راهنمای خرید جدیدترین گوشی‌های سری A سامسونگ در تابستان ۱۴۰۱

سری میان‌رده در ذهن بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند تا چند سال پیش به عنوان دستگاه‌هایی با فاصله‌ای دور از سری‌های پرچمدار با سخت‌‌افزار و طراحی ضعیف‌تر شناخته می‌شد.

موبنا – طی سال‌های اخیر این ذهنیت با ورود نسل جدید گوشی‌های میان‌رده با قابلیت‌های مشابه یا نزدیک به گوشی‌های سطح بالای پرچمدار تغییر کرد. براین اساس نسل جدید گوشی‌های سری A سامسونگ با هدف توسعه تجربه‌ موبایلی کاربران اکوسیستم گلکسی به قابلیت‌هایی مجهز شدند که تا پیش از این تنها به گوشی‌های پرچمدار اختصاص داشت. مدل‌هایی متنوع با سخت‌افزاری قدرتمند، طراحی زیبا و مقاوم، سیستم ‌عامل اندرویدی به‌روز و قیمتی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه همراه شد تا مجموعه‌ای جذاب و ویژه پیش‌روی علاقه‌مندان قرار بگیرد. این گوشی‌های جدید خیلی زود مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفتند و برخی از مدل‌های سری A عنوان محبو‌ب‌ترین گوشی‌های بازار را به خود اختصاص دادند.

در ادامه پنج مدل از جدیدترین گوشی‌های سری A که اوایل سال ۲۰۲۲ روانه بازارهای جهانی شدند را مرور کرده‌ایم. اگر در تابستان امسال می‌خواهید گوشی‌ هوشمندی جدید با هزینه‌ای اقتصادی بخرید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا گوشی مناسب خود را بیابید.

راهنمای خرید جدیدترین گوشی‌های سری A سامسونگ در تابستان 1401

گلکسی A73

گلکسی A73 بزرگترین و در عین حال یکی از سبک‌ترین گوشی‌های جدید سری A سامسونگ محسوب می‌شود. نمایشگری ۶.۷ اینچی، باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی، پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و دوربین چهارگانه ۱۰۸ مگاپیکسلی در این گوشی ۱۸۱ گرمی جای گرفته است.

نمایشگر سوپرآمولد پلاس با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ محتواهای مختلف را به شکل چشم‌نوازی نمایش می‌دهد. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی بزرگ به ۸۷ درصد رسیده تا تجربه بصری گسترده‌تر همراه با جزئیات بیشتر به چشم کاربران منتقل شود.

حداکثر روشنایی صفحه نمایش گلکسی A73 به ۸۰۰ نیت افزایش یافته تا در طول روز و در فضاهای عمومی کاربران چالشی برای کار با گوشی خود نداشته باشند. صفحه نمایش گلکسی A73 از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌ بصری روان‌تر با شفافیت و کنتراست بیشتری به کاربران ارائه شود.

گلکسی A73 در بخش دوربین تمام ابزارهایی که برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز خود نیاز دارید را به شما ارائه می‌کند. این گوشی با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دو لنز عمق و ماکرو ۵ مگاپیکسلی به همراه دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی طراحی شده تا بتوانید تمامی جزئیات تصاویر مورد علاقه‌تان را به ثبت برسانید.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان استفاده عادی تا ۲ روز نیازی به شارژر نداشته باشید. ضمن اینکه در زمان اتمام شارژ به کمک شارژر فوق سریع ۲۵ وات می‌توانید آن را به سرعت شارژ کنید.

پردازنده ۶ نانومتری، پشتیبانی از تاییدیه IP67 و مقاوم بودن در برابر آب و گرد و غبار، رم ۶ یا ۸ گیگابایتی، حافظه داخلی قابل ارتقا ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی، محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلاس ۵، پشتیبانی از پلتفرم امنیتی Samsung Knox، قابلیت تقویت‌کننده بازی و صدای فراگیر Dolby Atmos بخش دیگری از مهم‌ترین قابلیت‌های گلکسی A73 سامسونگ را تشکیل می‌دهد.

راهنمای خرید جدیدترین گوشی‌های سری A سامسونگ در تابستان 1401

گلکسی A53

سامسونگ در سومین ماه سال ۲۰۲۲ به طور همزمان از سه گوشی جدید A73، A53 و A33 رونمایی کرد. این گوشی‌ها با سبک طراحی مشترک و سخت‌افزاری قدرتمند ساخته و عرضه شدند. گلکسی A53 نمایشگری با قابلیت‌های مشابه A73 دارد با این تفاوت که ابعاد این گوشی ۶.۵ اینچ است.

A53 از پردازنده‌ ۵ نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ بهره می‌برد تا کاربران این گوشی در زمان اجرای همزمان چندین برنامه یا بازی‌های سنگین مشکلی را از نظر کندی یا نقص دستگاه نداشته باشند.

گلکسی A53 با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و سه لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دو لنز عمق و ماکرو ۵ مگاپیکسلی طراحی شده است. در بخش جلوی گوشی دوربینی ۳۲ مگاپیکسلی کار ثبت سلفی‌های زیبای شما را برعهده دارد. دوربین گلکسی A53 از دو فناوری لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) و لرزش‌گیر تصویر دیجیتال ویدیو (VDIS) پشتیبانی می‌کند تا همواره ویدئوها و تصاویر ثبت شده در این گوشی واضح، شفاف و بدون تاری و لرزش باشد. در زمان ثبت عکس‌های پرتره به کمک افکت‌های بوکه و لنز عمق دوربین می‌توانید با حذف پس‌زمینه تصاویر زیبایی را به یادگار بگذارید.

سایر قابلیت‌های A53 همچون ظرفیت باتری، میزان حافظه و رم و… مشابه گلکسی A73 است.

راهنمای خرید جدیدترین گوشی‌های سری A سامسونگ در تابستان 1401

گلکسی A33

گلکسی A33 همچون دو مدل قبلی معرفی شده با پردازنده‌ای قدرتمند و جدید، همراه با دوربین هوش مصنوعی مخصوص گلکسی، صفحه نمایش گسترده و روان و عمر باتری دو روزه، امنیت فوق‌العاده، طراحی سازگار با محیط زیست، شیک و باریک ساخته و عرضه شده است. A33 از صفحه نمایشی ۶.۴ اینچی بهره می‌برد. طراحی این گوشی با سبکی مشابه A73 و A53 انجام شده تا بدنه‌ای منسجم و یکدست با حاشیه‌هایی ظریف و زیبا را شاهد باشیم. طراحی بخش دوربین در پشت گوشی با نهایت دقت و ظرافت صورت گرفته تا با کمترین برجستگی و بیرون‌زدگی همراه شود.

دروبین چهارگانه A33 از لنزهای اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین سلفی A33 را یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با F2.2 تشکیل می‌دهد.

گلکسی A33 نیز از پلتفرم امنیتی پیشرفته و منحصربه‌فرد سامسونگ به نام Knox پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم امنیتی از اطلاعات و دیتاها در لایه‌ها مختلف و در سطح سخت‌افزار محافظت می‌کند. در این گوشی هوشمند هم کاربران به قابلیت «تقویت‌کننده بازی» دسترسی دارند که با یادگیری الگوهای بازی کاربر، مواردی مثل کارکرد باتری، دما و حافظه را بهینه‌سازی می‌کند. ضمن اینکه با فعال کردن این قابلیت فعالیت‌های پس‌زمینه و ارسال اعلانات مسدود می‌شود تا تمرکز ۱۰۰ درصدی کاربران در زمان بازی حفظ شود.

راهنمای خرید جدیدترین گوشی‌های سری A سامسونگ در تابستان 1401

گلکسی A23

گلکسی A23 سامسونگ یکی دیگر از مدل‌های ۲۰۲۲ سری A است که به عنوان میان‌رده‌ای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه در بازار گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. ظاهر مدرن و خوش‌ساخت گلکسی A23 به همراه منحنی‌های مناسب گوشی باعث شده تا کار با صفحه نمایش آن راحت‌ و آسان باشد.

صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی A23 تجربه بصری گسترده و چشم‌نوازی را به نمایش می‌گذارد و با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی به شما این امکان را می دهد که از محتوای مورد علاقه خود به شکل روان‌تر و راحت‌تری لذت ببرید. گلکسی A23 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پردازنده ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ بهره می‌برد.

راهنمای خرید جدیدترین گوشی‌های سری A سامسونگ در تابستان 1401

به کمک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی می‌توانید لحظات به یاد ماندنی خود را با تمامی جزئیات ثبت کنید. لنز اولترا واید ۵ مگاپیکسلی زاویه دید فوق عریض را برای شما به ارمغان می‌آورد تا تصاویر را همانطور که با چشم می‌بینید، در گوشی‌تان ذخیره کنید. لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو، امکان مشاهده و ثبت جزئی‌ترین بخش‌های تصویر را می‌دهد. افکت بوکه و لنز ۲ مگاپیکسلی عمق به شما اجازه گرفتن عکس‌های پرتره‌ زیبا با حذف پس‌زمینه را می‌دهد.

حافظه داخلی گلکسی A23 از ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ تا ۶ گیگابایتی متغیر است و این یعنی می‌توانید بر اساس کاربردهای روزانه خود مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید. گلکسی A23 از رابط کاربری جدید One UI 4 سامسونگ با قابلیت سفارشی‌سازی بالا و سیستم عامل اندروید ۱۲ پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A23 در سه رنگ مشکی، سفید و آبی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

راهنمای خرید جدیدترین گوشی‌های سری A سامسونگ در تابستان 1401

گلکسی A13

گلکسی A13 سامسونگ با صفحه نمایش ۶.۶ اینچی Infinity-V به همراه رزولوشن ۲۴۰۸ در ۱۰۸۰ تجربه بصری باکیفیت، واضح و زنده‌ای را به کاربرانش ارائه می‌کند. همانند سایر گوشی‌های سری A سامسونگ گلکسی A13 نیز از یک باتری با ظرفیت بالا برخودار است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی  به شما این اجازه را می‌دهد تا ساعت‌ها بدون دغدغه‌ای بابت اتمام شارژ از گوشی خود استفاده کنید.

دوربین اصلی گلکسی A13 با همان قابلیت‌های مشابه A23 طراحی شده تا عکس‌ها و ویدئوهایی زیبایی را برای کاربرانش به یادگار گذارد. این گوشی همچنین دارای یک دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی است که از افکت بوکه بهره می‌برد.

گلکسی A13 دارای ۴ گیگابایت رم با حافظه داخلی  ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت است. پردازنده قدرتمند هشت هسته‌ای آن برای بازی بهینه شده تا بتوانید بازی‌های مورد علاقه خود را بدون لگ و وقفه‌ای انجام دهید. پشتیبانی از نسخه جدید اندروید ۱۲، رابط کاربری One UI 4.1، پلتفرم امنیتی Knox و صدای Dolby Atmos از دیگر قابلیت‌های این گوشی اقتصادی سری A سامسونگ است.

طراحی گلکسی A13 با انحنای مناسب در حاشیه گوشی انجام شده که باعث راحتی بیشتر و خوش‌دست شدن گوشی شده است. A13 در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی عرضه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا