اپل برای ساخت بدنه آی‌فون‌های آینده خود از سرامیک و زیرکونیوم استفاده خواهد کرد

موبنا – سری آی‌فون‌ ۱۴ اپل به‌زودی معرفی خواهد شد؛ اما اکنون اطلاعات جدیدی پیرامون مدل‌های قابل عرضه طی مدت ۱ یا ۲ سال آینده در فضای اینترنت منتشر شده است. بر اساس یک پتنت جدید، اپل به‌دنبال استفاده از سرامیک به‌عنوان یکی از مواد اولیه محتمل برای تولید کیس آی‌فون‌ها و اپل واچ‌‌های خود …

موبنا – سری آی‌فون‌ ۱۴ اپل به‌زودی معرفی خواهد شد؛ اما اکنون اطلاعات جدیدی پیرامون مدل‌های قابل عرضه طی مدت ۱ یا ۲ سال آینده در فضای اینترنت منتشر شده است. بر اساس یک پتنت جدید، اپل به‌دنبال استفاده از سرامیک به‌عنوان یکی از مواد اولیه محتمل برای تولید کیس آی‌فون‌ها و اپل واچ‌‌های خود است. در عین‌حال سطح این کیس‌ها با لایه‌ای از جنس زیرکونیوم پوشانده می‌شود؛ اقدامی که موجب مات شدن سطح کیس و افزایش استحکام آن خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها استفاده از پوشش زیرکونیوم در قسمت پشتی آی‌فون‌ موجب افزایش استحکام بدنه هندست و در عین‌حال کاهش وزن آن خواهد شد. همچنین این پوشش از بدنه اسمارت‌فون در برابر خراشیدگی و آسیب‌های ناشی از سقوط محافظت خواهد کرد. زیرکونیوم تمامی الزامات مورد نظر اپل را تامین خواهد کرد؛ اما استفاده از آن با یک مشکل جدی یعنی هزینه بالا مواجه است. بنابراین مدل‌های آینده آی‌فون و اپل واچ احتمالا از قیمت‌گذاری گران‌تری برخوردار بوده و این پدیده صرفا از جنس مواد اولیه مورد استفاده در تولید کیس‌های آنها ناشی خواهد شد.

غول کوپرتینویی احتمالا از عنصر زیرکونیوم خالص استفاده نخواهد کرد؛ بلکه به منظور افزایش استحکام آن‌را با آلومینیوم و سایر آلیاژهای فولادی ترکیب خواهد کرد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که در گذشته نیز اسمارت‌فون‌های شیائومی می میکس ۴ و گلکسی S10 Plus Performance Edition با بدنه سرامیکی روانه بازار شدند. اما این هندست‌ها مدل‌هایی گران‌قیمت و درجه یک به‌شمار رفته و در تعداد محدود روانه بازار شدند.

هنوز مشخص نیست که اپل چگونه قصد دارد میلیون‌ها دستگاه اسمارت‌فون را با چنین کیس‌هایی به بازار عرضه نماید. اپل به منظور برجسته‌سازی هرچه پیش‌تر مدل‌های برتر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آی‌فون‌های پرو و پرو مکس خود احتمالا تنها در این هندست‌ها از کیس سرامیکی استفاده خواهد کرد.

اپل برای ساخت بدنه آی‌فون‌های آینده خود از سرامیک و زیرکونیوم استفاده خواهد کرد

تصویری از پتنت اخیرا ثبت شده توسط اپل

همچنین شایان به ذکر است که گوشی‌های آی‌فون‌ ۱۲ و آی‌فون‌ ۱۳ مجهز به نمایشگرهایی با محافظ سرامیکی هستند. این موضوع موجب افزایش استقامت نمایشگر در برابر صدمات خواهد شد.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا