ریل سرخ؛ چین و معرفی یک نخستین دیگر در زمینه فناوری قطار(+فیلم و عکس)

این پروژه حمل و نقل که به نام “ریل سرخ” (Red Rail) شناخته می شود یک مسیر معلق مغناطیسی آزمایشی است که معرفی یک قطار مگ‌لو سریع‌تر، کم صداتر، سبزتر و ارزان‌تر را نوید می دهد.

موبنا – چین یکی از کشورهای پیشرو و نوآور در زمینه فناوری قطار محسوب می شود. طی دهه های گذشته و با کمک با فناوری های هوشمند و اتوماسیون، شاهد گسترش و بهبود شبکه راه آهن این کشور بوده ایم که بزرگ‌ترین در جهان نیز محسوب می شود. همچنین، نشانه ای از کند شدن این روند در چین دیده نمی شود و سرمایه گذاری در زمینه گزینه های حمل و نقل سراسری ادامه دارد.

 

 

اکنون، چین با استفاده از نوع جدیدی از فناوری قطار، یک نخستین دیگر را به نام خود ثبت کرده است. مهندسان چینی مسیر ریلی مغناطیسی (مگ‌لو) معلقی که از آهنرباهای دائمی استفاده می کند را معرفی کرده اند که نخستین نمونه در نوع خود بوده و به قطار اجازه می دهد بدون استفاده از نیروی برق در مسیر خود به صورت شناور حرکت کند.

این پروژه حمل و نقل که به نام “ریل سرخ” (Red Rail) شناخته می شود یک مسیر معلق مغناطیسی آزمایشی است که معرفی یک قطار مگ‌لو سریع‌تر، کم صداتر، سبزتر و ارزان‌تر را نوید می دهد. خط آزمایشی به طول ۸۰۰ متر در شهرستان شینگگو، استان جیانگ‌شی در جنوب چین ساخته شده است.

برخلاف دیگر قطارهای موجود، “قطار آسمان” (Sky Train) که به تازگی راه اندازی شده است از آهنرباهای دائمی به جای آهنرباهای الکتریکی برای تولید نیروی بافرینگ ثابت استفاده می کند.

این قطار معلق دارای دو واگن با مجموع ۳۲ صندلی است و قابلیت حرکت با ۸۸ مسافر را دارد.

بیشینه سرعت برای قطار مغناطیسی معلق جدید در این مرحله از پروژه آزمایشی ۸۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است. در مرحله دوم آزمایش، زمانی که انتظار می رود خط به طور کامل عملیاتی شود، طول مسیر ریلی به ۷.۵ کیلومتر و سرعت قطار نیز به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت افزایش خواهد یافت.

تکمیل پژوهش و توسعه برای سامانه حمل و نقل “ریل سرخ” ۹ سال زمان برده است و به گفته مهندسانی که روی آن کار کرده اند، انتظار می رود این پروژه با توجه به هوشمند، سبز، ایمن و مقرون به صرفه بودن به یک سامانه حمل و نقل با کیفیت بالا، مستقل و هوشمند تبدیل شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا