ری(Ray)؛ خودروی کوچک ۱۰ هزار دلاری کره ای(+عکس)

ری(Ray) را شاید بتوان ترکیبی از پیکانتو آشنای بازار ایران و سول دیگر محصول جعبه ای خودروساز کره ای دانست.

موبنا ری(Ray) یکی از محصولات کوچک کیا در بازار کره جنوبی است که برابر با ۳۵۹۵ میلیمتر در طول، ۱۵۹۵ میلیمتر در عرض و ۱۷۰۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ یک فیس لیفت مهم را دریافت کرد. اکنون نیز فیس لیفت جدید خود را به نمایش گذاشته و البته همچنان در نسل اول قرار دارد.

ری(Ray)؛ خودروی کوچک 10 هزار دلاری کره ای (+عکس)

Ray را شاید بتوان ترکیبی از پیکانتو آشنای بازار ایران و سول دیگر محصول جعبه ای خودروساز کره ای دانست. در بازار چین هم محصولات بسیاری در این ابعاد و سایز تولید می شود که اکثر آنها را در گروه خودروی عصر ایران معرفی کرده ایم پس ری از منظر ظاهری چیز عجیب و تازه ای نیست اما کیفیت بالای تولید را حتی از همین تصاویر نیز می توان کاملا احساس و درک کرد.

ری(Ray)؛ خودروی کوچک 10 هزار دلاری کره ای (+عکس)

کیا ری(Ray)

فضای کابین در مقایسه با مدل قبلی تفاوت چندانی ندارد. اینجا مهمترین تغییر به استفاده از نمایشگر دیجیتال رنگی ۴.۲ اینچی میان نشانگر سنتی امپر مربوط می شود.

ری(Ray)؛ خودروی کوچک 10 هزار دلاری کره ای (+عکس)

اطلاعات پیشرانه هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. اما کارشناسان انتظار دارند این محصول در ۲ تریم آی سی ایی و الکتریکی وارد بازار شود. نمونه آی سی ایی کنونی از تپنده ۱ لیتری در هماهنگی با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک استفاده می کند. در نمونه الکتریکی نیز تک موتور ۶۷ اسب بخاری انرژی خود را از باتری ۱۶.۴ کیلووات ساعت تامین می کند که بر حرکتی ۱۳۸ کیلومتر با یک بار شارژ کامل را در دسترس قرار می دهد.

پیش بینی قیمت این خودرو نیز با توجه به مدل های فعلی انجام شده که از حدود ۱۰۳۹۸ دلار آغاز می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا