عکاسی تبلیغاتی : انواع و هزینه

با عکاسی تبلیغاتی تخصصی مي توان تاثير به سزايي در روند پیشرفت و رشد موفقیت یک برند داشت، زیرا یک عکس تبلیغاتی می تواند حتی آخرین تصویری باقی مانده از آن برند در ذهن مخاطب باشد.

استفاده از عکاسي تبليغاتی(Advertising photography) یکی از مهمترین عناصر کمپین های تبلیغاتی است که به علت نمود تاثیرگذاری که در پوسترها، تیزرهای تبلیغاتی، بیلبوردها و … دارد، این روزها بازار بسیار پر رونقی پیدا کرده است. علاوه بر این عکاسي تبليغاتی يکي از پرطرفدارترين و در عين حال در کنار عکاسی صنعتی یکی از درآمدزاترین شاخه هاي هنر عکاسي است که شامل عکاسی از محصولات، عکاسی از مواد غذایی و عکاسی از پوشاک و عکاسی از خدمات افراد یا شرکت‌‌ها می شود.

از آن جا که عکاسی در حوزه تبلیغات، نقش چشم گیری دارد و در واقع باعث جلب توجه بیننده به برند یا در کل سوژه عکاسی می شود؛ بنابراین عکاسان فعال در این حوزه مي بايست از دانش فني بسيار بالايي برخوردار باشند و به طور موازي با تکنيک هاي برندسازی نيز آشنايي داشته باشند تا به مدیران یک شرکت تبلیغاتی یا صاحب یک برند در زمینه توضیح مزایای محصول خود به بیننده کمک کنند.

با عکاسی تبلیغاتی تخصصی مي توان تاثير به سزايي در روند پیشرفت و رشد موفقیت یک برند داشت، زیرا یک عکس تبلیغاتی می تواند حتی آخرین تصویری باقی مانده از آن برند در ذهن مخاطب باشد.

چرا عکاسی تبلیغاتی؟

مهمترین دلیل برای انتخاب عکاسی تبلیغاتی، نمایش محصولات مورد نظر، به بهترین و جذاب ‌ترین شکل به منظور ترغیب مشتری به خرید آن است. در این میان همان طور که انتخاب یک عکاس حرفه ای و با تجربه در زمینه عکاسی تبلیغاتی، می تواند زمان تحقق این هدف را نزدیک تر کند؛ انتخاب یک عکاس نامناسب نیز، می تواند برند شما را از دایره توجه مخاطب دور سازد. بنابراین انتخاب عکاس در شکست و موفقیت فروش محصول تاثیر بسزایی دارد.

استودیو عکاسی لحظه نگاری، اطمینان می دهد که با ایده های خلاقانه و فضاسازی های منحصر بفرد خود در عکاسی تبلیغاتی از محصولات و خدمات شما، بهترین حس و پیام را به مخاطب منتقل کند و تصویری فراتر از عکس را در ذهن او نقش ببندد.

عکاسی تبلیغاتی

انواع عکاسی تبلیغاتی:

 عکاسی زیبایی و مد

همانطور که اشاره شد، کاربران محصولی را انتخاب می کنند، که به خوبی دیده اند، بنابراین کیفیت تصاویر در این بازار مهم است. برای پروژه های زیبایی و فشن، هیچ چیز غیر از عکس های خیره کننده نمی تواند نظر مخالب را جلب کند.

 عکاسی از شیوه زندگی

تصاویر مناسب، باعث القای نیازمندی در مشتری شده و او را ترغیب به خرید از شرکت یا برند می کند. عکاس شیوه زندگی، با نشان دادن شیوه زندگی مدل ها، همین پیغام را به مخاطب انتقال داده و باعث افزایش فروش یک شرکت یا برند می شود.

 عکاسی از افراد مشهور

این عکس ها به شدت تاثیرگذار هستند. در این گونه عکس ها از افراد مشهور برای نشان دادن محصولات جدید استفاده می شود.

عکاسان حرفه ای باعث می شوند تا شرکت ها(از شرکت های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ) تبلیغات موفقی داشته باشند و به اهداف بازاریابی شرکت خود نزدیک شوند. در واقع عکاس تبلیغاتی یکی از ضروری ترین اعضای گروه بازاریابی و تبلیغات است.

عکاسی تبلیغاتی

اهمیت خلاقیت و برنامه ریزی در عکاسی تبلیغاتی

عکس گرفته شده در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می‌تواند در مجله‌ها، پوسترها، فلایرها و بیلبوردها مورد استفاده قرار بگیرد. این عکس می تواند شامل تصویر مستقیمی از یک محصول یا مدل باشد یا می تواند یک طرح گرافیکی پیچیده را در خود بگنجاید و از روش های ادیت عکس برای نشان دادن این که شرکت تولید‌کننده محصول در حال پیشرو است، استفاده کند. برای هر دوی این سناریو، برنامه ریزی بسیار اهمیت دارد.

هزینه عکاسی تبلیغاتی

به طور کلی تعرفه عکاسی تبلیغاتی، یک تعرفه مشخص نیست که بتوان به طور قطعی گفت عکاسی تبلیغاتی چنین هزینه ای دارد اما برخی عوامل بر هزینه عکاسی تبلیغاتی تاثیر گذار است.

عوامل تاثیرگذار در قیمت عکاسی تبلیغاتی

  • مدت زمانی که برای انجام پروژه عکاسی تبلیغاتی،وقت گذاشته می شود.
  • تعداد عکس ها
  • تجهیزات مورداستفاده در پروژه
  • چیدمان و فضاسازی برای بهترین ترکیب بندی ها
  • تجربه حرفه ای گروه عکاسی در زمینه عکاسی تبلیغاتی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا