پیکرتراشی چیست؟ معایب و مزایای پیکرتراشی و یا لیپوماتیک

ابتدا از پیکرتراشی سخن می گوییم، سپس به انواع لیپوماتیک و مزایا و معایب این جراحی می پردازیم و دکتر وفائی را معرفی می نماییم.

سخن ابتدایی

از آسان ترین جراحی های زیبایی در ایران که باعث تغییرات زیاد در ظاهر افراد می شود، جراحي لیپوماتیک یا پیکرتراشی است. جراحی لیپوماتیک در زنان و هم در مردان بسیار متداول شده است. ما در این مقاله شما را با جراحی لیپوماتیک آشنا خواهیم کرد، همچنین بهترین جراح پیکرتراشی در ایران را معرفی خواهیم نمود. زیباجویان عزیز با ما همراه باشید.

پیکرتراشی چیست؟ معایب و مزایای پیکرتراشی و یا لیپوماتیک

با گسترش علم و پزشکی در سراسر دنیا این امکان برای تمام افراد به وجود آمده است که بتوانند اعضای بدن خود را به هر نحوی که دوست دارند تغییر دهند. امروزه جراحي لیپوماتیک یا پیکرتراشی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی است. لیپوماتیک روشی است که از طریق آن دکتر متخصص چربی‌های موضعی بخشی از بدن را تخلیه می کند و ظاهر بدن را با توجه به استانداردهای پزشکی و سلیقه شخصی فرد، فرم‌ می دهد.

جراحی لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

بهترین افراد برای جراحی لیپوماتیک بیمارانی هستند که دارای سلول های چربی متمرکز در بدن خود هستند. در جراحی پیکرتراشی هیچگونه برشی در ناحیه شکم و یا نواحی اطراف زده نمی شود. ابتدا یک برش بسیار کوچک یک سانتی متری ایجاد می شود و با استفاده از یک لوله به نام کانولا از همان ناحیه ساختار چربی ها شکسته می شود و از همان ناحیه چربی های اضافی تخلیه می گردد.

پیکرتراشی چیست؟ معایب و مزایای پیکرتراشی و یا لیپوماتیک

پیکرتراشی

 

جراحی لیپوماتیک و انواع مختلف روش های لاغری

جراحی پیکرتراشی به انواع مختلفی تقسیم می شود از جمله:

جراحی لاغری با لیپوست.

جراحی لاغری لیپوساکشن.

جراحی لاغری با لیزر لیپولیز.

جراحی شکم ابدومینوپلاستی.

این نکته حائز اهمیت است که هر کدام از روش های مطرح شده با یکدیگر متفاوت هستند و بنا بر صلاحدید پزشک متخصص این جراحی ها صورت می گیرد. در یک جدول تفاوت هر کدام را بطور مختصر بررسی می نماییم.

جراحی لاغری با لیپوست جراحی لاغری لیپوساکشن جراحی لاغری با لیزر لیپولیز جراحی شکم ابدومینوپلاستی
لیپوست حالت پیشرفته‌ای از جراحی لیپوماتیک است.

نسبت به لیپوماتیک عوارض کمتری دارد.

یک روش برای کاهش چربی های است.

یک برش کوچک ایجاد می شود و چربی ها خارج می گردند.

این روش جراحی لاغری با استفاده از دو روش صورت میگیرد. روش اول: با استفاده از لیزر و تزریق مایع.

روش دوم: از طریق امواج و گرم کردن بافت و سلول چربی.

دو برش برای تخلیه چربی ایجاد می شود.

برش اول: در قسمت لگن

برش دوم: در اطراف ناف

میزان چربی خارج‌شده در روش لیپوست بیشتر می باشد. چربی های خارج شده را می توان به قسمت های دیگر بدن تزریق نمود. چربی های خارج شده را نمی توان به قسمت های دیگر بدن تزریق نمود. چربی های خارج شده را نمی توان به قسمت های دیگر بدن تزریق نمود. چربی های خارج شده را می توان به قسمت های دیگر بدن تزریق نمود.
یک روش برای کاهش چربی های است. یک روش برای کاهش چربی های اضافی است. یک روش برای کاهش چربی های است. عضلات ناحیه شکم به سمت هم کشیده می شوند سپس پوست روی عضلات قرار داده می شود.

پیکرتراشی چیست؟ معایب و مزایای پیکرتراشی و یا لیپوماتیک

لاغری

 

پیکرتراشی چیست؟ معایب و مزایای پیکرتراشی

قطعا انجام هرگونه عمل زیبایی اگر تحت نظر دکتر متخصص صورت نگیرد، با ریسک و خطراتی مواجه است. از معایب پیکرتراشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناصافی پوست و عدم تقارن در ناحیه تحت جراحی.
  • بیماری آمبولی.
  • هماتوم پوست.
  • عفونت و خونریزی.
  • عوارض قلبی و ریوی.
  • جمع شدن مایعات در زیر پوست شکم.
  • تورم مداوم یا درد.
  • جای زخم نامطلوب، تغییر رنگ پوست.

مزایای جراحی پیکرتراشی

از مزایای جراحی پیکرتراشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوش فرم شدن ظاهر بدن.
  • خروج چربی های اضافی.
  • سریع‌ترین راه برای رسیدن به اندام ایده‌آل.
  • به دست آوردن اعتماد بنفس.
  • کاهش ریسک مبتلا شدن به بیماری ها که در اثر چاقی و یا اضافه وزن شدید به وجود می آیند.

اقدامات قبل از جراحی لیپوماتیک چگونه است؟

همانطور که اشاره کردیم انتخاب پزشک متخصص در کاهش عوارض ناشی از این عمل بسیار موثر واقع می شود. در قدم نخست پزشک متخصص و ماهر عمل لیپوماتیک را انتخاب کنید. انتظارات خود را با مراجعه به پزشک مطرح نمایید  و حتما جلسات مشاوره را انجام دهید. آزمایش های تجویز شده از جانب پزشک متخصص را انجام دهید. از مصرف الکل و دخانیات به مدت یک ماه قبل از عمل خودداری کنید. اگر داروی خاصی استفاده می کنید حتما پزشک خود را مطلع سازید. داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین دو هفته قبل از عمل نباید مصرف شوند.

 اقدامات بعد از جراحی لیپوماتیک چگونه است؟

  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده.
  • استفاده از آب آناناس و پرتقال در روزهای اول جراحی.
  • مصرف غذاهای نرم.
  • استفاده از گن های لاغری.
  • عدم ورود به استخر و جکوزی به مدت دو ماه بعد از عمل.
  • عدم استفاده از الکل و دخانیات به مدت یک ماه بعد از عمل.

پیکرتراشی چیست؟ معایب و مزایای پیکرتراشی و یا لیپوماتیک

پیکر تراشی آقایان

هزینه لیپوماتیک چقدر است؟

یکی از فاکتورهای مهم برای زیباجویان هزینه لیپوماتیک است. قطعا هر چه توانایی و مهارت جراح زیبایی بیشتر باشد، نتیجه عمل موفقیت آمیز و رضایت بخش خواهد بود. قیمت نهایی هزینه لیپوماتیک در جلسه مشاوره و بعد از معاینه کامل پزشک مطرح می گردد. این نکته حائز اهمیت است که این عمل دارای ریسک می باشد و اگر به دست افراد نامتخصص با هزینه پایین صورت بگیرد عواقب خطرناکی و جبران ناپذیری در پیش خواهد داشت.

بهترین جراح لیپوماتیک چه کسی است؟

یکی از بهترین جراحان پیکرتراشی دکتر وفائی هستند. دکتر وفائی با انجام جراحی های متعدد و کسب موفقیت فراوان از زیباجویان خود، کارنامه بسیار درخشانی در این حوزه بدست آورده اند. به راحتی می توانید وارد سایت دکتر وفائی شوید و از خدمات ایشان بهره مند شوید.

سخن پایانی

جراحی لاغری انواع مختلفی مانند جراحی لیپوست، لیپوساکشن، لیزر لیپولیز، ابدومینوپلاستی دارد. این نکته حائز اهمیت است که با مراجعه و مشاوره به پزشک متخصص، پزشک تشخیص به نوع جراحی می دهد. عمل پیکرتراشی اگر نزد دکتر متخصص صورت بگیرد قطعا رضایت شما را به همراه خواهد داشت. جراحان متخصص زیبایی در هر زمان بهترین ها را برای زیباجویان خود رقم خواهند زد.

دکمه بازگشت به بالا