آداب ویژه سفر هوایی!

برای هر کاری باید آداب و رسوم مرتبط با آن را یاد بگیریم تا در انجام آن دچار مشکل نشویم. سفرهای هوایی نیز آداب خاص خود را دارد که می‌توانیم برای لذت بخشیدن به سفر با رعایت آنها رفتار کنیم. همه فکر می‌کنند که سفر هوایی با سایر روش های حمل و نقل بسیار متفاوت است. چه برای بار اول در هواپیما باشید و چه برای بار دوم سفر هوایی، باید قوانین و مقررات را رعایت کنید تا نه شما و نه آنها با شما به مشکل برنخورید.

پس از خرید بلیط چارتر تهران بندرعباس و رزرو هتل نووتل تهران زمانی که به فرودگاه رسیدید باید به محض رسیدن به فرودگاه، به قسمت تحویل چمدان و تحویل بار بروید البته باید از قبل بدانید که چگونه این مراحل را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که سوار هواپیما می‌شوید، بهتر است نگران نباشید و محیط را کنترل کنید. اگر نکات زیر را رعایت کنید، مطمئناً می‌توانید به راحتی با هواپیما سفر کنید و سفر خوبی را آغاز داشته باشید.

فرآیند امنیت فرودگاه را به تعویق نیندازید و قوانین را بدانید

اول از همه، آداب معاشرت با هواپیما شروع می‌شود. همیشه قبل از رسیدن به مراحل امنیتی فرودگاه کارت پرواز و مدارک شناسایی تهیه کنید. برای اینکه سریع‌تر کار کنید، ایده خوبی است که ساعت و بند آن را باز کنید، لپ‌ تاپ و دستگاه‌های الکترونیکی را بردارید و نوشیدنی‌ ها را قبل از رسیدن به غلتک شارژ جدا کنید. این قطعاً به افراد نزدیک کمک می‌کند تا سریع‌تر به درب خروج برسند.

وسایل خود را به درستی جابه‌جا کنید

به طور کلی، هر چه تعداد مسافران هواپیما بیشتر باشد، بیشتر در مورد قفسه بالایی یحث می‌شود. برای صرفه جویی در فضای بیشتر برای سایر مسافران، چمدان های خود را ببندید. اگر قصد دارید یک کیف دستی همراه با لوازم مورد نیاز خود حمل کنید، سعی کنید این کیف را به عنوان کوچکترین کیف انتخاب کنید. بالای صندلی جایی برای قرار دادن لوازم تعبیه شده است، زیرا به لحاظ آداب و اصول پرواز، پرکردن تمام فضای قسمت خوشایند نیست. همیشه از این موضوع آگاه باشید.

به مسافران دیگر کمک کنید

پس از قرار دادن چمدان خود در قفسه بالای هواپیما، می‌توانید به سایر مسافران پیشنهاد دهید که می‌توانید به آن ها هم در گذاشتن چمدان‌هایشان در قفسه کمک کنید. نه تنها زیباست، بلکه باعث تسریع روند سوار شدن افراد به هواپیما نیز می‌شود.

سفر هوایی

صندلی خود را به خانواده ها دهید

اگر برای خود بلیط چارتر تهران بندرعباس خریده اید یا در راه رفتن به مقصدی برای تور هستید، مطمئناً دیده اید که گاهی اوقات خانواده ها نتوانسته اند صندلی های کناری هواپیما را بگیرند. اگر به تنهایی سفر می‌کنید، با خانواده ای که از هم دور افتاده صندلی خود را عوض کنند تا بتوانند کنار هم بنشینند. البته برای انجام این کار، منتظر بمانید تا هواپیما به طور کامل بلند شود تا مزاحم کسانی که در راهرو ایستاده اند، نشوید.

در مورد قوانین با میزبان بحث نکنید

در واقع، هنگامی که میزبان ها در مورد استفاده از مواد خاص به شما هشدار می‌دهند، حقایق پنهانی در پشت آنها وجود دارد که یک مزیت بزرگ است. پس خوب است به تمام نکاتی که قبل از پرواز به شما داده می‌شود توجه کنید تا روحیه خود و دیگران  را حفظ کنید و سفری آرام داشته باشید.

احترام به حریم خصوصی دیگران

همان‌طور که می‌دانید فضای داخل هواپیما به خصوص در صندلی کلاس اکونومی بسیار فشرده است؛ بنابراین، حفظ فضای شخصی، رفت و آمد مسافران را آسان تر می‌کند. به مسافران صندلی وسط اجازه دهید از صندلی خود استفاده کنند. همچنین اگر روی صندلی کناری مسافر نشسته اید، پاهای خود را بیرون آن قرار ندهید.

علاوه بر این، زمانی که کیف خود را در راهرو حمل می‌کنید، آن را جلوی خود نگه دارید تا با مسافران برخورد نکنید. بعد از نشستن روی صندلی باید همان جا تا آخر پرواز بمانید؛ بنابراین مطمئن شوید که در طول پرواز چیزی در وسایل خود نمی‌خواهید که بعدها برداشتن آن باعث رنجش دیگران شود.

هنگام صحبت با دیگران مراقب باشید

اگرچه برخی از مسافران در طول پرواز با یکدیگر صحبت می‌کنند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند تنها باشند؛ بنابراین بهتر است رفتار دیگران را زیر نظر داشته باشید تا اگر قصد برقراری ارتباط با شما را ندارند، آنها را آزار ندهید.

از ضربه زدن به صندلی دیگران خودداری کنید

ممکن است متوجه شده باشید که برخی از افراد از نشستن در یک مکان خسته شده و با لگد زدن به زمین یا انجام حرکات مشابه نارضایتی خود را اعلام می‌کنند. همیشه به یاد داشته باشید که چنین حرکات و صداهایی در پرواز بسیار بد به نظر می‌رسد و باعث عصبانیت سایر مسافران می‌شود. پس برای رهایی از کسالت بهتر است آب بنوشید یا کتابی که دوست دارید را بخوانید.

 

به ظاهر خود توجه کنید

در داخل هواپیما در یک محیط بسته هستید و در کنار سایر مسافران خواهید نشست؛ بنابراین بسیار مهم است که معطر و تمیز باشد. قبل از سوار شدن حتماً دوش بگیرید و با پوششی تمیز و راحت سوار هواپیما شوید. تا حد امکان از عطرهای تند و بسیار شیرین خودداری کنید. زیرا این طعم عطر در فضای کوچک باعث آزار دیگران می‌شود.

از خوردن غذاهای بودار پرهیز کنید

همان‌طور که می‌دانید فضای شلوغ هواپیما مکان مناسبی برای غذاهای معطر نیست. اگر می‌خواهید در حین پرواز یک میان وعده بخورید، بهتر است غذاهایی مانند آجیل یا کلوچه ها را انتخاب کنید که بوی چندانی ندارند.

هنگام خواب مزاحم دیگران نشوید

هنگام خواب، محیط اطراف خود و سایر مسافران را فراموش نکنید. فقط به صندلی خود تکیه دهید و سعی نکنید صندلی را عقب ببرید. با توجه به ضخامت باریک صندلی فضای سرنشین در قسمت پشت، باریک‌تر خواهد بود. می‌توانید از بالش های مسافرتی استفاده کنید. همچنین، اگر خوروپف می‌کنید، مسافران یا میزبان می‌توانند شما را با نارضایتی بیدار کنند.

انتظار برای دریافت سرویس

وقتی مهماندار برای صرف ناهار یا میان وعده در باند پرواز است، بهتر است منتظر بمانید تا به صندلی شما برسد. پس از خدمت مهماندار، باید قسمت مخصوص پشت صندلی سرنشین جلو را باز کنید و از خوردن غذا یا نوشیدنی خود در آن لحظه لذت ببرید.

سفر هوایی

استفاده از امکانات بهداشتی هواپیما

لطفاً توجه داشته باشید که داشتن یک توالت برای همه مسافران در داخل هواپیما امکان‌پذیر است، بنابراین بهتر است هنگام استفاده از توالت، زمان کوتاه اختصاص داده و بهداشت را رعایت کنید.

در هنگام فرود آرام بمانید

بعد از فرود هواپیما، اگر همه سعی می‌کردند ابتدا پیاده شوند. وقتی کیف خود را از قفسه بیرون می‌آورید مراقب وسایل دیگران باشید. بهتر است از مهماندار هنگام پیاده شدن از هواپیما تشکر کنید آنها بدون شک قدردان لطف شما خواهند بود.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که مسافران حرفه ای هوایی همان طور که از قبل رزرو هتل نووتل تهران خود را انجام داده اند باید به این نکات در زمان سوار شدن توجه کنند تا سفری راحت و بدون دردسر را داشته باشند. به این ترتیب با آرامش بیشتری به مقصد می‌رسید و مشکلی برایتان پیش نمی‌آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا