انتخاب رشته ویژه برای مدال‌آوران المپیادی و استعدادهای درخشان در طرح قطب‌نمای آکادمی همراه اول

طرح انتخاب رشته «قطب‌نما» ویژه مدال‌آوران المپیادی کشور، به همت آکادمی همراه اول و متفاوت با انتخاب رشته‌های رایج در تابستان ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آکادمی همراه اول به منظور حمایت از استعدادهای برتر کشور با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، ۷۵ نفر از مدال آوران المپیاد کشوری و جهانی را به صورت رایگان در طرح «قطب نما»، انتخاب رشته می کند.

طرح انتخاب رشته قطب نما، متفاوت از انتخاب رشته های رایج با طراحی ویژه المپیادی ها و متشکل از چندین بخش و برای دومین دوره در حال برگزاری است.

«خودشناسی» با انجام پنج آزمون روانشناسی توسط داوطلبان و تکمیل پرسشنامه های شخصیت شناسی توسط دیگرانی که بیشترین شناخت را از داوطلب دارند، «برو پی کارِت» در قالب ویدئوهای معرفی رشته های دانشگاهی و مشاغل در چندین قالب متنوع و جذاب با ارائه اساتید دانشگاه و صاحبان مشاغل و «راه و چاه» شامل مجموعه ویدیوهای تخصصی مشاوره انتخاب رشته از جمله این بخش هاست.

«مشاوره اختصاصی» که سه جلسه مشاوره اختصاصی با داوطلب، دو جلسه مشاوره با والدین و یک جلسه با دوست صمیمی هر داوطلب را انجام می دهد، «کارِت رو بساز» با ساختار ویژه برنامه ای و آشنایی با نخبگان علمی کشور در رشته های علوم پایه و همچنین «عصر مغناطیسی» که ویژه برنامه آشنایی با چالش های نخبگان در مسیر انتخاب شغل و رشته است نیز از جمله بخش های دیگر به حساب می آید.

این طرح تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در محل باشگاه دانش پژوهان جوان ادامه خواهد داشت تا به این طریق کمکی به پرورش استعدادهای درخشان کشور در یکی از حساس ترین زمان های انتخاب و تصمیم گیری آنان برای آینده شان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا