تیک تاک آگهی های سیاسی اینفلوئنسرها را حذف می کند

تیک تاک پیش از آغاز انتخابات میان دوره مجلس آمریکا اعلام کرد اجازه نمی دهد خالقان محتوا و اینفلوئنسرها در ازای دریافت وجه آگهی های سیاسی در پلتفرمش منتشر کنند.

موبنا – به گزارش رویترز، این بخشی از فرایند آماده سازی اپ اشتراک گذاری کوتاه ویدئو برای انتخابات میان دوره آمریکا است که در ماه نوامبر ۲۰۲۲ میلادی برگزار می شود. در این انتخابات، برای تعیین تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا رای‌گیری انجام می شود.

منتقدان و قانونگذاران از مدت ها قبل تیک تاک و شرکت های فناوری دیگر از جمله متا پلتفرمز و توئیتر را متهم می کنند که اقدامات اندکی برای توقف گسترش اخبار جعلی سیاسی و فریبکارانه در پلتفرم هایشان انجام می دهند.

هرچند تیک تاک از سال ۲۰۱۹ میلادی انتشار تبلیغات سیاسی را ممنوع کرده، اما کمپین های انتخاباتی با پرداخت مبالغی به اینفلوئنسرها جهت تبلیغ موضوعات سیاسی این ممنوعیت را دور می زنند.

در این میان تیک تاک سعی دارد شکاف های موجود در سیاست هایش را برطرف کند و به همین منظور هشدارهایی برای خالقان محتوا و آژانس های تبلیغاتی صادر و به آنها یادآوری کرده پست محتوای سیاسی که در ازای آن وجهی پرداخت شده، خلاف سیاست های تیک تاک است.

اریک هان، رییس بخش ایمنی تیک تاک در آمریکا طی گفتگویی با خبرنگاران علاوه بر مطالب بالا افزود: تیم هایی داخل شرکت از جمله گروه هایی که درباره ایمنی و اعتماد فعالیت می کنند، نشانه هایی درباره انتشار محتوای تبلیغاتی سیاسی از سوی خالقان محتوا را ردیابی می کنند. همچنین شرکت به گزارش رسانه ها و شرکای خارجی برای یافتن پست های خلاف سیاست های خود اتکا می کند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا