شیائومی سایبروان؛ انسان‌نمای آینده! (+فیلم و عکس)

شیائومی از جمله نام های شناخته شده ای است که با سایبروان قصد دارد زمان هم نشینی انسان ها و ربات ها را به نسل حاضر نزدیک کند.

موبنا – تصور این که روزی فرا برسد که تمدن انسان ها با ظهور و خیزش ربات های هوشمند سرنگون شود، همچون یک کابوس است. در فیلم ها و سریال های مختلف شاهد بروز چنین رویدادی بوده ایم و به نظر می رسد فاصله بسیاری تا تبدیل شدن این کابوس به واقعیت وجود دارد.

 

 

با این وجود، سرعت پیشرفت هوش مصنوعی و شرکت هایی که در تلاش هستند تا ربات های انسان‌نمای هوشمند را تولید کنند، ممکن است شرایط را تغییر داده و فاصله چندانی با ظهور ربات های هوشمند و غلبه آنها بر انسان ها نداشته باشیم.

شرکت چینی شیائومی از جمله نام های شناخته شده ای است که به نظر می رسد قصد دارد زمان هم نشینی انسان ها و ربات ها را به نسل حاضر نزدیک کند.

ربات شیائومی سایبروان

شیائومی به تازگی ربات انسان‌نمایی به نام “سایبروان” (CyberOne) را معرفی کرده است که هدف اصلی آن تلاش برای برقراری ارتباط و دوستی با انسان های واقعی است، در مواردی که انسان ها ممکن است به دوستان مبتنی بر هوش مصنوعی نیاز داشته باشند.

در همین راستا، شیائومی ربات سایبروان خود را به موتور تشخیص معناشناسی محیطی می‌ای‌آی (MiAI) و یک موتور شناسایی احاسات صوتی مجهز کرده که امکان تشخیص شادی، و حتی ارامش دادن به کاربر در زمان غم و ناراحتی را می دهد.

سایبروان با قد ۱۷۷ سانتیمتر و ۵۲ کیلو وزن می تواند با سرعت ۳.۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این ربات دارای بدنه ای سفید رنگ است، در شرایطی که مفاصل و قسمت سر آن به رنگ های تیره سیاه و خاکستری هستند.

سایبروان به ماژول دید عمقی می-سنس (Mi-Sense) و فناوری تعاملی هوش مصنوعی مجهز شده است که آن را به گزینه ای جالب توجه تبدیل می کنند.

این فناوری ها امکان درک فضای سه بعدی و حرکت در آن و همچنین تشخیص افراد، ژست ها و حالات چهره آنها را برای ربات سایبروان فراهم می کنند. این ربات برای تشخیص ۴۵ نوع احساسات انسانی و ۸۵ نوع صدای محیطی برنامه ریزی شده است. این به معنای آن است که سایبروان می تواند محیط اطراف خود از جمله افرادی که ممکن است با آنها در تعامل باشد را پردازش کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا