آغاز به کار نخستین کارسوق برنامه‌نویسی پایتون برای دانش‌آموزان توسط آکادمی همراه اول

نخستین کارسوق برنامه‌نویسی با محوریت استعدادیابی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در رشته تخصصی پایتون توسط آکادمی همراه اول و با همکاری اداره سمپاد یزد، در این استان شروع به کار کرد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سیدعلی کارآموز، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در مراسم افتتاحیه نخستین کارسوق برنامه نویسی در یزد که با حضور جمعی از مسوولان آموزش و پرورش، آکادمی همراه اول و مسوولان استانی و دانش آموزان متوسطه اول مدارس یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: نگاه ما توسعه فناوری دانش بنیان بر اساس رویکرد نوین آموزشی و پرورشی است.

این رویداد که با محوریت استعداد یابی و مهارت آموزی در رشته تخصصی پایتون و با همکاری آکادمی همراه اول و سمپاد استان یزد در حال برگزاری است که حرکتی نو در این استان به حساب می آید، به دنبال آموزش برنامه نویسی به معنای جامع و کامل است تا دانش آموزان استعداد خود را در این عرصه شناسایی کنند.

رضوی، مدیر استعدادهای درخشان استان یزد هم در این رویداد با بیان اینکه استان یزد خیلی خوش شانس بوده که آکادمی همراه اول میان استان های کشور، استان یزد را برای برگزاری این کارسوق انتخاب کرده است، گفت: امیدوارم این رویداد فرصت خوبی برای بروز استعدادهای برتری که در مدارس استان یزد پراکنده شده اند، باشد.

میثم شوقی، مدیر دپارتمان دانش آموزی آکادمی همراه اول نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش آموزان یزدی، گفت: آکادمی همراه اول به عنوان بازوی آموزشی همراه اول در اکوسیستم حوزه دیجیتال، در سه بخش کارآموزی، آموزش و دانش آموزی اقدامات مختلفی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه آکادمی همراه با هدف حمایت از نخبگان و مستعدان علمی دانش آموزی، فعالیت های مختلفی ویژه علاقه مندان و افراد مستعد در حوزه های متنوع فناوری دیجیتال انجام می دهد، ابراز کرد: این کارسوق می تواند سرمنشأ اتفاقات تاثیرگذار و مهم در حوزه آموزش برنامه نویسی دانش آموزی باشد و با همکاری مسئولان استانی و نهادهای مختلف استان یزد، قدم های مستمر دیگری برای شناسایی استعدادها و مستعدین واقعی برداشته شود.

محمد مشیری، دبیر علمی رویداد در ادامه نشست ضمن تبریک به دانش آموزان برای انتخاب شدن از میان ۳۰۰ دانش آموز شرکت کننده و ورود به دنیای آی تی، گفت: شرایط استان برای رشد و پیشرفت شما مهیا است و برای موفقیت در این مسیر باید تلاش کنید.

وی با بیان اینکه آکادمی همراه اول آماده حمایت از دانش آموزان مستعد در حوزه های مختلف است، عنوان کرد: برای این رویداد، زبان برنامه ریزی پایتون را به خاطر ساده بودن و بازی سازی را به دلیل جذاب بودن انتخاب کردیم.

الهه نخعی، دبیر اجرایی این رویداد نیز ضمن تشکر از آکادمی همراه اول و مسئولان آموزش و پروش استان، اظهار کرد: اولین کارسوق برنامه نویسی شامل کارگاه های حضوری، تیم سازی، منتورینگ و همچنین برگزاری چالش های هوش و ریاضیات است که از ۱۵ مرداد ماه آغاز شده و با اعلام تیم های برتر در ۲۴ شهریورماه به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مرحله اول آزمون ورودی تعداد ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان پذیرفته شده و به کارسوق راه پیدا کردند، یادآور شد: محتوای آموزشی دوره در دسترس این دانش آموزان قرار گرفته و سپس هر هفته دانش آموزان به صورت حضوری با فرآیند تیم سازی و خلق ایده آشنا می شوند؛ در صورت وجود اشکال در تمرین های داده شده با منتورهای خود به صورت حضوری صحبت کرده و اشکالات برنامه نویسی خود را حل می کنند.

نخعی افزود: در مرحله سوم و نهایی، دانش آموزان دانسته های خود را تکمیل و از بین موضوعات احتمالی یک موضوع را انتخاب کرده و به صورت گروهی یک بازی ارائه خواهند داد.

ادامه فرآیند کاری نیز به این شکل است که در روز اختتامیه، بازی ها در مرحله اول از نظر فنی بازبینی شده و در صورتی که بدون اشکال باشند ارائه می شوند؛ نهایتا هم از بین ۲۵ تیم موجود ۱۰ تیم به عنوان برترین ها انتخاب شده و به مرحله اختتامیه راه پیدا می کنند .

در مرحله اختتامیه نیز سه تیم برتر با حضور داروان انتخاب شده و جوایز ساخت بهترین بازی ها و کارگروهی را دریافت می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا