فورد ۳ هزار نفر را به علت تحول خط تولید خودرو اخراج می‌کند

شرکت فورد از اخراج سه هزار نیروی کار این شرکت که عمدتاً در آمریکای شمالی و هند کار می‌کنند به علت تلاش برای تولید بیشتر خودروهای برقی خبر داده است.

موبنا – به گزارش رویترز، فورد قصد دارد خطوط تولید خودروهای فعلی خود را متحول کند و با عرضه خودروهای برقی مجهز به تجهیزات نرم افزاری پیشرفته گوی سبقت را از شرکت‌هایی مانند تسلا برباید.

جیم فارلی مدیرعامل فورد تصریح کرده که از ماه‌ها قبل در اندیشه چنین اقدامی بوده و معتقد است تعداد افرادی که در این خودروسازی مشغول به کار هستند، بسیار زیاد بوده و باید از تعدادشان کاسته شود. زیرا با انتقال به دنیای خودروهای برقی و ارائه خدمات دیجیتال نیازی به این همه کارمند نیست.

وی همچنین از حذف برخی مشاغل، سازماندهی مجدد و ساده سازی برخی روندها در فورد خبر داده است. اعلام خبر این اخراج به کاهش ۴.۸ درصدی ارزش سهام فورد انجامیده است.

با افزایش اقبال شرکت‌های خودروسازی به تولید خودروهای برقی نیاز به کارگر کاهش می‌یابد. زیرا تولید این خودروها در مقایسه با خودروهای احتراقی و مصرف کننده سوخت‌های فسیلی به پیچیدگی و نیروی کار کمتری نیاز دارد.

علاوه بر این تولید خودروهای برقی مجهز به انواع نرم افزار و سیستم‌های ارتباطی هوشمند درآمد بیشتری را برای فورد به ارمغان می‌آورد و تسلا نیز در این زمینه تجربه‌ای موفق داشته است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا