انواع محتوا و نکات مهم در تولیدمحتوا

آیا فقط به تولید یک یا دو نوع محتوا پایبند هستید؟ مطمئناً داشتن تخصص برای تولید انواع محتوا یک مزیت است که راه را برای ارائه موثر پیام و جذب مخاطبان هدف هموار می‌کند.

انواع محتوا، مخاطبان گسترده‌ای را موردهدف فرار می‌دهد تا سریعتر با برند یا کسب‌وکارتان ارتباط برقرار کنند.

تمرکز بر انواع محتوا، یک آسودگی خیال به انواع کاربران شما می‌دهد تا دغدقه یادگیری را فراموش کنند و دل به محتوا دهند.

وادار کردن مردم به خواندن مطالب شما یک چیز است. علاقه آنها چیز دیگری است اینکه بتوانید با تحقیق و پیدا کردن سلیقه مخاطبتان بهترین بازخورد محتوایی را بگیرید یک هنر است.

در این مقاله محتوا را تعریف کرده و انواع محبوب آن را توضیح می‌دهیم. تا متناسب با آن هدف خود از تولید محتوا را پیدا کنید و در این زمینه موفق شوید.

 

محتوا چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

محتوا شکلی از اطلاعات ساختار یافته است. این ساختار با توجه به نیاز مخاطب و دغدقه آن می‌تواند به‌گونه‌ای خاص در قالب‌های مختلفی نظیر: تصویر، ویدئو، متن و… ارائه شود تا کاربر با آن ارتباط برقرار کرده و درکش کند.

 

تولید محتوا شامل برنامه ریزی، پیاده‌سازی و بروزرسانی محتوا برای مقالات وبسایت، کانال‌های دیجیتال و سایر رسانه‌های مرتبط برای ارتباط با مخاطبان هدف شما است. وقتی همه اینها از یک استراتژی خاص محتوایی استفاده کنند نتایج عالی به بار می‌نشیند.

بازاریابی محتوایی توسعه و توزیع محتوای مفید و مرتبط شامل: وبلاگ‌ها، خبرنامه‌ها، مقالات سفید، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، ویدیوها و … است که برای مشتریان فعلی و بالقوه طراحی می‌شود.

معرفی انواع محتوا

انواع روش‌های تولید محتوا  وجود دارند که قالب‌های محتوایی زیر را شامل می‌شود:

محتوای متنی

محتوای متنی رایج‌ترین نوع محتوا است که خوراک اصلی سایت شما و دیگر کانال‌های دیجیتال را تامین می‌کند. این محتوا، که حاوی تمامی اطلاعات، جزئیات، رویه، مزایا و معایب مربوط به محصول یا برند است؛ به مشتری اجازه می‌دهد از محصول و کارکرد موردنظر آنها مطلع شوند

مقالات سایت، دفترچه راهنما، نقل‌قول‌ها، خبرنامه‌های ایمیل، صفحات محصول نمونه‌های بارز این محتوای متنی بشمار می‌آیند.

محتوای صوتی

پادکست‌ها از محبوب‌ترین انواع محتوا هستند. این نوع از محتوا، محبوب مخاطبانی است که محتوای صوتی را به متنی ترجیح می‌دهند.

محتوای صوتی، تعاملات زیادی را ایجاد می‌کند، به این دلیل که در وقت مخاطب صرفه‌جویی می‌کنند و به‌راحتی می‌توان به آنها دسترسی داشت.

پادکست‌ها همچنین می‌توانند با انواع دیگر محتوا هماهنگ عمل کنند تا یک استراتژی بازاریابی محتوایی قوی‌تر برای کسب‌وکار شما ایجاد کنند.

 

عکس

محتوای تصویری از قبیل عکس، تکمیل‌کننده محتوای متنی است. اتفاقی که در این شرایط می‌افتد این است که مشتری از سایت یا شبکه‌های اجتماعی شما بازدید می‌کند و وقتی فقط با اطلاعات متنی مواجه شود و تصاویر مرتبط و تکمیل‌کننده‌ای از آن را نبیند، وب‌سایت شما را ترک می‌کند و آن را ناقص می‌بیند.

 

ویدئو

محتوای‌ ویدیویی، به‌معنای استفاده از ویدیوها برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی در مورد محصول یا خدمات شما است.

ویدئو به افزایش تعامل در کانال‌های دیجیتال و اجتماعی شما کمک می‌کند، و آموزش‌های کاملی را برای مخاطبان شما ترتیب می‌دهد.

انواع محتوا و نکات مهم در تولیدمحتوا

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک نوع کارآمدی از محتوا است که به استراتژی محتوا شما کمک شایانی می‌کند. هنگامی‌که اینفوگرافیک‌های جذاب و کاربردی ایجاد می‌کنید، مخاطبان بیشتری به دست آورید و آن را به‌طور ویروسی پخش می‌کنید

شما می‌توانید با ایجاد یک استراتژی محتوایی و استفاده از اینفوگرافیک‌های مخاطب پسند سایر شبکه‌ای اجتماعی خود را به‌طرز عجیبی پروموت کنید.

وبینار

وبینار یک ارائه ویدئویی آنلاین، در قالب سمینار، سخنرانی یا کارگاهی است که برای آموزش یا اطلاع‌رسانی دقیق مباحثی به افراد طراحی می‌شود..

وبینارها اخیراً به بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوا تبدیل شده‌اند که در آن شرکت‌ها از این قالب برای ارائه محتوا به مشتریان احتمالی و جذب آنها استفاده می‌کنند.

لایو

لایو یکی از بی‌نظیرترین انواع محتوا برای بسیاری از مخاطبانی است که زمان یا امکان حضور در ایونت یا کنفرانس‌های محلی شما را ندارند. این استفاده از ابزار پخش آنلاین، عده زیادی از مخاطبان را به سمت شما می‌کشاند.

کاربران در لایو با پرسیدن سوالات و اشتراک نظرات خود. تعاملات ارزشمندی را با شما برقرار می‌کنند و احساس نزدیکی و راحتی با شما خواهند داشت که به‌نوعی محتوا حساب می‌شود.

 

ایبوک

نوشتن یک کتاب الکترونیکی همچنین به شما این امکان را می‌دهد که قدرت خود را در مورد موضوعی با عمق بیشتری نسبت به یک پست وبلاگ به نمایش بگذارید و از این طریق برای مخاطبان بالقوه ارزش خلق کرده و آنها را جذب کنید. محبوبیت و ارزش فراوان کتاب‌های الکترونیکی، آنها را مورد علاقه بازاریابان آنلاین قرار داده است.

محتوای کاربرساز

محتوای تولید شده توسط کاربر یک روش بازاریابی محتوایی فوق‌العاده است که مشتریان زیادی را درگیر می‌کند و برند شما را به دیگران توصیه می‌کند.

محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC هر نوع محتوایی است که کاربران براساس تجربیات، نظرات، ایده‌ها یا بازخورد آنها تولید و به اشتراک گذاشته می‌شود.

پلتفرم‌های دیجیتال، مثل شبکه‌های اجتماعی مرکز محتوای تولید شده بواسطه کاربران هستند. این روش مشتریان وفادار شما را نشان میدهد، و به احتمال زیاد کاربران جدیدی را به تجارت شما علاقه‌مند می‌کند.

 

هدف از تولید محتوا چیست؟

 

تولید محتوا بهترین روش بازاریابی درونگرا است. زمانی‌که محتوا ایجاد می‌کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را برای مخاطبان خود ارائه می‌دهید، مشتریان بالقوه را به وب‌سایت خود جذب می‌کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل باکیفیت حفظ می‌کنید.

اهداف مختلفی برای تولید محتوا و جود دارد که می‌تواند در راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارتان مفید واقع شود. نگاهی به چند هدف از محتوا برای کسب و کار شما بیندازیم!

انواع محتوا و نکات مهم در تولیدمحتوا

برای کسب و کار شما آگاهی از برند ایجاد می‌کند

با تولید محتواهای جذاب و آموزشی می‌توانید نام برند خود را در معرض دید قرار دهید و توجه‌زیادی را به سمت خود جلب کنید.

هرگز قدرت آگاهی از برند را دست کم نگیرید! محتوای شما مانند صدای شماست و نحوه بازاریابی آن به ایجاد آگاهی از برندتان کمک می‌کند.

 

مشتریان احتمالی را به واقعی تبدیل می‌کند

تولید محتوا می‌تواند به فرآیند تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل کمک کند. هنگامی که مشتریان برای اولین بار با محتوای برند شما روبرو می‌شوند، وارد قیف شما می شوند. اگر به خوبی انجام شود، هر قسمت از محتوایی که پس از آن ارائه می شود، به پیشرفت آنها در قیف به سمت تصمیم فروش کمک می کند.

 

شما با ایجاد آگاهی از برند و ارائه پیشنهاداتی در کانال‌های دیجیتال خود می‌توانید قیف فروش خود را بهبود بخشید. با استفاده از این استراتژی می‌توانید به مشتری اطلاعات مفیدی را عرضه کنید و در زمان درست آنها را تبدیل ‌کنید.

 

چطور در تولید محتوا موفق شویم؟

چند کلید موفقیت در تولید محتوا و حرفه‌ای شدن در آن را شناسایی کردیم که باعث می‌شود به یک خالق محتوا تبدیل شوید.

 

  1. مخاطب هدف را درک کنید
  2. صدا و سبک خود را پیدا کنید
  3. اجتماعی باشید و ظاهر شوید.
  4. هرروز تمرین کنید
  5. جایگاهی را برای توسعه دانش و مهارت‌های خود انتخاب کنید
  6. یک مهارت تولید محتوا را انتخاب کنید و در آن رشد کنید
  7. یک پروژ صفر تا صد ایجاد کنید
  8. به‌عنوان تولیدکننده محتوا شغلی پیدا کنید

همچنین، استفاده از تقویم محتوا ، درنظرگرفتن توانایی تیم تولید محتوا، کشش صنعت، آنالیز درست مخاطبانتان و استمرار در تولید محتوای منظم و موثر، موفقیت شما را در این زمینه تضمین می‌کند.

 

کلام آخر

انواع محتوا تاثیر بسزایی در رشد و پایداری کسب‌وکار شما در دنیای دیجیتال خواهد داشت. شما می‌توانید با مخاطب‌شناسی و تشخیص میل مخاطبان هدفتان به انواع‌ مختلف محتوا یک استراتژی محتوایی عالی طراحی کنید تا به‌مرور رشد کنید و دیده شوید.

این کار باعث تنوع بخشیدن به محتوای شما می‌شود که مخاطبانتان را خسته نکنید و با استفاده از کانال‌ها و دانستن استراتژی هرکدام، از انواع مناسب بازاریابی محتوایی و تعامل بسیار زیادی برخوردار شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا