روسیه از یک سگ رباتیک با قابلیت پرتاب راکت رونمایی کرد (+فیلم)

این سگ رباتیک که لباس مشکی به تن دارد، به لانچر راکت ضد تانک RPG-26 مجهز شده است.

موبنا – ظاهرا باید منتظر افزایش نقش ربات‌ها در جنگ‌های آینده باشیم. پس از انتشار ویدیویی از یک سگ رباتیک که به بدون دخالت انسان با تفنگ به اهدافش شلیک می‌کند، حالا نوبت به یک نمونه دیگر رسیده: سگ رباتیکی که می‌تواند با خودش لانچر راکت حمل کند و روسیه آن را معرفی کرده است.

این سگ رباتیک در یک کنفرانس نظامی در روسیه به نمایش گذاشته شده و ویدیوی آن در شبکه‌های اجتماعی حسابی سروصدا به پا کرده است.

 

 

سگ رباتیک با قابلیت پرتاب راکت

در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره توانایی‌های این سگ منتشر نشده و تنها با همین ویدیو و البته چندین کامنت در رسانه‌های روسی روبه‌رو هستیم. به گزارش وب‌سایت Newsweek، این سگ رباتیک با اهداف نظامی و غیرنظامی توسعه پیدا کرده است. در توصیف این ربات نوشته شده که امکان استفاده از آن برای ماموریت‌های امنیتی و خدمات حفاظتی هم وجود دارد.

طبق گزارش‌ها، این ربات که M-81 نامیده می‌شود، به لانچر راکت ضد تانک RPG-26 مجهز شده اما نمی‌دانیم این ربات بطور خودکار می‌تواند راکت پرتاب کند یا نیاز به اپراتور انسانی دارد. علاوه بر این، بر اساس ویدیو سایر ویژگی‌های این ربات مشابه دیگر سگ‌های رباتیک موجود در بازار است.

یکی از نکات قابل توجه درباره این ربات، استفاده از یک لباس مشکی رنگ برای آن است. بنابراین دقیقا نوع ربات مشخص نیست؛ با این حال به گفته یکی از منابع با یک ربات چینی روبه‌رو هستیم که امکان خرید آنلاین آن از فروشگاه‌های چینی وجود دارد. ظاهرا این ربات ساخت شرکت چینی Unitree Robotics است. البته نمی‌توان درباره این موضوع کاملا مطمئن بود.

در نهایت به نظر می‌رسد ربات‌ها و فناوری‌های خودران نقش بزرگی در جنگ‌های آینده داشته باشند تا سربازان کمتری به میدان نبرد فرستاده شوند، البته این موضوع به معنای کاهش قربانیان جنگ‌ها نخواهد بود. البته اگر در آینده با یک جنگ هسته‌ای روبه‌رو شویم، دیگر نیازی به ربات‌ها نیست چرا که طبق مطالعه‌ای جدید، ۵ میلیارد نفر در نتیجه چنین جنگی جانشان را از دست می‌دهند.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا