فعالیت‌های حوزه پیامک‌های انبوه ساماندهی می‌شود

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در جلسه با مدیران عامل شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی دارای مجوز بر لزوم ساماندهی فعالیت‌های حوزه پیامک‌های انبوه تاکید کرد.

موبنا – حامد حاجی ملامیرزایی، رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تاکید کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که فقط شرکت‌های دارای مجوز ارسال پیامک انبوه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه ارائه خدمات به‌ سازمان‌ها و نهادها به خصوص سیستم بانکی کشور را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی دارای مجوز از خود را به رسمیت می‌شناسد، گفت: سیاست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی افزایش حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های رسمی ارائه دهنده خدمات پیامکی و ممانعت از فعالیت‌های شرکت‌های بدون مجوز و دارای نقش مخرب در فرهنگ عمومی است.

فعالیت‌های حوزه پیامک‌های انبوه ساماندهی می‌شود

حاجی ملامیرزایی ضمن تشریح ماموریت وزارت فرهنگ در موضوع حمایت از خانواده و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، حمایت از حقوق کودک و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی رسمی خواست تا طرح‌های ملی خود در این حوزه‌ها را برای اجرا و حمایت با مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی مطرح کنند.

در این جلسه مقرر شد چارچوب بسته حمایتی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی رسمی، شامل معافیت آنان از مالیات، معرفی به سازمان‌ها و ارگان‌ها برای همکاری و … در آینده نزدیک به تصویب کارگروه پیامکی رسیده و اعلام شود.

بنا بر این گزارش در جلسه رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با مدیران عامل شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی، مدعوین انتقادها و پیشنهادهای خود را در فضایی صمیمی با حاجی ملامیرزایی در میان گذاشتند و مقرر شد محورها و موضوعات مورد بحث در کارگروه خدمات پیامکی مرکز که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، پیگیری شود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا