خاص ترین اقامتگاه دبی و نخستین در نوع خود! (+فیلم و عکس)

طبقه زیرین دیدنی‌ترین بخش ویلا نیز است زیرا دو اتاق خواب آن دارای پنجره هایی هستند که کاملا زیر آب قرار دارند.

موبنا – خانه های روی آب چیز جدیدی نیستند، و طی سال های اخیر به دلیل افزایش سطح آب دریاها و درک این مساله که امن‌ترین مکان برای ساکنان خطوط ساحلی ممکن است روی آب باشد و نه روی خاک در خشکی، توجه بیشتری به آنها می شود.

 

 

“اسب دریایی شناور” (Floating Seahorse) مجموعه شناور لوکس و پایداری است که در سواحل دبی قرار دارد. اسب دریایی شناور توسط گروه کلایندینست (Kleindienst Group) توسعه داده شده و شامل ۱۳۱ ویلا می شود که به گفته گروه کلایندینست یک محصول زیرآبی منحصر به فرد و نخستین نمونه در نوع خود در جهان است. این یک خلوتگاه انحصاری به سبک دریایی برای افراد ثروتمند محسوب می شود.

طرح مفهومی اسب دریایی شناور برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و ساخت نخستین واحدها در اواخر سال ۲۰۱۶ آغاز شد. تا پایان سال گذشته میلادی نیز ساخت ۱۳۱ ویلا به پایان رسید.

برخی ویلاها آماده نقل مکان ساکنان جدید خود هستند، در شرایطی که نسخه های سیگنچر (Signature Editions) واحدهای کاملا سفارشی هستند که تنها طرح بندی آنها انجام شده و هر چیز دیگر بر اساس خواسته ها و بودجه خریدار قابل تغییرند.

اسب دریایی شناور یک اقامتگاه شناور مکعبی شکل در سه طبقه با وزن ۴۰۰ تن است و مساحت زندگی ۳۷۱.۹ متر مربع را ارائه می کند. دو اتاق خواب، چهار حمام و توالت، و فضای استراحت فراوان امکان اقامت تا هشت نفر را فراهم می کنند. در ساخت این مجموعه از بتن گرید دریایی بی نیاز از تعمیر و نگهداری برای قسمت پایینی، یک اسکلت آلومینیومی برای بخش های بالای آب، و روکش پلاستیکی تقویت شده با شیشه استفاده شده و با ضمانت بیش از ۱۰۰ سال ارائه می شود.

طبقه همسطح با آب دارای یک پاسیو و تراس، اتاق نشیمن، و یک آشپزخانه است که به طور هوشمندانه یکی از حمام های اصلی را پنهان می کند. کل بلوک آشپزخانه می تواند بسته شود، و مبل در فضای نشیمن به یک تخت تبدیل شود.

طبقه دوم فضای استراحت را همراه با یک جکوزی و یک عرشه دیگر برای حمام آفتاب، یک دوش فضای باز و قسمت نشیمن دارای سایه‌بان، یک نورگیر و یک مبل که می تواند به تخت تبدیل شود را ارائه می کند. از نظر فنی، اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد، امکان خوابیدن تا ۱۰ نفر در ویلا نیز وجود دارد.

طبقه زیرین دیدنی‌ترین بخش ویلا نیز است زیرا دو اتاق خواب آن دارای پنجره هایی هستند که کاملا زیر آب قرار دارند. در اینجا یک باغ مرجانی با حیات دریایی در معرض دید شما قرار دارد زیرا این پروژه متعهد به احیای صخره های مرجانی از طریق پرورش مرجان ها در پرورشگاه های خصوصی است.

 

 

از دیدگاه یک میلیارد که ممکن است بیشتر بر راحتی شخصی متمرکز باشد تا مزایای زیست محیطی، این بدان معنا است که می توان نوع مرجانی که دوست دارید خارج از پنجره خود داشته را انتخاب کرده و از این طریق به نوعی در شکل‌گیری زیست بوم دریایی آن قسمت نقش داشته باشید.

ویلای اسب دریایی شناور یک خانه هوشمند است و همه عملکردهای آن از باز و بسته شدن پرده ها تا کنترل روشنایی چراغ ها و گرمایش به صورت اتوماتیک صورت می گیرد. جزئیاتی درباره نحوه تامین برق، آب یا دفع زباله ارائه نشده اما به نظر نمی رسد خانه شناوری که کمک به بازسازی زیست‌بوم های مرجانی را هدف قرار داده است، فاضلاب خود را راهی اقیانوس کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا