بهترین روش شستشو و لکه برداری فرش

لکه برداری و پاک کردن لکه چربی از روی فرش باید با تخصص بسیار زیادی در قالیشویی کرج انجام شود تا به فرش آسیبی وارد نشود.

حتما برای شما هم پیش آمده که در اثر ریختن مواد غذایی، روغن، نوشابه و … بر روی فرش خودتان دچار نگرانی شوید. لکه چربی و هر نوع ماده غذایی می تواند باعث ایجاد لکه های عمیق بر روی فرش شود. از بین بردن لکه چربی و هر نوع لکه دیگر از روی فرش نیز کار هر کسی نمی باشد. به هر حال شاید، شستشوی فرش در قالیشویی کرج، برای شما امکان پذیر نباشد و یا به هر حال زمان کافی برای دادن فرش جهت شستشو را نداشته باشید. روش های مختلفی وجود دارند که به شما برای پاک کردن لکه چربی از روی فرش کمک می کنند.

البته  اینکه افراد بتوانند اقدام به شستشوی فرش در خانه کنند و مراحل لکه گیری فرش را انجام دهند، اصلا کار بدی نیست. اما به هر حال بهتر است که با روش های شستشوی فرش و لکه گیری فرشی آشنایی داشته باشید تا باعث بیشتر لکه شدن فرش نشوید!

بهترین روش های شستشوی فرش؛ شستشوی فرش به صورت سنتی یا صنعتی؟

در گذشته اکثر مردم برای اینکه فرش های خودشان را شستشو دهند، فضای کافی داشتند. خانه های حیاط دار و ویلایی امکان شستشوی انواع فرش را در خانه فراهم می کردند. اما در حال حاضر، اکثر مردم دارای خانه های آپارتمانی و کوچک هستند. امکان شستشوی فرش به دلیل کمبود آب و کمبود فضا، به صورت سنتی وجود ندارد.

به همین خاطر شاید بهترین روش شستشوی فرش، روش صنعتی باشد. در روش صنعتی، تمامی لکه ها و آلودگی هایی که بر روی فرش ایجاد شده اند، پاک می گردند. از طرفی میزان آب مصرف شده برای شستن یک فرش، بسیار کاهش پیدا می کند و این موضوع باعث ذخیره سازی آب نیز می شود.

بنابراین، برای دریافت خدمات بهتر جهت شستشوی فرش می توانید از قالیشویی پاکسان به عنوان یکی از بهترین قالیشویی های واقع در کرج، کمک بگیرید.

لکه برداری فرش؛ چگونه لکه های چربی  را از روی فرش پاک کنیم؟

به هر حال همه ما ممکن است در هنگام خوردن غذا و تنقلات، مقداری از مواد غذایی را روی فرش بریزیم. در صورتی که مواد غذایی به صورت خشک باشند، احتمالا لکه ای بر روی فرش ایجاد نمی کنند. اما در صورتی که مواد غذایی مایع باشند، احتمالا لکه بسیار عمیقی را بر روی فرش  ایجاد خواهند کرد.

لکه برداری فرش باید با تخصص بسیار بالایی حد الامکان در قالیشویی کرج انجام شود. اما در صورتی که لکه چربی ایجاد شده روی فرش کوچک باشد، می توان با روش های سنتی و در خانه اقدام به لکه برداری کرد. برای انجام لکه برداری و از بین بردن لکه چربی از روی فرش، باید مراحل مختلفی را انجام دهید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

مرحله اول؛ قبل از پاک کردن لکه چربی از روی فرش، نوع لکه را شناسایی کنید …

اولین مرحله در لکه برداری فرش این است که شما نوع لکه را شناسایی کنید. لکه هایی که روی فرش ایجاد می شوند، می توانند با روش های مختلفی نیز پاک گردند. اکثر لکه های ایجاد شده بر روی فرش به صورت چربی هستند و امکان پاک کردن آن ها در خانه وجود دارد.

در صورتی که لکه ایجاد شده بر روی فرش از نوع چربی است، بهتر است که طبق مراحل بعدی اقدام به پاک کردن لکه چربی از روی فرش کنید.

بهترین روش شستشو و لکه برداری فرش

لکه برداری فرش

مرحله دوم؛ لکه چربی را از روی فرش پاک کنید!

در مرحله دوم، لازم است که اقدام به پاک کردن لکه چربی از روی فرش کنید. لکه چربی بهتر است که ابتدا با فشار ملایم یک دستمال از روی فرش پاک شود. برای این کار یک یا چند دستمال کاغذی را بردارید و به آرامی بر روی لکه چربی قرار دهید.

هرگز دستمال کاغذی را به صورت افقی و رفت و برگشتی بر روی لکه حرکت ندهید. زیرا این کار باعث پخش شدن لکه چربی در فرش می شود و از طرفی چربی به داخل و پایین فرش نفوذ می کند. پس از اینکه چربی به دستمال کاغذی جذب شد، می توانید اقدام به تمیز کردن لکه چربی از روی فرش با محصول های پاک کننده کنید.

مرحله سوم؛ از بهترین محصول های پاک کننده لکه برداری استفاده کنید.

در مرحله سوم، نوبت آن رسیده که برای پاک کردن لکه چربی، از محلول های پاک کننده لکه استفاده کنید. توصیه می کنیم که برای جلوگیری از خراب شدن بافت فرش، به قالیشویی کرج اعتماد کنید و مراحل تمیز کردن لکه چربی را به قالیشویی بسپارید.

اما با این حال، می توانید با مقداری سرکه لکه ایجاد شده بر روی فرش را پاک کنید. مقداری سرکه را بر روی دستمال تمیز بریزید و به آرامی بر روی فرش فشار دهید. چند بار این کار را انجام دهید تا سرکه به داخل بافت فرش وارد شود. در صورتی که لکه پاک نشد، می توانید از خدمات قالیشویی پاکسان برای تمیز کردن لکه از روی فرش کمک بگیرید.

بهترین روش شستشو و لکه برداری فرش

پاک کردن لکه چربی از روی فرش

اگر لکه از روی فرش پاک نمی شود، نگران نباشید! به قالیشویی کرج اعتماد کنید.

تا به اینجای مقاله در رابطه با روش پاک کردن لکه چربی از روی فرش صحبت کردیم. به هر حال، در صورتی که لکه چربی کوچک باشد، امکان پاک کردن آن به سادگی نیز وجود دارد. اما در صورتی که لکه از روی فرش پاک نمی شود، بهتر است که به قالیشویی کرج اعتماد کنید.

قالیشویی پاکسان واقع در کرج، به بهترین شکل ممکن اقدام به لکه برداری فرش می کند. تمامی لکه هایی که بر روی فرش ایجاد می شوند با تخصص بسیار زیادی و بدون اینکه آسیبی به فرش وارد کنند، پاک می شوند. بنابراین، در صورتی که دارای فرش دستبافت و گران قیمت می باشید، حتما به جای اینکه از محلول های تمیز کننده بی کیفیت برای تمیز کردن فرش خود استفاده کنید، از خدمات تخصصی برای لکه برداری فرش کمک بگیرید.

جمع بندی

با توجه به اینکه اکثر ما با مشکل لکه افتادن فرش های دستبافت و ماشینی مواجه هستیم، در این مقاله سعی کردیم روش پاک کردن لکه چربی را توضیح دهیم. در صورتی که طبق این مراحل، لکه چربی از روی فرش پاک شد که هیچ! اگر لکه چربی از روی فرش پاک نشد، بهتر است که از خدمات قالیشویی در کرج کمک بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا