از تناقضات است.»

در بخشی از این افشاگری ها تصریح شده برای توئیتر افزایش تعداد کاربران مهم تر از مقابله با حساب های قلابی هرزنامه فرست بوده، زیرا مدیران ارشد این شرکت تا ۱۰ میلیون دلار بابت افزایش تعداد کاربران روزانه پاداش می گرفتند و جدیتی برای مقابله با حساب های هرزنامه فرست نداشتند.

سی ان ان با استناد به این شکایت گزارش داد مدیران توییتر منابع لازم برای درک کامل تعداد واقعی ربات ها را در این پلتفرم ندارند، توئیتر داده های کاربران را به درستی حذف نمی کند و کارکنان زیادی به این داده های حساس دسترسی دارند و ممکن است برخی کارکنان توئیتر برای سازمان های اطلاعاتی در خارج از آمریکا کار کنند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا