ایسوس به‌دلیل نصب وارونه یکی از خازن‌ها، ۱۰ هزار مادربرد Z690 Hero را فراخوان کرد

در پی ذوب شدن مدل‌هایی از مادربرد ۶۰۰ دلاری Z690 Hero ایسوس، این شرکت فراخوان تعویض مدل‌های معیوب را منتشر کرد. ظاهراً یکی از خازن‌ها در ۱۰ هزار مدل از مادربرد ایسوس وارونه نصب شده است.

موبنا –شماری از مادربردهای پرچم‌دار جدید ایسوس که برای پردازنده‌های نسل دوازدهمی سری Intel Alder Lake طراحی شده‌اند با مشکلی مواجه هستند که ممکن است باعث آتش گرفتن آن‌ها شود. آن‌طور که ورج می‌نویسد، این مشکل در شماری از مدل‌های مادربرد ROG Maximus Z690 Hero مشاهده شده و افرادی که قبل از دسامبر ۲۰۲۱ (آذر و دی ۱۴۰۰) این مادربرد را خریداری کرده‌اند باید مراقب باشند. ایسوس در فراخوانی رسمی اعلام کرده است که کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این شرکت مادربرد معیوب را تعویض کنند.

در اوایل سال جاری میلادی یک یوتیوبر متوجه شد ایسوس یکی از خازن‌های مادربرد ۶۰۰ دلاری ROG Maximus Z690 Hero را وارونه نصب کرده است. در واکنش به این اتفاق، ایسوس گفت با آژانس‌های دولتی همکاری می‌کند تا پروژه‌ای برای جایگزینی مدل‌های معیوب با مدل‌های سالم راه بیندازد. شب گذشته پس از هفت ماه، کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده (موسوم به CPSC) در همکاری با ایسوس فراخوان را صادر کرد.

براساس گفته‌ی CPSC تقریباً ۱۰ هزار مادربرد که شماره‌ی سریال آن‌ها با عبارت MA یا MB یا MC شروع می‌شود از این مشکل متأثر شده‌اند. شماره‌ی سریال مادربرد را می‌توانید روی جعبه‌ی محصول یا در کنار کانکتور ۲۴ پین ATX مشاهده کنید. با مراجعه به این لینک می‌توانید شماره‌ی سریال را بررسی کنید. در کمال تعجب به‌نظر می‌رسد صفحه‌ی ویژه‌ی وب‌سایت ایسوس برای فراخوان هنوز دردسترس قرار نگرفته است.

CPSC می‌گوید تاکنون ۱۰ گزارش مبنی‌بر ذوب شدن مادربردهای ایسوس دریافت کرده بااین‌حال خوشبختانه هیچ‌کس آسیب ندیده است. مشخص نیست که ذوب شدن مادربردهای ایسوس باعث ضرر مالی کاربران شده یا نه.

گفته می‌شود مشکل مادربرد ایسوس در مدل‌هایی که از ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (دی و بهمن ۱۴۰۰) به بعد فروخته شده‌اند برطرف شده است. فروش این مادربرد همین حالا نیز ادامه دارد.

فراخوان تعویض مادربردهای ایسوس اتفاقی جالب‌توجه است، چون به‌طور معمول فراخوان برای تعویض قطعات سیستم‌های دسکتاپ صادر نمی‌شود.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا