هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 اوایل ۲۰۲۳ از راه می‌رسد

سونی رسما اعلام کرده هدست PS VR2 که مخصوص پلی استیشن ۵ است را اوایل سال آینده میلادی روانه بازار می‌کند.

موبنا – پس از مدت‌ها انتظار و انتشار گزارش‌ها و تصاویر، حالا سونی رسما تایید کرده که هدست واقعیت مجازی مورد انتظار پلی استیشن VR2 یا PS VR2 اوایل سال آینده میلادی روانه بازار می‌شود. بنابراین چند ماه دیگر کاربران پلی استیشن ۵ می‌توانند به هدست مخصوص این کنسول دسترسی پیدا کنند.

پلی استیشن در حساب توییتر و اینستاگرام خود چنین خبری را اعلام کرده و مهر تاییدی بر شایعات گذشته زده است.

مشخصات و طراحی پلی استیشن VR2 سونی

طراحی هدست واقعیت مجازی جدید سونی برای ما ناشناخته نیست چرا که ژاپنی‌ها چند ماه پیش تصاویری از آن منتشر کردند، البته هنوز اطلاعی از قیمت آن نداریم. با این وجود به گفته سونی این هدست به نمایشگرهایی با رزولوشن ۴K و رفرش ریت ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شود و همچنین زاویه دید ۱۱۰ درجه دارد.

یکی از ویژگی‌های این هدست، رندرگیری Foveated است که تنها از بخش‌هایی از تصویر رندر می‌گیرد تا نسبت به سایر بخش‌ها شفاف‌تر باشند و کامپیوتر یا در حقیقت پلی استیشن ۵ کار راحت‌تری پیش روی خودش داشته باشد. به گفته سونی، پلی استیشن VR2 با کابل USB -C به کنسول وصل می‌شود.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 اوایل 2023 از راه می‌رسد

سونی در گذشته اعلام کرده بود که در هنگام عرضه هدست واقعیت مجازی PS VR2، بیست بازی اصلی از آن پشتیبانی خواهند کرد که آثاری مانند بازی‌های زیر آن‌ها را تشکیل می‌دهند:

  • Horizon
  • Walking Dead
  • نسخه VR بازی No Man’s Sky
  • نسخه VR بازی Resident Evil Village

برخلاف نسخه اصلی پلی استیشن VR، نسخه جدیدش از دوربین متصل به کنسول برای ردیابی حرکات شما استفاده نمی‌کند. بجای این سیستم، PS VR2 از ردیابی درون به بیرون مشابه کوئست ۲ استفاده می‌کند، یعنی دوربین‌های خود هدست مسئول ردیابی حرکات کاربر هستند.

سونی برای دسته‌های هدست جدیدش به سراغ طراحی تازه‌ای رفته که از بازخورد هپتیکی و تریگرهای تطبیقی پشتیبانی می‌کند. این دسته‌ها همچنین از لمس انگشت پشتیبانی می‌کنند.

همانطور که در ابتدا گفتیم، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 سونی تنها با کنسول پلی استیشن ۵ کار می‌کند. بنابراین برای تجربه این هدست باید جدیدترین کنسول ژاپنی‌ها را داشته باشید.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا