نگهداری و انبار کردن اصولی فرش های دستبافت

قالیشویی مشهد دارای نیروی با تجربه و کاربلد در زمینه نگهداری و انبار کردن فرش های دستبافت است. بنابراین از خدمات این قالیشویی بهره مند شوید.

قالیشویی مشهد دارای نیروی با تجربه و کاربلد در زمینه نگهداری و انبار کردن فرش های دستبافت است. بدین ترتیب با خیالی آسوده می توانید فرش های لوکس و گران قیمت خود را به دست آن ها بسپارید. فرش دستبافت از لوکس ترین و جذاب ترین فرش های پرطرفدار است. به همین خاطر نگهداری و حفظ آن بسیار اهمیت دارد. حتما در موزه ها، فرش های دستبافت با قدمت چند قرن را دیده اید. این نوع فرش ها با روش های اصولی تا به امروز سالم و زیبا باقی مانده اند. در برخی مواقع ما به ناچار مجبور به انبار کردن یک سری فرش ها هستیم، در چنین مواقعی بهترین و مطمئن ترین روش، سپردن فرش ها به یک قالیشویی مطمئن است.

نگهداری اصولی فرش ها به رعایت یک سری نکات وابسته است که قالیشویی مشهد با رعایت این نکات می تواند به مدت دلخواه از فرش های شما نگهداری کند. در برخی مواقع عواملی همچون موریانه، سوسک، بید، جیرجیرک و … باعث آسیب رسانی به بافت فرش می شود. علاوه بر این عواملی دیگر همچون گرد و خاک یا نور خورشید موجب رنگ پریدگی فرش های گران قیمت می شوند. بنابراین نگهداری و شستشوی فرش ها بسیار حائز اهمیت است. جالب است بدانید که پوسیدگی و فشارهای فیزیکی با انجام یک سری ترفندها قابل برطرف شدن است. نحوه انجام این ترفندها نیز اهمیت دارد. بنابراین بهتر است به منظور شستشوی موثر و برطرف نمودن لکه های قوی فرش ها را به قالیشویی معتبر بسپارید. قالیشویی دارای ابزار مخصوص و مواد شوینده قوی است. به همین دلیل به سادگی می تواند فرش های دستبافت را تمیز و پاکیزه تحویل دهند.

رفع سوختگی فرش با قالیشویی مشهد

قالیشویی مشهد با تجربه ۲۰ ساله توانسته است در زمینه ترمیم و نگهداری فرش دستباف خدمات ارزشمندی را ارائه دهد. سوختگی یکی از دلایل رایج تخریب فرش های دستبافت است. سوختگی علاوه بر کاستن زیبایی فرش از ارزش فرش دستبافت نیز کم می کند به همین دلیل باید با اصولی ترین روش ها نسبت به رفع سوختگی اقدام نمود. سوختگی فرش ممکن است دلایل متعددی داشته باشد اما روش رفع آن باید بر حسب میزان و عمق سوختگی انجام شود. هر یک از روش های موجود تحت شرایطی خاص انجام پذیر است. بنابراین رفع سوختگی فرش را به افرادی مجرب در این زمینه بسپارید تا مشکل به وجود آمده بدتر نشود.

 قالیشویی مشهد با بکارگیری یک سری ترفندهای کاربردی قادر است هر نوع سوختگی را ترمیم و رفو نماید. بنابراین به صورت خودسرانه نسبت به مرمت فرش ها اقدام نکنید. در صورت ایجاد سوختگی بهتر است هر چقدر زودتر فرش را به قالیشویی ببرید زیرا هر چقدر سوختگی ایجاد شده به مدت طولانی تر روی فرش باقی بماند، موجب تغییر رنگ پرزهای فرش می شود.

قالیشویی مشهد

قالیشویی مشهد

 

عوامل سوختگی فرش

قالیشویی مشهد با بررسی عامل سوختگی نسبت به رفع آن اقدام می کند. سوختگی فرش ممکن است بر اثر عوامل متعددی اعم از زغال، شمع، سیگار، اتو، قابلمه و … ایجاد شود. البته ناگفته نماند که مقاومت فرش های دستبافت بالا است و به سادگی دچار سوختگی نخواهد شد. اما در صورت ایجاد سوختگی باید بری رفع آن از بهترین روش استفاده کنید.

انبار کردن اصولی فرش های دستبافت

ممکن است به دلایل گوناگون اعم از جابجایی منزل، مسافرت و هر دلیل دیگر مجبور به انبار کردن فرش های خود شوید. در چنین مواقعی مکان نگهداری از فرش ها مهم است؛ زیرا چنانچه فرش به مدت طولانی به صورت لول شده بدون جریان هوا باقی بماند، کم کم بافت خود را از دست داده و پوسیده می شود. فرش دستبافت دارای الیاف طبیعی است و عدم نگهداری اصولی موجب پوسیدگی آن می شود.

قالیشویی مشهد

قالیشویی مشهد

 

مهم ترین اصول شستشوی فرش

شستشوی فرش مخصوصاً فرش های دستبافت حساس است. مواد شوینده مورد استفاده و نحوه شستشو در تمیز شستن و سالم ماندن فرش ها تاثیرگذار است. توجه داشته باشید مواد شوینده وایتکس به بافت فرش آسیب می زند. بنابراین هرگز برای لکه بری از وایتکس استفاده نکنید. همچنین پارو زدن و ایجاد فشارهای بسیار نیز برای بافت فرش مضر است. از همه مهم تر فرش ها را پس از شستن به صورت خیس لول نکنید. شستشوی فرش ها در سال های عمرشان تاثیر گذار است. شستشوی اصولی فرش های دستبافت با قالیشویی مشهد به بهترین شکل انجام می شود. فرش ها پس از شستشوی اصولی کاملاً تمیز شده و هیچ گونه لکی روی آن ها باقی نخواهد ماند.

نگهداری و انبار کردن دستبافت با قالیشویی مشهد

قالیشویی مشهد با فعالیت حضوری و مجازی در زمینه شستشو، تعمیر و رفع سوختگی خدمات مفیدی را ارائه می دهد. سایت ابریشم خراسان بستری مجازی برای ثبت سفارشات آنلاین شما است. بهترین روش های انبار کردن و نگهداری فرش توسط قالیشویی صورت می گیرد. بنابراین اگر دارای فرش های گران قیمت هستید حتماً روش های اصولی را از قالیشویی سوال کنید. زیرا ممکن است با یک روش اشتباه موجب بید زدن و پوسیدگی فرش ها شوید. تا کردن فرش اشتباه است زیرا موجب کشیده شدن بافت فرش و چروک شدن آن ها خواهد شد. برای نگهداری اصولی، فرش ها را لول کرده و دور آن را با یک پارچه سفید نخی بپوشانید. دلیل پوشاندن پارچه سفید این است که در صورت رنگ دادن پارچه، فرش شما رنگی نشود.

لکه بری فرش ها با قالیشویی مشهد

لکه بری فرش ها باید توسط فردی ماهر و کاربلد صورت گیرد. در غیر این صورت ممکن است لکه ایجاد شده را دو برابر نماید یا به بافت فرش آسیب وارد کند. برای زدودن لکه فرش هر نوع ماده ای را استفاده نکنید. استفاده از ماده شوینده مضر از عمر و ارزش فرش دستبافت و گران قیمت کم می کند. قالیشویی مشهد با خدمات متعدد در زمینه نگهداری و شستشوی فرش ها شما را یاری می کند. بنابراین در مورد این مسائل نگران نباشید. شما خیلی راحت با ورود به سایت ابریشم خراسان می توانید سفارش خود را به طور آنلاین ثبت کنید تا پشتیبانان در اسرع وقت به سفارش شما رسیدگی کنند. علاوه بر این برای دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با شماره تلفن موجود در سایت تماس بگیرید. پشتیبانان با صبر و حوصله به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دکمه بازگشت به بالا