بتن پیش تنیده آرمه سبز + بتن مسلح پیشرفته قم

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی انواع بتن آرمه سبز تولید شده اند، در تولید این محصولات پایداری مصالح بسیار مورد توجه می باشد، آنها معمولاً از مواد زائد تولید می شوند و تولید این کالاها نیازمند انرژی بسیار کمتری می باشد، برای اینکه انواع مواد زائد و دور ریختنی مانند شیشه، پلاستیک، فلز، آلومینیوم و غیره شکل بدی در محیط زیست ایجاد نکنند، تولید بتن سبز آرمه شکل گرفته است.

امروزه محققان و متخصصان در این فکر هستند که با طراحی انواع بتن آرمه سبز این مشکلات را کمتر کنند، استفاده از بتن سبز بسیار مناسب بوده و هیچ گونه ضرری برای محیط زیست ندارد، آنها از ضایعات مختلف تولید می شوند و بسیار منحصر به فرد هستند.

تمامی ویژگیهای این محصولات را می توان از طریق سایتهای مختلف مورد بررسی قرار داد، یکی از ویژگیهای مهم آنها قیمت ارزان این کالاها می باشد، این بتنها چون از مواد بازیافتی تولید شده اند، دارای قیمت کمی هستند.

با تولید این کالاها انواع ضایعاتی مانند: سرباره، آلومینیوم، شیشه و غیره از بین می ‌روند و آلودگیهای محیط زیست بسیار کمتر می شود، در نتیجه درآمد زایی برای کشور بیشتر می گردد و انواع ۺغلهای جدید به وجود می آید.

امروزه تولید انواع بتنهای سبز یکی از مهمترین دغدغه های جامعه بشری می باشد، چرا که باعث حفظ  منابع اصلی کشور شده و می توان ضایعات موجود در کشور را از بین برد، با این کار دو هدف عالی مد نظر قرار می گیرد، یکی تولید بهتر جهت رشد اقتصادی و دیگری از بین بردن ضایعات و کمک به محیط زیست.

بتن پیش تنیده قم

انواع بتن پیش تنیده و بلوک سیمانی در شهرهایی مثل قم قابل یافت بوده که باعث استحکام بیشتر ساختمانهای امروزی شده و تاثیر زیادی در کاهش تکانهای ساختمان در هنگام زلزله دارد.

هنگام ساخت این بتن تولید کننده ی آن باید از استانداردهای اروپایی و جهانی استفاده کند تا در کیفیت آن موثر باشد و عدم پیروی از این قوانین بتنی را تولید می کند که هیچ استحکامی را ندارد و مزایایی که نام بردیم را نخواهد داشت.

بتن پیش تنیده آرمه سبز +  بتن مسلح پیشرفته قم

امروزه یکی از ملزومات استحکام ساختمانها و علم مهندسی بتن پیش تنیده است که در سراسر کشور از جمله بتن پیش تنیده قم، سنندج، تهران قابل یافت می باشد.

بتن دارای مزایای زیاد دیگر از جمله کاهش استفاده از تعداد نیروی کار ماهر و غیر ماهر، عمر طولانی تر که حداقل ۵۰ سال می باشد، عدم ایجاد ترک در بتن، امکان استفاده از انواع میلگرد با کیفیتهای گوناگون، عدم خرابی و ساییدگی در اثر رطوبت و تغییرات دمایی و نیز نور مستقیم خورشید، مقاومت بالا در برابر بارانهای اسیدی، تولید آسان و به صرفه ی آن، امکان استفاده از مواد بازیافتی در تولید و همچنین بازیافت خود محصول، امکان ایجاد پارتیشن در ساختمان توسط این نوع بتن، کاهش وزن و مناسب سازی آن در ساختمان، امکان استفاده از آن در هر شرایط آب و هوایی، مقاومت مطلوب در برابر فشار ساختمان و گازهای گلخانه ای که در برخی مناطق وجود دارد، استفاده در هر نوع سازه ای از ساختمان یک طبقه تا آسمان خراشها و نیز امکان اجرای کامپوزیت و عایقهای صوتی و حرارتی در ساختمان می باشد که این بتن نشانه ای از پیشرفت رو به جلوی علم مهندسی می باشد.

بتن مسلح پیشرفته

در صنعت ساختمان سازی جهت افزایش استقامت ساختمانها از بتن مسلح یا بتن آرمه استفاده می کنند.

این نوع بتنهای پیشرفته و جدید، بسیار سبک می باشند و موجب استقامت سازه می شوند.

برای اولین بار این نوع بتن توسط یک باغبان فرانسوی اختراع شد.

این باغبان فرانسوی مشهای فولادی را با دوغاب سیمان سفید ترکیب کرد و گلدان ساخت.

بتن مسلح یک ماده کامپوزیتی می باشد که متداول ترین و شناخته شده ترین روش تولید آن، ترکیب بتن و المانهای تقویت کننده مانند میله گرد می باشد.

بتن پیش تنیده آرمه سبز +  بتن مسلح پیشرفته قم

مهندسان در قرن بیستم تحقیقات گسترده ای را در زمینه استفاده از مواد کامپوزیتی به منظور تقویت بتن مقاوم انجام دادند که بزرگترین دستاورد آنها تولید بتن مسلح پیشرفته یا بتن آرمه است که در آن برای تقویت بتن از فولاد استفاده می کنند.

بزرگترین عیب بتنها مقاومت کششی پایین آنها می باشد و مهدنسین ساختمان سازی برای حل این مشکل از ترکیب بتن و فولاد استفاده می کنند.

در حال حاضر از بتن مسلح یا بتن آرمه در ساخت پلها، ساختمانها، تونلها، سازه های دریایی استفاده زیادی می کنند.

مهندسی ساختمان سازی طیف وسیعی از اعضای باربر در ساختمانها را به بتن تقویت شده مجهز می کنند که شامل موارد زیر می باشند:

اعضای خطی ساختمان مانند: ستونها یا شمعها، تیرها

اعضای صفحه ای ساختمان مانند: صفحات افقی مثل سقف، صفحات عمودی مثل دیوار اطراف آسانسور یا راه پله، و دیوارهای برشی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا