اولین گلخانه فضایی تا سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری می‌رسد

شرکت صنایع هوافضا Redwire اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ اولین گلخانه فضایی را به بهره‌برداری برساند.

موبنا – شرکت صنایع هوافضایی «Redwire» اعلام کرد که اولین گلخانه فضایی را توسعه خواهد داد. انتظار می‌رود این پروژه که هزینه آن توسط جایزه‌ای از آزمایشگاه ملی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) تامین می‌شود، تا سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب شود و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین گلخانه تجاری ISS خواهد بود.

Redwire در این ماموریت از فناوری رشد گیاه خود که استفاده می‌کند که شامل دستگاه‌های سیستم تحویل غیرفعال مواد مغذی مداری می‌شود. این دستگاه‌ها که با مشارکت شرکت دیگری به نام تاپرویر (Tupperware) ساخته شده و هم اکنون در ISS هستند. این پروژه درباره علم کشاورزی روی زمین و ماموریت‌های اکتشافی آینده در فضا، بینش‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.

اهمیت توسعه گلخانه فضایی در برنامه‌های آینده

اولین گلخانه فضایی تا سال 2023 به بهره‌برداری می‌رسد

«دیو رید»، مدیر پروژه گلخانه فضایی Redwire در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:

«رشد کامل محصولات در فضا برای ماموریت‌های اکتشاف فضایی آینده بسیار مهم خواهد بود زیرا گیاهان غذا، اکسیژن و آب اصلاح‌شده را فراهم می‌کنند. افزایش توان عملیاتی تولید محصول در فضا با استفاده از قابلیت‌های تجاری توسعه‌یافته، برای ارائه بینش‌های حیاتی ماموریت‌های آرتمیس ناسا و فراتر از آن مهم خواهد بود.»

Redwire همچنین از سال ۲۰۱۸ در برنامه زیستگاه گیاهی پیشرفته ناسا، تحقیقات گیاهی آن را در مدیریت کرده است.

انتظار می‌رود مشتری اولین گلخانه‌ فضایی Redwire، شرکت Dewey Scientific باشد که بر روی علم شاه‌دانه (Cannabis) تمرکز دارد. تیم آن قصد دارد تا برای انجام تحقیقات در زمینه زیست پزشکی و سوخت‌های زیستی از طریق رشد کنف صنعتی در فضا یک مطالعه ۶۰ روزه انجام دهند.

شرکت زیرساخت فضایی Redwire در اولین ماموریت خود، عملکرد، روشنایی و تهویه این گلخا‌نه فضایی را آزمایش خواهد کرد. پس از حضور موفقیت‌آمیز در فضا، امیدوار است تا بتواند یک محصول تجاری ساده را برای مشتریان تجاری و غیرنظامی ارائه کند.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا